Sivu 1/1
kattiladan päästöt
Lähetetty: 21.4.2004 8:06
Kirjoittaja Slant6
Kattiko paskana?
CO 3,5
HC 800
O2 0,9
Vaiko venttiilivika?
2105 daaaaaz
Lähetetty: 21.4.2004 10:08
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Katalysaatori taitaa olla niitä viimeisiä, jotka pettää, jos sinne vain ei ole päässyt bensiiniä. Toki ei se ikuinen ole. Useimmiten syyllinen on kai kaasutin ja siinä lähinnä sen liikkuvat osat ja suuttimet.
Lähetetty: 21.4.2004 11:15
Kirjoittaja Stefa
Virtapuolen katselee läpi ja puristuspainemittaus niin pitäisi jo aika paljon kertoa. Kaasarin putsaus jne. Mulla oli hc yläällä kun ilmanputsari tukossa

Lähetetty: 21.4.2004 19:32
Kirjoittaja Turbiini
Mitäs lambda oli? jos oli jotain muuta kuin 1 niin kannattaa vaihtaa ensin lambda-anturi.
Lähetetty: 28.4.2004 22:30
Kirjoittaja Slant6
Lambda pyöri ykkösen molemmin puolin. Ihan siitä riippuen mihin suuntaan seosruuvia käänsi. Jäännöshappea jonkin verran, olisiko sitten venttiili vika?
Lähetetty: 29.4.2004 9:26
Kirjoittaja Bregade
Katalysaattoreille on semmoinen universaali 8 vuoden elinikä määritelty, jonka jälkeen se pitäisi vaihtaa. Mutta viittais kyllä johonkin muuhun.. ehkä venttiili tosiaan?
Lähetetty: 29.4.2004 16:52
Kirjoittaja Turbiini
Tuskin on venttiili vika kun on o2 noin pieni ja co on myös korkea venttiili vika nostaa pää asias hc päästöjä joten kyllä tuo katilta vaikuttaa. Oliko varmasti riittävän lämmin katti? vaatii joskus melko pitkänkin ajon ennen mittausta.
Lähetetty: 29.4.2004 17:58
Kirjoittaja RTJN65
Mistäs piuhasta se 0,5 volttia pitikään mitata jotta saa lamdan kohdalleen. Lamdalle tulee kolme johtoa joista yksi musta on omassa liittimessään ja toiset kaksi vakoista omassa liittimessään.
Lähetetty: 29.4.2004 19:07
Kirjoittaja Turbiini
lambdan jännite mitataan siitä mustasta. ja täyskuorma kytkimen letku irti ja tukkoon säädön ajaksi.
Lähetetty: 29.4.2004 19:13
Kirjoittaja RTJN65
No jopa rupesi lyyti kirjoittamaan. Ei tartte hakuammuntana johtoja mittailla.