Sivu 1/1
Samara käynnistyy huonosti ja juo bensaa
Lähetetty: 22.4.2004 17:51
Kirjoittaja aksu
+-'a
Lähetetty: 22.4.2004 21:23
Kirjoittaja Tatzka
En tiedä autoista juuri mitään

, mutta minusta tuo kuulostaa siltä että automaattiryyppy tms systeemi ei toimi ihan täydellisesti.. ja muutenkin kulutus on sitä luokkaa että taitaa vaan saada liikaa bensaa? Yksi tuttu corolla tekee sillointällöin (pääosin lämpimänä) tuota että saa sahata käyntiin ja bensa haisee. Entinen ruiskusamara vei ~7,5L/100km, katittomalla vehkeellä kai oikeestaan pitäis päästä allekin sen, jos kunnossa..?
Lähetetty: 23.4.2004 10:05
Kirjoittaja Stefa
Tuosta corollasta: ilmeisesti kaasarikoneinen jolloin kaasararissa sellainen sähkösuutin jolla on jonkinlainen taipumus mennä rikki. Kuulostaisi oireet aika vastaavilta. Pätenee samaraankin aika lähelle. Joku samaraguru osannee kertoa kun nuo ovat ihan utopiaa, kun ladahan on takavetoinen.
hmm ph
Lähetetty: 23.4.2004 15:32
Kirjoittaja Lada-Jussi
mä kans vähän kauhistuin, oli samara tänään aktiivisessa ajossa, lähdin matkaan kuumalla autolla, pienen pysäytyksen jälkeen, ei meinannu käynnistyä, sahas vaan tyhjää. Mutta kyllä se sitten lähti.... ollako oire jostain mikä on kohta vielä pahempi? ei ole Lada eikä Samara tarkoitettu kuumille ilmoille.
köh, köh...
Lähetetty: 23.4.2004 21:59
Kirjoittaja Jusu
Tuo kuumana sahuuttaminen ja bensan haju johtuu siitä, että bensa höyrystyy kuumassa kaasarissa ja käynnistäessä kone saa vain bensahöyryjä mutta ei happea. Sahattaessa kaasari tyhjenee höyryistä ja moottori käynnistyy moitteettomasti, jos sitä ei tukehduteta pumppaamalla kaasua.
Isälläni on kaksi EE80-Corollaa ja niissä tämä on ominaisuus, ei vika...
Lähetetty: 24.4.2004 11:52
Kirjoittaja Stefa
Noissa 9-sarjalaisissa corolloissa kaasarilla on tuota sähkösuutin-ongelmaa joissain yksilöissä, tuota vanhemmista ei sitten kokemusta kun KE70- malleista. Onkos muuten samara ristiinhengittävällä kannella? En ole ikinä edes samarasta konepeltiä avannut
Kyllä tuossa vikaa jo on jos bensaakin menee tuon 13l/100km
Tänään lähden muuten autokauppaa hieromaan ladasta

Lähetetty: 26.4.2004 22:06
Kirjoittaja Misha
Hmm, tuo voi olla niin monta eri asiaa, että ne kannattaa kaikki käydä läpi ja miettiä että voisiko se olla. Ilmeisesti kyseessä on kaasarimalli? Onkos näissä Samaroissa Axteekki? Käy läpi kaasarin toiminnot... näkyykö mitään häikkää? Onko letkut ok? Entä bensapiuhat yms? Ongelmia voi olla liuta.
Sähköjärjestelmä kannattaa myös katsastaa onko kärjetön sytytys? Onglema voi olla siinä, jos ei ole niin onko kärjissä vikaa? Entä virranjakajan kansi? Tsekkaa tulpat, miltä näyttää?
Onko jäähdytysnesteessä öljyä?
Nuo nyt varmaan ekaks. Sit jos ne on täydellisessä kunnossa, niin sitten pitää funata hieman tarkemmin.
Jos se on joku hieno elektrooninen laite ruiskulla, niin sitten se ongelma on varmaan niissä elektroonisissa hommeleissa.
Autoissa nyt vähän on niinku niin, et jos järjestelmät toimii, niin auto toimii, jos ei, niin ei toimi
Ei mulla mitään samaraa oo, mutta noi on perusjuttuja autossa ku autossa.
Lähetetty: 26.4.2004 23:44
Kirjoittaja Nonnis
-90 mallissa ei taida olla axtekkia eikä varsinkaan ruiskua, vaan ihan perus solex.
Lähetetty: 6.5.2004 11:44
Kirjoittaja olavi2101

moikka mulla oli 2105 ladassa sama juttu vm-91 bensaa meni matka ajossa17lit./100km vikaa etsittiin tulpat vaihdettiin 3kertaa
käymään ei saanut helposti kaasarista vaihdettiin neula venttiili ei auttanut
huippu nopeus oli 55km epäiltiin että kurkkujäässä mutta ei
LOPUKSI LAITOIN UUDEN PUOLAN JA BOSSIN TULPAT JA VIKA JÄI
OUTOA AUTOSSA OLI NGK SUOSITUS
taunuksessa oli myös tärkeää campion tulpat ei pelannut motocrftilla

ei samarasta mene neulat oletko tutkinut ilman puhdistajan mulla oli 2109 vm-1991

pelasi kohtalaisen hyvin vaihdoin 110