mikä on Ladan tulevaisuus
mikä on Ladan tulevaisuus
Olin jokunen päivä sitten Ladan jälleenmyyjäliikkeessä en varsinaisesti ostamassa Ladaa, vaan kyselemässä uuden Ladan 109 hintaa. Todettiin sen olevan 11990 euroa.
Tuli puhetta siitä, miten on mennyt kaupaksi. Eipä juuri, selitti myyjä. Kysäisin syytä: eikö ole sentään aika halpa?
Kyllähän se halpa on ja halvemmaksi on tullut, mutta kun muut merkit ovat halvenneet enemmän, niin nyt ei Lada enää pysty hinnallakaan kilpailemaan, kumijalan myyjä totesi lisäten, ettei yleinen imagokaan ole Ladan myyntiä edistämässä. Mainitsipa vielä vertailukohdaksi esimerkkinä samaisen liikkeen myymän italialaisen merkin. Hartaan Lada-miehenkin se kieltämättä pani miettimään, kun kyseisessä kilpailijassa on vaikkapa ilmastointi ja aapisjarrut.
Miten Lada-väki näkee merkin tulevaisuuden maassamme? Onko Lada, tuo Suomen autoistaja, tosiaankin häviämässä markkinoiltamme? Jos uusi Lada (tai uudet Lada-mallit) ei enää pysty kilpailemaan nimenomaan hinnalla, niin millä se kilpailemaan pystyy? Jos 90-luvulta alkaen tehdyt Ladat ovat piakkoin pois laskuista (nykyajan autojahan, niin myös Ladaa, ei tehdä vuosikymmeniä varten) ja uusia ei juurikaan myydä, niin onko Lada-kantamme pian vanhojen ja vähitellen häviävien vanhojen Lada-mallien varassa?
Tuli puhetta siitä, miten on mennyt kaupaksi. Eipä juuri, selitti myyjä. Kysäisin syytä: eikö ole sentään aika halpa?
Kyllähän se halpa on ja halvemmaksi on tullut, mutta kun muut merkit ovat halvenneet enemmän, niin nyt ei Lada enää pysty hinnallakaan kilpailemaan, kumijalan myyjä totesi lisäten, ettei yleinen imagokaan ole Ladan myyntiä edistämässä. Mainitsipa vielä vertailukohdaksi esimerkkinä samaisen liikkeen myymän italialaisen merkin. Hartaan Lada-miehenkin se kieltämättä pani miettimään, kun kyseisessä kilpailijassa on vaikkapa ilmastointi ja aapisjarrut.
Miten Lada-väki näkee merkin tulevaisuuden maassamme? Onko Lada, tuo Suomen autoistaja, tosiaankin häviämässä markkinoiltamme? Jos uusi Lada (tai uudet Lada-mallit) ei enää pysty kilpailemaan nimenomaan hinnalla, niin millä se kilpailemaan pystyy? Jos 90-luvulta alkaen tehdyt Ladat ovat piakkoin pois laskuista (nykyajan autojahan, niin myös Ladaa, ei tehdä vuosikymmeniä varten) ja uusia ei juurikaan myydä, niin onko Lada-kantamme pian vanhojen ja vähitellen häviävien vanhojen Lada-mallien varassa?
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Kyllähän Lada taitaa merkkinä olla Suomessa hiipuva. Kotimaassa (+lähialueet) se taitaa vielä myydä kohtuullisesti, mutta muuten taitaa Venäjän autoteollisuus olla länsimerkkien valmistuksen varassa.
Näkyyhän tuo Ladojen vanhentuminen kokoontumisissa ja tien päälläkin. Ei nimittäin uusia Ladoja kovin paljoa näy kummassakaan.
Näkyyhän tuo Ladojen vanhentuminen kokoontumisissa ja tien päälläkin. Ei nimittäin uusia Ladoja kovin paljoa näy kummassakaan.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Moi,
Eilisessä Kauppalehdessä oli juttu venäjän automyynnistä tällä hetkellä. Siinä sanottiin että uusien henkilöautojen kauppa on hidastunut voimakkaasti. Jutussa oli myös mainittu että Avtovaz on pahenevissa vaikeuksissa. Jotkin autokaupat ovat täynnä kuulemma ladoja "joita ei halua enää kukaan venäjällä".
Joka tapauksessa Ladatehtaan ahdinko syvenee talouskriisin takia ja tiedä vaikka olisi kohta myynnissä koko tehdas. No, eiköhän venäjän valtio tule auttaamaan miljooniensa kanssa.
Eilisessä Kauppalehdessä oli juttu venäjän automyynnistä tällä hetkellä. Siinä sanottiin että uusien henkilöautojen kauppa on hidastunut voimakkaasti. Jutussa oli myös mainittu että Avtovaz on pahenevissa vaikeuksissa. Jotkin autokaupat ovat täynnä kuulemma ladoja "joita ei halua enää kukaan venäjällä".
Joka tapauksessa Ladatehtaan ahdinko syvenee talouskriisin takia ja tiedä vaikka olisi kohta myynnissä koko tehdas. No, eiköhän venäjän valtio tule auttaamaan miljooniensa kanssa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Se pitää kyllä sanoa, että ei Delta-Auto omalla hinnoittelullaan/markkinoinnillaan ole ollut ainakaan edesauttamassa edustamansa Ladan myyntiä. Sehän on tietysti heidän asiansa, eikä siihen ole tietysti kahta sanaa mitä automerkkiä haluavat myydä. Hyvä sinänsä, että Lada yleensä edes vielä löytyy Delta-Auton myyntiluettelosta.
Hieman ristiriitaisia uutisia Venäjän automyynnistä:
elokuussa 08:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Ven%C3 ... 5238983078
lokakuussa 08:
http://www.esaimaa.fi/Talous---Talousuu ... 15999452/8
Hieman ristiriitaisia uutisia Venäjän automyynnistä:
elokuussa 08:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Ven%C3 ... 5238983078
lokakuussa 08:
http://www.esaimaa.fi/Talous---Talousuu ... 15999452/8
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Jos litran Hyndai Gez maksaa ilmastoinnilla 10k€ niin miksi maksaa Ladasta ilman ilmastointia 12k€.Samoin Citroen C2:ta on myyty kympillä Stocmannin "Hulluilla Päivillä"...noilla tarjouksilla C2:ta myyltiin kahdessa viikossa enemmän kuin 119:ää vuodessa
.Yksi Vaz tehtaiden pääomistaja on Venäjän puolustusteollisuus.Kun se on nyt rymynnyt Georgiassa niin eipä taida tuo imagopuolikaan olla kovin korkea 


Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Ladan Suomen tulevaisuus on se, että tulevaisuutta ei yksinkertasesti ole.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Ei ole tulevaisuutta koko autoilullakaan. Tulevaisuus on aina edessä, vain sen pituudesta kannattaa puhua.
Katsellaanhan ensin se, kuinka paljon niitä Korean ja Kiinan poikain autoja muuttuu ongelmatapauksiksi täällä meidän oloissamme. Vaikka pelkkiä onkelmatapauksiahan nuo kaikki automobiileiksi kutsutut vekottimet lopulta ovat.
Parasta auton ostossa on elää tunteella. Silloin eivät pikkuviat, hintaerot ja tekniikan toimimattomuus liiemmin haittaa. Jos kokee ilmastoinnin eduksi autossa, niin silloinhan siitä kannattaa maksaa tai olla maksamatta. Minä kun ajelen muualla kuin ruuhkissa, niin minä joudan tuulettamaan muuten, enkä maksaisi ilmastoinnista PenninJeniä. Lisäksi kaikki ADHD -jarrut kuuluvat niitä tarvitseville. Minä en moisia kaipaa. Siksi kai makselen TakaVedoista sopivia hintoja enkä voisi kuvitella ajelevani KIA Sportagella. HyiHemmetti!
Katsellaanhan ensin se, kuinka paljon niitä Korean ja Kiinan poikain autoja muuttuu ongelmatapauksiksi täällä meidän oloissamme. Vaikka pelkkiä onkelmatapauksiahan nuo kaikki automobiileiksi kutsutut vekottimet lopulta ovat.
Parasta auton ostossa on elää tunteella. Silloin eivät pikkuviat, hintaerot ja tekniikan toimimattomuus liiemmin haittaa. Jos kokee ilmastoinnin eduksi autossa, niin silloinhan siitä kannattaa maksaa tai olla maksamatta. Minä kun ajelen muualla kuin ruuhkissa, niin minä joudan tuulettamaan muuten, enkä maksaisi ilmastoinnista PenninJeniä. Lisäksi kaikki ADHD -jarrut kuuluvat niitä tarvitseville. Minä en moisia kaipaa. Siksi kai makselen TakaVedoista sopivia hintoja enkä voisi kuvitella ajelevani KIA Sportagella. HyiHemmetti!

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- lada-juntti
- Viestit: 482
- Liittynyt: 23.5.2006 8:42
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Mä jotenkin samaistun Ladaan. Mulla ja Ladaa yhdistää sama kohtalo; upeat menestyksen vuodet on jo kaukana menneisyydessä. Edessä on hidas, mutta vääjäämätön alamäki. Mä olen tehnyt jo vuoden surutyötä autoilusta luopumiseen. kun Ladaan tulee se viimeinen vika, niin mä vien ajokortin poliisille ja pyydän, että ne laittaa sen sinne hyllylle...
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Aika paljon paremmalta Korean laatu ja kestävyys vaikuttaa Ladaan verrattuna.Vaimolla on nyt ollut Cerato n.3.5 vuotta ja n.60Kkm,kahdesti on takuussa käytetty ja kerralla tuli kuntoon.Kumpikaan vika ei käyttöä estänyt.Omalla on vuosi ja n.15Kkm takana eika ole ollut mitään vikaa.Ladat oli jatkuvasti jostain repsallaan.Olis pitänyt vaan aikaisemmin vaihtaa merkkiä.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Ei ole tulevaisuutta koko autoilullakaan. Tulevaisuus on aina edessä, vain sen pituudesta kannattaa puhua.
Katsellaanhan ensin se, kuinka paljon niitä Korean ja Kiinan poikain autoja muuttuu ongelmatapauksiksi täällä meidän oloissamme. Vaikka pelkkiä onkelmatapauksiahan nuo kaikki automobiileiksi kutsutut vekottimet lopulta ovat.
Parasta auton ostossa on elää tunteella. Silloin eivät pikkuviat, hintaerot ja tekniikan toimimattomuus liiemmin haittaa. Jos kokee ilmastoinnin eduksi autossa, niin silloinhan siitä kannattaa maksaa tai olla maksamatta. Minä kun ajelen muualla kuin ruuhkissa, niin minä joudan tuulettamaan muuten, enkä maksaisi ilmastoinnista PenninJeniä. Lisäksi kaikki ADHD -jarrut kuuluvat niitä tarvitseville. Minä en moisia kaipaa. Siksi kai makselen TakaVedoista sopivia hintoja enkä voisi kuvitella ajelevani KIA Sportagella. HyiHemmetti!
Vähän on eri tasoa jarrut ja muut hallintalaitteet.Eikä nuo muutkaan mukavuus varusteet hullumpia ole,ikää kun kertyy niin kummasti alkaa niitä arvostamaan.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
On todella hyvä ja hienoa, että immeinen löytää ja saa käsiinsä mieleisensä automerkin. Autolla näyttäisi olevan muukin kuin välineellinen arvo. Tällöin ihmisen on mukava käyttää välinettään kun se on mieleinen ja sen omistaminen tuntuu kaikin puolin arvokkaalta. Ja eräs tärkeä pointti on, ettei tunne tulleensa petetyksi vaan on tehnyt kaupat, jotka tuntuvat paremmilta kuin jonkun toisen kaupat eri vekottimen kanssa.
En tiedä noiden uudempien LadaMallien touhuista mitään, mutta TakaPotkuissahan nyt ei mitään onkelmia ole. Koskaan ei ole törmännyt tuollaiseen ja tällaiseen onkelmaan ja taas törmää. Eiväthän KardaaniKotterot ole tätä päivää. Niiden tulevaisuus on ainakin taattu. Siirtyvät harrastekäyttöosastoon, josta monien mutkien jälkeen muutamaksi museokaluksi.
Sehän olisi upeaa, jos KoreanPoika pystyisi tehdä ajoneuvoja niin halvalla, että ne tuntuisivat ostajista myös törkeän halvoilta. Ja tämä kaikki vielä niin, että ne olisivat kestäviä ja hyviä käyttää. Tuollainenhan olisi ihannetilanne ja silloin ihmisiä olisi kehotettava ryntäämään KIA -kaupoille ihan sijoitusmielessäkin. Varmaan ovat OivaPelejä. Minulla vaan on näitä ennakkokäsityksiä ja turhia luuloja
En tiedä noiden uudempien LadaMallien touhuista mitään, mutta TakaPotkuissahan nyt ei mitään onkelmia ole. Koskaan ei ole törmännyt tuollaiseen ja tällaiseen onkelmaan ja taas törmää. Eiväthän KardaaniKotterot ole tätä päivää. Niiden tulevaisuus on ainakin taattu. Siirtyvät harrastekäyttöosastoon, josta monien mutkien jälkeen muutamaksi museokaluksi.
Sehän olisi upeaa, jos KoreanPoika pystyisi tehdä ajoneuvoja niin halvalla, että ne tuntuisivat ostajista myös törkeän halvoilta. Ja tämä kaikki vielä niin, että ne olisivat kestäviä ja hyviä käyttää. Tuollainenhan olisi ihannetilanne ja silloin ihmisiä olisi kehotettava ryntäämään KIA -kaupoille ihan sijoitusmielessäkin. Varmaan ovat OivaPelejä. Minulla vaan on näitä ennakkokäsityksiä ja turhia luuloja

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Tervehdykset toivottelen.
Automerkkejä on hävinnyt kautta auton historian. Panhard, Loyd, Austin, Simga, Vedette, Plymouth, De Soto, Daf, Goliaht, Popeda, Kaiser, Buigh ja monta muuta. Lisää on tullut, se on kuin elämänkierto.
Automerkkejä on hävinnyt kautta auton historian. Panhard, Loyd, Austin, Simga, Vedette, Plymouth, De Soto, Daf, Goliaht, Popeda, Kaiser, Buigh ja monta muuta. Lisää on tullut, se on kuin elämänkierto.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Kyllä korealaisten pitäis olla jossain määrin toimivia vehkeitä
kun alusta on ainakin lähes 1:1 vanhan korimallin avensiksen kanssa.
Varusteet on kyllä kuitenkin sitä corollan terra tasoa.
kun alusta on ainakin lähes 1:1 vanhan korimallin avensiksen kanssa.
Varusteet on kyllä kuitenkin sitä corollan terra tasoa.

Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
Automerkkejä on hävinnyt kautta auton historian. Panhard, Loyd, Austin, Simga, Vedette, Plymouth, De Soto, Daf, Goliaht, Popeda, Kaiser, Buigh ja monta muuta. Lisää on tullut, se on kuin elämänkierto.
Ukki menee nyt varmaan jo liian pitkälle tulevaisuuteen

esim:
Lada 2104/5/7.............alk. 3400 EUR
Lada Niva...................alk. 5800 EUR
Lada Samara...............alk. 5100 EUR
Lada 110/1/2/Coupe.....alk. 6100 EUR
Lada Kalina.................alk. 6000 EUR
Lada Priora.................alk. 7300 EUR
Konelan aikoina Ladalla oli Suomessa nämä samat kilpailuedut + laajasti panostettu markkinointi, ei "sisäistä kilpailua" ja kaupan päälle vielä otollinen "poliittinen maaperä" ostajakunnassa. Tänä päivänä nämä kaikki on syystä tai toisesta menetetty. Eipä kannata silloin paljoa ihmetellä onko Ladalla Suomessa tulevaisuutta - sitä ei ole näillä näkymin varmaan kuin nostalgisessa mielessä museoautoina.
Pakko vielä naljailla lisäksi Ukille tosta automerkkilistasta.


Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Tervehdykset toivottelen.
