Vaihteiston takastefan ja perän tiivisteen vaihto
Vaihteiston takastefan ja perän tiivisteen vaihto
Ladassani (2105 -89 ) on öljyvuoto,joka näyttäisi tulevan vaihteiston takastefasta.Onnistuuko vaihtaa stefa irroittamatta vaihdelaatikkoa ? Toinen vuotokohta on perän stefa,jonka voisi vaihtaa samalla,kun irrottaa kardaanin.Vaativatko nämä stefan vaihdot mitään muuta purkamista kuin kardaanin irroituksen ? Motonetistä löytyisi vaihteiston takatiiviste 32*56*11 ja pienen vetopyörän akselin tiiviste 35.8*68*10.Onko tuo jälkimmäinen oikea varaosa perän tiivisteeksi ?
Re: Vaihteiston takastefan ja perän tiivisteen vaihto
Ei vaadi muuta kuin kardaanin irroituksen. Ja lähtevät normitoimilla irti..
Tosin mulla teetti se perän stefa silloin tuskasen työn kun oli niin turkasen kovassa että itku meinasi tulla
Tosin mulla teetti se perän stefa silloin tuskasen työn kun oli niin turkasen kovassa että itku meinasi tulla

Tervehdykset toivottelen.
Kannattaa lukea UKK:sta vaihto-ohjeet, sillä jos tekee väärin, siitä ei seuraa muuta kuin isompi harmi, mitä itse öljyvuoto on.
Kannattaa lukea UKK:sta vaihto-ohjeet, sillä jos tekee väärin, siitä ei seuraa muuta kuin isompi harmi, mitä itse öljyvuoto on.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Tosiaan, haulla löytyy juttua...Mutta jos ei löydä niin; se etupää on otettava irti siitä holkista,ei kumilimpusta. Ja lähtee irti kun löytää sen metallisen rinkulan siitä kardaanista heti lootan jälkeen, jonka naputtelee pois paikaltaan. En muista kumpaan suuntaan lähtee mutta sen kyllä hoksaa