Samara käynnistyy huonosti ja juo bensaa

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
aksu

Samara käynnistyy huonosti ja juo bensaa

Viesti Kirjoittaja aksu »

+-'a
Viimeksi muokannut aksu, 19.11.2006 20:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tatzka

Viesti Kirjoittaja Tatzka »

En tiedä autoista juuri mitään :D, mutta minusta tuo kuulostaa siltä että automaattiryyppy tms systeemi ei toimi ihan täydellisesti.. ja muutenkin kulutus on sitä luokkaa että taitaa vaan saada liikaa bensaa? Yksi tuttu corolla tekee sillointällöin (pääosin lämpimänä) tuota että saa sahata käyntiin ja bensa haisee. Entinen ruiskusamara vei ~7,5L/100km, katittomalla vehkeellä kai oikeestaan pitäis päästä allekin sen, jos kunnossa..?
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuosta corollasta: ilmeisesti kaasarikoneinen jolloin kaasararissa sellainen sähkösuutin jolla on jonkinlainen taipumus mennä rikki. Kuulostaisi oireet aika vastaavilta. Pätenee samaraankin aika lähelle. Joku samaraguru osannee kertoa kun nuo ovat ihan utopiaa, kun ladahan on takavetoinen.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm ph

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä kans vähän kauhistuin, oli samara tänään aktiivisessa ajossa, lähdin matkaan kuumalla autolla, pienen pysäytyksen jälkeen, ei meinannu käynnistyä, sahas vaan tyhjää. Mutta kyllä se sitten lähti.... ollako oire jostain mikä on kohta vielä pahempi? ei ole Lada eikä Samara tarkoitettu kuumille ilmoille.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

köh, köh...

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Tuo kuumana sahuuttaminen ja bensan haju johtuu siitä, että bensa höyrystyy kuumassa kaasarissa ja käynnistäessä kone saa vain bensahöyryjä mutta ei happea. Sahattaessa kaasari tyhjenee höyryistä ja moottori käynnistyy moitteettomasti, jos sitä ei tukehduteta pumppaamalla kaasua.

Isälläni on kaksi EE80-Corollaa ja niissä tämä on ominaisuus, ei vika...
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Noissa 9-sarjalaisissa corolloissa kaasarilla on tuota sähkösuutin-ongelmaa joissain yksilöissä, tuota vanhemmista ei sitten kokemusta kun KE70- malleista. Onkos muuten samara ristiinhengittävällä kannella? En ole ikinä edes samarasta konepeltiä avannut :oops:

Kyllä tuossa vikaa jo on jos bensaakin menee tuon 13l/100km

Tänään lähden muuten autokauppaa hieromaan ladasta :D
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Hmm, tuo voi olla niin monta eri asiaa, että ne kannattaa kaikki käydä läpi ja miettiä että voisiko se olla. Ilmeisesti kyseessä on kaasarimalli? Onkos näissä Samaroissa Axteekki? Käy läpi kaasarin toiminnot... näkyykö mitään häikkää? Onko letkut ok? Entä bensapiuhat yms? Ongelmia voi olla liuta.

Sähköjärjestelmä kannattaa myös katsastaa onko kärjetön sytytys? Onglema voi olla siinä, jos ei ole niin onko kärjissä vikaa? Entä virranjakajan kansi? Tsekkaa tulpat, miltä näyttää?

Onko jäähdytysnesteessä öljyä?

Nuo nyt varmaan ekaks. Sit jos ne on täydellisessä kunnossa, niin sitten pitää funata hieman tarkemmin.

Jos se on joku hieno elektrooninen laite ruiskulla, niin sitten se ongelma on varmaan niissä elektroonisissa hommeleissa.

Autoissa nyt vähän on niinku niin, et jos järjestelmät toimii, niin auto toimii, jos ei, niin ei toimi :)

Ei mulla mitään samaraa oo, mutta noi on perusjuttuja autossa ku autossa.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

-90 mallissa ei taida olla axtekkia eikä varsinkaan ruiskua, vaan ihan perus solex.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
olavi2101
Viestit: 165
Liittynyt: 6.5.2004 11:18
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja olavi2101 »

:idea: moikka mulla oli 2105 ladassa sama juttu vm-91 bensaa meni matka ajossa17lit./100km vikaa etsittiin tulpat vaihdettiin 3kertaa
käymään ei saanut helposti kaasarista vaihdettiin neula venttiili ei auttanut
huippu nopeus oli 55km epäiltiin että kurkkujäässä mutta ei
LOPUKSI LAITOIN UUDEN PUOLAN JA BOSSIN TULPAT JA VIKA JÄI
OUTOA AUTOSSA OLI NGK SUOSITUS
taunuksessa oli myös tärkeää campion tulpat ei pelannut motocrftilla :?: 8) ei samarasta mene neulat oletko tutkinut ilman puhdistajan mulla oli 2109 vm-1991 :roll: :shock: :D pelasi kohtalaisen hyvin vaihdoin 110
Vastaa Viestiin