Sivu 1/2
1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
Lähetetty: 10.6.2008 19:18
Kirjoittaja säätänä
elikkä tilanne on se että oli perjantai ilta juuri päsin lahdesta pois töistä.
ajelin ladalla iloisena naisia auto täynnä ja pääsin kaverin pihaan hakemaan haaparannan tuomisia lada sammui kun painoin kytkimen pohjaan. eipä siinä niin starttailemaan. kone tuntui pyörivän liian kevyesti pelti auki ja kuulostelin että yläpää ei pyöri mutta männät tuntui liikkuvan.
kysymys kuuluu missä vika? remmi on ehjä ja tiukalla. epäilin että kampiakselin hihnapyörän kiila on lähteny tökkimään?
onko mahdollista?
koneessa on vakionokka ja noin 1,4mm laskettu kansi onkohan venat menny solmuun? mitään pauketta tai ääntä ei kuulunu koneesta
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
Lähetetty: 12.6.2008 17:39
Kirjoittaja säätänä
onko kellekän käyny näin? tässä kyselen ku oon lahdessa töissä pitkälle ensi viikkoon ja ajattelin tilata osat valmiiksi remonttia varten. eikö kukaan tiedä moisesta???
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
Lähetetty: 12.6.2008 18:21
Kirjoittaja pressa
empä mitään tiedä mutta jos remmistä on hampaat pois ei se pyöri. Kiilan karkaamiseenen oikein usko. Vakiona ei pitäisi vaurioita tulla, lasketulla kannella arvoitus. Toisaalta jos ei mitään ääntä erottanut niin saattaa pelkkä remmin vaihto korjata tilanteen. Puristusmittaus antaa varmuutta asiaan...
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
Lähetetty: 12.6.2008 20:01
Kirjoittaja jta
Vaan ei kait se tuossa remmikoneessakaan se kiila pääse kampiakselilta putoon jos vaan on pultti paikoillaan. Ainaan kuvien perusteella ei pitäis päästä kun kuitenkin kampiakselinhihnapyöräkin on samalla pultilla kiinni kuin jakoremminkin hammaspyörä. Ja onko tuota tutkittu mitenkään muuten kuin kuulostelemalla? Ottaa hihnakopan auki ja starttaa niin näkee että pyöriikö se hihna siellä vai ei.
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
Lähetetty: 12.6.2008 22:41
Kirjoittaja säätänä
jta kirjoitti:Vaan ei kait se tuossa remmikoneessakaan se kiila pääse kampiakselilta putoon jos vaan on pultti paikoillaan. Ainaan kuvien perusteella ei pitäis päästä kun kuitenkin kampiakselinhihnapyöräkin on samalla pultilla kiinni kuin jakoremminkin hammaspyörä. Ja onko tuota tutkittu mitenkään muuten kuin kuulostelemalla? Ottaa hihnakopan auki ja starttaa niin näkee että pyöriikö se hihna siellä vai ei.
pellin aukaisin ja pyöritin konetta ja huomasin että yläpää ei liiku. pitää tutkata tarkemmin ku päsee kotio
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
Lähetetty: 13.6.2008 10:11
Kirjoittaja aropupu
Saattaahan se kiila olla palasina...Yhdellä kaverilla meni se kiila palasiksi ja kansi vaihtoon

Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
Lähetetty: 16.6.2008 21:09
Kirjoittaja säätänä
aropupu kirjoitti:Saattaahan se kiila olla palasina...Yhdellä kaverilla meni se kiila palasiksi ja kansi vaihtoon

oliko laskettu kansi?
mistäpäin nastolaa oot?
oon ite siellä töissä nytki
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
Lähetetty: 17.6.2008 9:26
Kirjoittaja aropupu
säätänä kirjoitti:aropupu kirjoitti:Saattaahan se kiila olla palasina...Yhdellä kaverilla meni se kiila palasiksi ja kansi vaihtoon