Merkeistä vielä puheen ollen, eihän Lada ollut Lada alkuunsa muualla kuin Suomessa ja muutamaan Euroopan maihin vietäessä. BAZ se oli ja osalle NL:lle Ziguli. Periaatteessahan jos ajatustasi jatketaan, niin kaikki ovat BAZ erimalleja. Itänaapurin automerkit kulkivat ja taitavat olla vieläkin nimettyjä tehtaan nimen kirjainlyhenteellä. Kyllä Suomessa erotetaan Volga ja Popeda automerkeiksi. Joka muistaa nämä kirjainyhdistelmät voi niillä kikkailla vaika kuinka paljon. Onko automerkkejä hävinnyt enempi kuin uusia ilmestynyt?
Esimerkkini eri automerkkien erittäin puutteellisesta luettelosta, jotka ovat hävinneet tuotannosta ja myynnistä on vain esimerkki. Kyllä Simga oli oma merkki, viimeisin yritys oli muistaakseni Simga 1000. Daf henkilöautona on poistunut, jotakin Volvon mallia taidettiin tehdä Daf:n henkilöautotehtaalla. Sellainen kuuluisa automerkki, kuin Kansainvälinen on myös kadonnut. Montako Englantilaista merkkiä on enää jäljellä ja montako niitä oli parhaillaan.
Merkeistä vielä puheen ollen, eihän Lada ollut Lada alkuunsa muualla kuin Suomessa ja muutamaan Euroopan maihin vietäessä. BAZ se oli ja osalle NL:lle Ziguli. Periaatteessahan jos ajatustasi jatketaan, niin kaikki ovat BAZ erimalleja. Itänaapurin automerkit kulkivat ja taitavat olla vieläkin nimettyjä tehtaan nimen kirjainlyhenteellä. Kyllä Suomessa erotetaan Volga ja Popeda automerkeiksi. Joka muistaa nämä kirjainyhdistelmät voi niillä kikkailla vaika kuinka paljon. Onko automerkkejä hävinnyt enempi kuin uusia ilmestynyt?
Esimerkkini eri automerkkien erittäin puutteellisesta luettelosta, jotka ovat hävinneet tuotannosta ja myynnistä on vain esimerkki. Kyllä Simga oli oma merkki, viimeisin yritys oli muistaakseni Simga 1000. Daf henkilöautona on poistunut, jotakin Volvon mallia taidettiin tehdä Daf:n henkilöautotehtaalla. Sellainen kuuluisa automerkki, kuin Kansainvälinen on myös kadonnut. Montako Englantilaista merkkiä on enää jäljellä ja montako niitä oli parhaillaan.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
nii no BAZ tekee lähinnä jotain panssariajoneuvoja, olikoha BTR:t peräti BAZ valmisteisia (joku GAZin tytäryhtiö tai jotain)
mut siis asiaan. Renault on ostanut jo osan AvtoVAZista ja alkaa omaa tuotantoaan tumpata sinne, tarkoittanee että Venäjän Rellut tehdään siellä, Romanian Rellut omassa maassaan ja meille sitten tulee lähinnä aitoja Relluja, se vaikuttaa olevan aika yleinen suuntaus.
Voidaanko Ladasta enää edes puhua sitten kun autot on Relluja, tuskin nimikään tulee enää säilymään, johan Nivakin on Chevrolet (tosin AvtoVAZin suunnittelema ja tekniikka perusmallissa sentään). Lada tulee merkkinä häipymään, joten ei sillä ole tulevaisuutta suomessakaan. Laatuautoilu jatkukoon käytetyillä. Tosin pikkuhiljaa käytettyjen tulisi jo siirtyä veteraaniautoiksi.
mut siis asiaan. Renault on ostanut jo osan AvtoVAZista ja alkaa omaa tuotantoaan tumpata sinne, tarkoittanee että Venäjän Rellut tehdään siellä, Romanian Rellut omassa maassaan ja meille sitten tulee lähinnä aitoja Relluja, se vaikuttaa olevan aika yleinen suuntaus.
Voidaanko Ladasta enää edes puhua sitten kun autot on Relluja, tuskin nimikään tulee enää säilymään, johan Nivakin on Chevrolet (tosin AvtoVAZin suunnittelema ja tekniikka perusmallissa sentään). Lada tulee merkkinä häipymään, joten ei sillä ole tulevaisuutta suomessakaan. Laatuautoilu jatkukoon käytetyillä. Tosin pikkuhiljaa käytettyjen tulisi jo siirtyä veteraaniautoiksi.
