Työtätekevä työttömyyskortistoon
Työtätekevä työttömyyskortistoon
Näin on käymässä; duunipaikka, kaksi, on menemässä alta poissa. Olen ollut Hgin kaupungilla työhönohjaajana opastamassa nuoria elämän alkuun. Syrjäytymisuhan olevia, koulunsa kesken jättäneitä, huumeita käyttäviä, pikkurikollisia jne. Olemme heistä kiinniottaneet ja opettaneet yhteiskunnan tavoille. Pyrkineet näyttämään heille itsearvonsa, ns. voimaannuttamaan, löytämään paikkansa yhteiskunnassa. Tutkimusten mukaan jokainen nuorena syrjäytynyt tulee elinaikanaan maksamaan yhteiskunnalle, meille, miljoona euroa. Monta nuorta olen saanut ns. kiinni ja keskustelemaan tulevaisuudestaan. Ehkäpä säästänyt muutamankin miljoonan!
Nyt "Akat pilvitorneissaan" lopettavat tämän toiminnan! Epäilenpä, että pelaavat Kallion tornitalossaan omaa pientä poliittista peliään, nokittaen toisiaan. Demarien ajatus oli aikoinaan koko toiminta, määrärahoja ajoivat tähän toimintaan ja nyt kokoomus kostaa!
SURULLISTA mutta ehkä totta.
Itse toki nousen tästä (se toinen puolikas duunipaikka, kaupallisella puolella, loppumassa myöskin) ...
Niin siis kahta duunia olen nyt tehnyt, molemmat loppuu kuun vaihteeseen. Ei musta kannata huolta kantaa vaan näistä nuorista!
Nyt "Akat pilvitorneissaan" lopettavat tämän toiminnan! Epäilenpä, että pelaavat Kallion tornitalossaan omaa pientä poliittista peliään, nokittaen toisiaan. Demarien ajatus oli aikoinaan koko toiminta, määrärahoja ajoivat tähän toimintaan ja nyt kokoomus kostaa!
Itse toki nousen tästä (se toinen puolikas duunipaikka, kaupallisella puolella, loppumassa myöskin) ...
Niin siis kahta duunia olen nyt tehnyt, molemmat loppuu kuun vaihteeseen. Ei musta kannata huolta kantaa vaan näistä nuorista!
Re: Työtätekevä työttömyyskortistoon
Tervehdykset toivottelen.
Politiikassa on olemassa erilaisia asioita, jotka erottuvat toisistaan: Puheet, teot, omaetu, puolueenetu, kokouspalkkiot, hallitus- ja lautakuntapaikat, puolueille varatut mandaatit erilaisten virkojen täyttämisessä. Sitten jos aikaa ja resursseja jää saattaa käydä mielessä pienen ihmisen asiat.
Ensin on poliitikko ja sitten tulee 2km. hevosensontaa, sen jälkeen rahvas........
Politiikassa on olemassa erilaisia asioita, jotka erottuvat toisistaan: Puheet, teot, omaetu, puolueenetu, kokouspalkkiot, hallitus- ja lautakuntapaikat, puolueille varatut mandaatit erilaisten virkojen täyttämisessä. Sitten jos aikaa ja resursseja jää saattaa käydä mielessä pienen ihmisen asiat.
Ensin on poliitikko ja sitten tulee 2km. hevosensontaa, sen jälkeen rahvas........
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Itse ikämiehenä olen myös huolestunut nuorisosta.
Miksi meillä ei ole aikaa ihmiselle, juostaan kieli pitkällä vaan rahan ja sanoisko maineen perässä. Tuonne kirkkomaan multiin kun kuopataan, niin ei paljon matkaan saada, ei mainetta, rahaa...
Kaukana on usein ne nuoren pahanolon lähteet, kannattaa niitä aina puida läpi,voimavarojen mukaan.
Miksi meillä ei ole aikaa ihmiselle, juostaan kieli pitkällä vaan rahan ja sanoisko maineen perässä. Tuonne kirkkomaan multiin kun kuopataan, niin ei paljon matkaan saada, ei mainetta, rahaa...
Kaukana on usein ne nuoren pahanolon lähteet, kannattaa niitä aina puida läpi,voimavarojen mukaan.
warre 353w sedan,
Itsellä on sellainen mielikuva, että nyky-yhteiskunnassa pidetään ennemmin siitä huolta, ettei kukaan vaan pääsisi ennen aikojaan eläkkeelle. Kyllä tosiaan kannattaisi panostaa ennemmin nuoriin ja pitää huolta heidän työllistymistään. Ihan turhaa mielestäni alkaa esim. uudelleenkouluttamaan karenssien uhalla jotain +50v - varsinkaan jos omaa intoakaan siihen ei enään ole. Moni vanhempi raskaassa työssä olevakin varmasti mielellään siirtyisi ajoissa eläkkeelle ja luovuttaisi paikkansa nuoremmille työttömille.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Sehän tuossa eläkeiän jatkuvassa nostamisessa taatusti takaa-ajatuksena, että kun 70 vuotias patu saa slaakin ja kuolee "sorvinsa" ääreen niin ei pääse nostamaan euroakaan eläkettä, jota on koko ikänsä maksanut jokaisesta tilistä.
Eipähän tuota valtiolla olis kyllä ollut varaa maksaakaan, kun eläkekassat on ollut törsätty ajat sitten jo ties mihin.
Eipähän tuota valtiolla olis kyllä ollut varaa maksaakaan, kun eläkekassat on ollut törsätty ajat sitten jo ties mihin.

Elämä on laiffia.
- Lada Scandinavia
Meidänkin firmassa (posti/itella) on vapaita työpaikkoja jatkuvasti.
Eritoten varhaisjakelupuolella ja sinne on tullut paljon ulkomaista työvoimaa, kun Suomalaisia ei tule.
Hyvistä työntekijöistä on pulaa tänäpäivänä.
Eritoten varhaisjakelupuolella ja sinne on tullut paljon ulkomaista työvoimaa, kun Suomalaisia ei tule.
Hyvistä työntekijöistä on pulaa tänäpäivänä.
Lisäksi kaikenmoinen kiire ja rahanahneus sekä jatkuva muutos syö kiinnostavuuden kokonaan pois. Kun työ ei ole mielekästä ja myös työntekijän vaatimustaso on kasvanut, enää ei "paskahommat" kiinnosta ketään. Yritykset pyrkivät sitouttamaan henkilöstöään esim hyvillä eduilla, mutta jos toimintastrategia sotii jo alkujaankin pahasti vastaan, niin minkäs siinä sitten teet? Liian loppuuan ei kannata itseään ajaa, uusia mahdollisuuksia on täällä aivan kaikille!
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
- PECTOPAH MECTA HOMEP
- Viesti:
No voihan wittu. Lasku tuosta päätöksestä kokoineen tulee olemaan huima summa.corona kirjoitti:Näin on käymässä; duunipaikka, kaksi, on menemässä alta poissa. Olen ollut Hgin kaupungilla työhönohjaajana opastamassa nuoria elämän alkuun. Syrjäytymisuhan olevia, koulunsa kesken jättäneitä, huumeita käyttäviä, pikkurikollisia jne. Olemme heistä kiinniottaneet ja opettaneet yhteiskunnan tavoille. Pyrkineet näyttämään heille itsearvonsa, ns. voimaannuttamaan, löytämään paikkansa yhteiskunnassa. Tutkimusten mukaan jokainen nuorena syrjäytynyt tulee elinaikanaan maksamaan yhteiskunnalle, meille, miljoona euroa. Monta nuorta olen saanut ns. kiinni ja keskustelemaan tulevaisuudestaan. Ehkäpä säästänyt muutamankin miljoonan!
-
No,aikoinaan Hgin valtuutettujen ja lautakuntien väkeä tunteneena kannustan kuitenkin;uusilla vallanpitäjilläkin on vastuunsa,entisillä on kokemuksensa.Asiaasi lähinnä olevassa lautakunnassa on edelleen henkilöitä,jotka tuntevat tilanteen.Uuden valtuuston kokoontuminen on otollinen hetki tuoda epäkohdat uusienkin tietoon.Ehkäpä painetta syntyy vaalivoittajienkin riemun oheen!
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
- START
- Lada kerhon jäsen
nyt en tiiä miten tuo uhkaava lama vaikuttaa jatkossa, mutta en kyllä oikeen ymmärrä että miksi jotkut valittaa ettei ole töitä? jos ihmiset ei olisi niin nirsoja työpakasta niin työttömyys vähenisi reilusti ja esim. metalli, rakennus, putki, kuljetus, metsä ja muu kone alan, työ voima pula hellittäisi, mutta ei, tämmönen "kunnon" työ ei kelpaa enään kellekkään.
no helpotusta sinänsä voi olla tulossa kun ajattelee sitä että nuoret pyrkii yhä enemmän niille alolle missä on töitä
no helpotusta sinänsä voi olla tulossa kun ajattelee sitä että nuoret pyrkii yhä enemmän niille alolle missä on töitä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- PECTOPAH MECTA HOMEP
- Viesti:
Mihinpä liene. Tunnen paljon ihmisiä, jotka eivät missään nimessä tekisi töitä, joka ei heitä kiinnostaisi. Itse ehkä rahasta voisin tehdä melkein mitä vain. Tosin en kovin pitkää aikaa.
- Lada Scandinavia
Paljon hehkutetaan, että töitä on ja taantumasta selvitään, kun kaikki menis reippaana töihin.
Mutta se palkka, sehän se ratkaiseva asia on. Mää olen ainakin töissä vain rahan takia.
Pyrkisikö kukaan eduskuntaan, jos kk ansio olisi jotain 1500e. Käteen. Eikä ilmaisia taksi yms. kyytejä.
Mutta se palkka, sehän se ratkaiseva asia on. Mää olen ainakin töissä vain rahan takia.
Pyrkisikö kukaan eduskuntaan, jos kk ansio olisi jotain 1500e. Käteen. Eikä ilmaisia taksi yms. kyytejä.
- lada-juntti
Työttömyyskortistosta saa sellaisen kortin, että pääsee töihin 

Viimeksi muokannut lada-juntti, 7.4.2010 10:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Taitaa olla ihan tavallista että kunnat ja kaupungit käyttävät konsulttifirmojen palveluksia "vaikeissa" asioissa. Joku Helsinkiläinen konsulttifirma kun tutkii asian ja antaa suosituksen niin se pätee vaikkapa Utsjoella
Kiitospalkalla nuo konsultit ei ala edes tervehtimään ...

warre 353w sedan,