oliko laskettu kansi?
mistäpäin nastolaa oot?
oon ite siellä töissä nytki
Tosin kyseessä oli Golf-3 1.9td mutta tuokin on mahdollista että kiila hajoaa..
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
Lähetetty: 23.6.2008 17:23
Kirjoittaja säätänä
remmi oli puoliksi menny sileäksi nokka pyöri normaalisti eli saattaa toimia uudella remmillä oikein.
ja eikö dieseleistä korkkaa aina kansi jos remmi menee
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
Lähetetty: 23.6.2008 20:16
Kirjoittaja pressa
säätänä kirjoitti: missä vika? remmi on ehjä ja tiukalla
pressa kirjoitti:empä mitään tiedä mutta jos remmistä on hampaat pois ei se pyöri.
säätänä kirjoitti:remmi oli puoliksi menny sileäksi
eli vaikka topikissa tulikin joain vag tekniikkaa läpi käytyä (ja vielä dieselinä) niin hihnahan se oli...
uusi hihna ja varovasti pyörittää ja puristusmittaus, saatoi mennä pelkällä säikähdyksellä kun vain kevyesti madallettu.
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
Lähetetty: 1.7.2008 16:38
Kirjoittaja säätänä
joo kokeilen ennen ku remmiä edes aloitin laittamaan startilla varovaisesti pyörittää
elikkä remmihän siitä oli menny puoliksi sileäksi en tiedä miten se on mahdollista 20 000 vanha remmi.
vaihdoin remmin siihen ja kas kummaa kipinää ei löydy. hauskaa se pitää viikonloppuna saada lyömään salamaa ja sitte maalaan sen sillee nopeesti kesäkuntoon
sanokaas sopiva sytkä ennakko 1,4mm lasketulla kannella varustetulle 1300sössölleni
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
Lähetetty: 1.7.2008 19:07
Kirjoittaja Jonir
Kappas, aivan saman vian teki mulla. Tietääkseni vielä varsin uusi hihna. Tosin mulla osui heti sammumista ihmetellessä silmiin ympäri konehuonetta olevia irtohampaita, joten syy selvisi nopeasti..
Ongelman muodostaakin nyt uuden hihnan asentaminen, kun ei löydy ajoitusmerkkejä. Mistä löytyy alapään merkki? Yläpäässä ilmeisesti on joku reikä hihnapyörässä, jonka kuuluu olla jossain kohtaa. Onpa siinä joku maalitäpläkin, tiedä sitten kannattaako luottaa. Alapäästä en löydä mitään.
Eli mistäs niitä merkkejä kannattais alkaa metsästämään? Pääsis taas tienpäälle.
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
Lähetetty: 1.7.2008 19:25
Kirjoittaja jta
Tuolla alempana samalla sivulla löytyi tälläinen topic.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 27&t=21960 Josko tuolla olevasta kuvasta löytyisi apu.
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
Lähetetty: 1.7.2008 20:42
Kirjoittaja säätänä
siinä laturin hihnapyörän ulkoreunassa on kolo joka pitää kohdistaa lohkossa olevan merkin kanssa se merkki löytyy sieltä öljyn alta
mitäs nuo merkit on siinä hihnasuojan kopassa muuten on????
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
Lähetetty: 7.7.2008 16:28
Kirjoittaja Jonir
Tacksomycket.
Nyt on merkit kohdakkain, eipä ne taas vaikeat olleet löytää mutta eipä vaan osunut silmään.
Vaan onkos tossa nyt sitten pakko avata venakoppa ja sieltä katsella että milloin on oikeasti kohdallaan ja milloin on 180 astetta pielessä? Merkithän on kohdakkain molemmissa tapauksissa, ainakin mun järjellä.
Ynnä mitenkäs tuossa sitten saatais taas sytytys kohdalleen, kun öljypumpun akseli on ties missä asennossa, ja sitä kautta virranjakaja?
Näihin taas tarvis jeesiä.. ehkä mustakin isona tulee viisas, viisas Ladisti.