laitetaas nyt vielä yks turbo projekti tänne,eli kyseessä lada 1200s,vm-90...ostin ladan pariviikkoa sitte ku rupee talvi painaan päälle niin piti joku takapotku saada nyt parisen viikkoa ajellu vakiona,niin alko tuntuun,että lisäteho ei haittais...ahdin on garretin t2 luupäästä lähtösin,pakosarjan jatke on tehtynä,imusarja yhdelle tupla kaasarille,kaasari solex (addhe),opel omegan bensapumppu...lisää osia haalitaan kokoajan kasaan ensviikon aikana ois tarkotus ottaa savut
kuvia laitan ainaku saadaan jotain uutta..vinkkiä saa antaa
eikös melkeen kaikki tuplat toimi aika pienillä muutoksilla turbon kanssa? toimikos se jotenkin että suutin "kanteen" ahtopaine? vai meneekö ihan metsään?
ja voiman puutetta kyllä eka kannattas vähentää jollain isolohko koneella (1500,1600 tai 1700) ja sitten siihen sopivaa ahdinta..
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
kokeillaan nyt aluksi paineistaa tuo solexi,eilen tiivistin sen kunnolla..bensapaineensäädin tulee tälläviikolla..tänään teen ahtoputket ja painekotelon..
nyt on ladasta otettu eka savut,mutta eipä menny ihan nappiin ku vuotaa kiihdytyspumpun kalvo...
tyhjäkäyntiä käy jopa paremmin ku ladan omalla kaasarilla mutta kaasua ei kärsi painaa ku vähä,ei ilmeisesti saa tarpeeksi ainetta..
johtuu varmaan tuosta kalvosta..bensapaine mittariki pitää vielä laittaa ku ei tiedä paljonko on nyt painetta..
START kirjoitti:olikos sulla seos mittaria? varo ettei pääse käymään laihalla, on noita ladankoneita särjetty ihan riittävästi väärillä säädöillä
seosmittari on seuraavana hankintalistalla..pitää hommata uusi kalvo kaasariin ja laittaa kaikki tarpeelliset mittarit ja kokeilla sitte jos toimis..
eipä sitä vihtis tahallaan hajottaa toimivaa mottia..
oisko kellään veikkauksia/tietoa,että minkä kokosilla suuttimilla ja kurkuilla kannattas alottaa?
kaasarina on siis tuo solexin 40mm tupla..
itellä ei oo oikeen kokemusta näistä suutin hommista,oon vaan kuullu joskus,että turbon kans pitäs olla isot pääsuuttimet,pienet ilmat ja pienet kurkut,jos joku vois vähä selventää asiaa niin ois ihan hyvä
päivitetään nyt tätäki,eli lada on nyt saatu pelittään turbonkans ja toimiiki vielä pirun hyvin:)
kaasariksi laitoin rellu 5 turbon (solex 32 dis)kaasarin..
cooleri on tarkotus vielä laittaa ja siistiä konehuone,niin sitte auto penkkiin ja leimalle..
tehoista ei vielä oo mitään tietoa,mutta ei se enää 1.2:lta tunnu:)
kävipäs nyt niin,että tuosta 1.2:sta halkes kolme mäntää,ei tainnu tykätä ku ajelin 0.8bar paineilla ilman cooleria
no soittelin romikselle niin sieltä löyty 1.7i lada josta käyn huomenna ruuvaan motin irti
kestääkö tuo isolohko vakio puristuksilla ahtamista vai pitäskö laskea?
pitää nyt ajella vähä pienemmillä paineilla ainaki siihenasti ku saan coolerin..
yllätys tää on aika perinteinen juttu, halvalla ei saa hyvää. kyllä se 1700 varmaan kestäis jos olis säädöt kohallaan, mutta sitten kannattas olla ruutta ja melkeen mega jolla ohjais syttyä ja bensan syöttöä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Ei se 1700 sen kummemmin kestä nakutusta ja/tai laihaa soosia, samalla tavalla se hajoaa. Painetta se kestää hieman paremmin vahvemman kantensa ansiosta.
Puristukset 1700:ssa on hyvin lähelle ns. vanhanliiton koneita vaikka opukset toista väittääkin.
Turboautoissa on AINA cooleri, asia joka pitäisi olla päivänselvä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
kyllähän minä sen tiesin että ei kestä nakutusta tai laihaa seosta,eipä taida olla semmosta moottoria keksittykkään joka kestäs
niitä puristuksia vaan mietin ku jostain luin että ois jotain 9.3 tai jotain sinne päin..
no huomenna laitan sen motin tuonne ladan keulalle..
virranjakajaan värkkäsin nyt sen myöhästyksen vanhasta hukkaportin kellosta,sitä ei oo vielä ajossa testattu,mutta kohta sen näkee miten se toimii..tosiaan se cooleri tulee kans..
onhan siinä enempi puristuksia, haulla löytyy omakohtasia kokemuksia jota en nyt jaksa etsiä mutta muistaakseni n1mm matalampi kansi männät tulee lähes lohkon tasalle ja siinä on pienet kupit männissä sekä oikeen pienet venakolot
yhtälö joka saa puristuksia ylös tuskin ihan 9,3 mutta jotain 8 ja 9 välillä eli ihan hyvät turbo koneeseen
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti