Sivu 1/1
Kampikammion huohotusletku
Lähetetty: 30.8.2008 14:38
Kirjoittaja ff8728
Haulla katselin jotakin 3 vuotta vanhaa tekstiä tuosta huohotuksesta. Tuppaa tummumaan tuo ilmanputsari, öljyäkin joskus putsarin kotelon pohjalla.
Biltema näkyy myyvän tuuletussäiliötä, asennetaisiin ilmeisesti siihen mustaan letkuun joka tulee siitä öljytikun vierestä ilmanputsariin. Tarviiko se letkun pää yleensäkään olla kiinni ilmanputsarissa, esim moottorin käynnin takia...
Re: Kampikammion huohotusletku
Lähetetty: 30.8.2008 16:42
Kirjoittaja Jokari
ff8728 kirjoitti:Haulla katselin jotakin 3 vuotta vanhaa tekstiä tuosta huohotuksesta. Tuppaa tummumaan tuo ilmanputsari, öljyäkin joskus putsarin kotelon pohjalla.
Biltema näkyy myyvän tuuletussäiliötä, asennetaisiin ilmeisesti siihen mustaan letkuun joka tulee siitä öljytikun vierestä ilmanputsariin. Tarviiko se letkun pää yleensäkään olla kiinni ilmanputsarissa, esim moottorin käynnin takia...
Ei todellakaan tartte olla kiinni, mut se huohotuskaasu on palavaa tavaraa ja siksi se kannattaa käyttää hyväkseen. Eri asia tietty jos kone on niin sohlo että työntää kunnolla öljyä huohottimeen, silloin kannattaa laittaa huohottaan vaikka maahan (ja tästähän ei kriinpiissi tykkää

)
Mut aika reippaasti noi näkemäni takavedot tuntuvat työntävän huohotusmämmiä putsarikoteloon, joten en ihan pienistä olis vielä huolissani.
Re: Kampikammion huohotusletku
Lähetetty: 2.9.2008 21:57
Kirjoittaja aropupu
Ennen talvea kannataa se huohottimen kotelo kuivata huolella ettei se sitten työnnä talvipakkasella vettä sinne putsariin, jäätää kaasarin herkästi..
Mulla oli leiman välit letku irti ja putsarin reijässä teippi tulppana.
Re: Kampikammion huohotusletku
Lähetetty: 3.9.2008 12:24
Kirjoittaja jta
Mistäs vuodesta se nyt tuli voimaan tuo suljettu huohotusjärjestelmä? Muistikuvana on tuo -88 tai -89 puoliväli. Itellä ei ainakaan oo katsastuksessa koskaan mainittu tuosta kun huhotinletku menee suoraan maahan. Jossain täällä foorumilla oli joskus tuosta juttua.