NIVAn jarrut

Nelivetoiset Lada Niva ja 4x4 mallisto
rysykkä

NIVAn jarrut

Viesti Kirjoittaja rysykkä »

Olen törmännyt mystiseen ongelmaan,jälleen kerran.Eli olen uusinut käytännöllisesti katsoen koko jarrujärjestelmän mutta en saa jarruja toimimaan haluamallani tavalla.Ongelmana on se että kun suoritan ilmauksen niin jarrut tosi hyvät mutta kun lyön auton käyntiin niin poljin painuu lähes lattiaan,jarrut toki pitää mutta ei kyllä varmaan tyydytä katsastusinsinööriä.
Mielestäni tehostinkin toimii aivan kuin pitääkin.
Olen siis uusinut:Pääsylinteri...Jarruletkut ja-palat eteen...Jarruletku-putket-sylinterit-kengät-rummut taakse.Jarrunesteen olen uusinut ja ilmaukseenkin olen käyttänyt n. litran nestettä.
Olen neuvoton,mut onneks on tää foorumi.
ELI NYT NIITÄ HYVIÄ NEUVOJA KAIVATAAN.
pressa

Re: NIVAn jarrut

Viesti Kirjoittaja pressa »

jarrukengät kaukana rummuista?
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Tunnustaisi siltä, että jossakin putkenmutkassa tai sylinterissä olisi kuitenkin ilmaa. Vanha konsti tällaisessa tapauksessa on "nurinpäinilmaus" Kotikonstina sen voi toteuttaa vanhalla ilmapumpulla, joka täytetään nesteellä ja painetaa ilmausruuvista pääsylinterille ja jarrunestesäiliöön, josta täytyy silloin vähentää ylitulevaa nestettä. Useimmassa tapauksessa tämä auttaa. Auttoi jo Kirlinginjarrujen aikaan.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
RTJN65

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Voi olla ilmaa mutta yleensä tuo Pressan juttu auttaa. Noissa nykyisissä takasylintereissä ei ole niitä stoppeja vaan palautuvat aika paljon. Tätä voi vähentää pitämällä kengät lähempänä takana. Jää siten poljin ylemmäksi.
Lada rules
rysykkä

Viesti Kirjoittaja rysykkä »

Kengät oon vetäny tietenkii niin lähelle et laahaa,mut voisikohan se aiheuttaa tän ku takasylinterit on erilaiset.Elikkä toises on se vanha "itestään purkautuva malli" ja toises se uusi "nykyaikainen malli"...Luulis kyl et ei se neste tiie minkälaiseen sylttyyn se tunkeutuu......
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Noi sylinterit ei mun mielestä toimi ristiin mitenkään kovin hyvin. Ainakin jos laitat automaattisäätöisiin uudempiin jarruihin ton vanhan liiton sylinterin, niin varmasti ei takajarrut toimi ku männissä ei riitä liike.
Vanhan liiton säädettäviin jarruihin noi itsestään hajoavat sylinterit eikä muita...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin