Jälkikäynti

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Jälkikäynti

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kertoo väärästä sytytysennakosta vai? Vai mistä, alkaa noi jutut unohtua.. :oops:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
IL02
Viestit: 348
Liittynyt: 25.9.2003 21:16

jälkikäynti

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Mun luullakseni se kertoo lähinnä liian matalaoktaanisesta bensasta tai karstoittuneesta moottorista.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Ja kun Lada on kyseessä niin veikkaanpa karstaa. Siitähän pääsee helposti eroon. Otetaan tollanen 1,5 litran limupullo vettä. Laitetaan toinen kaveri polkeen koneeseen noin 2000-3000 jenkaa ja kaataa lirutetaan toi vesi sinne koneeseen kaasuttimen päältä.

Pitäs enimmät karstat hävitä koneesta. Pitä pienempänä liruna saat kaadettua niin sen parempi pisarointi ja sen parempi lopputulos.
Lada rules
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Yleensä se on karstoittuminen, mutta voi olla kyllä oire myöhäisestä sytkästäkin.
Liian rikas seos tietysti kans karstoittaa :arrow: jälkikäyntiä.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Toi vesi on kyllä TODELLA raju ratkasu. Ennen kyllä kantsis kattoo sytkä kohdalleen. Ja sitten vaikka Masinolia tankkiin. Meinaan siis ennen kun alkaa ton veden kanssa puljata.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

No tuli vain mieleen..kun kerta uus auto niin voi olla vähän karstanen. Toki noi seokset ja sytkän ajoitus tulee katottua ensin. Kuuluu vähän käytetyn auton eka tarkistukseen ennen käyttöä. Niin kuin putsareiden ja öljyjen vaihto, tulpat, kärjet, yms.
Lada rules
Avatar
99
Viestit: 170
Liittynyt: 29.9.2003 16:29
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja 99 »

Eipä se vesi siellä mitään pahaa tee kun sitä ei lorota siihen malliin
että käynti rupeaa hiipumaan nopea tapa saada palotilat karstattomaksi
kierroksiksi riittää n.1500r/min ja kun suorittaa tämän operaation
aja moottori ensin käyntilämpötilaan. Itse olen silloin tällöin tehnyt
operaation ja no proplem.
99
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Totta on ja jos haluaa hellemän käsittelyn niin sitten sumupullo käteen ja sumuttamaan. Vesi sinänsä on pehmeää ja ei riko paikkoja. Kokeiltu on. Nuorena joskuss 1200 pantiin täydet jenkat ja puutarhaletkusta vettä sisään. Savu tuli pukesta, kone kakisteli mutta sen jälkeen toimi moitteetomasti pitkään ( oli vielä ajokoneena naapurin 1200 ladassa). Ja paljon ajettiin nuoruudessa pitkin p-karjalan saloja tyttöjä saatilla.
Lada rules
Vastaa Viestiin