1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
elikkä tilanne on se että oli perjantai ilta juuri päsin lahdesta pois töistä.
ajelin ladalla iloisena naisia auto täynnä ja pääsin kaverin pihaan hakemaan haaparannan tuomisia lada sammui kun painoin kytkimen pohjaan. eipä siinä niin starttailemaan. kone tuntui pyörivän liian kevyesti pelti auki ja kuulostelin että yläpää ei pyöri mutta männät tuntui liikkuvan.
kysymys kuuluu missä vika? remmi on ehjä ja tiukalla. epäilin että kampiakselin hihnapyörän kiila on lähteny tökkimään?
onko mahdollista?
koneessa on vakionokka ja noin 1,4mm laskettu kansi onkohan venat menny solmuun? mitään pauketta tai ääntä ei kuulunu koneesta
ajelin ladalla iloisena naisia auto täynnä ja pääsin kaverin pihaan hakemaan haaparannan tuomisia lada sammui kun painoin kytkimen pohjaan. eipä siinä niin starttailemaan. kone tuntui pyörivän liian kevyesti pelti auki ja kuulostelin että yläpää ei pyöri mutta männät tuntui liikkuvan.
kysymys kuuluu missä vika? remmi on ehjä ja tiukalla. epäilin että kampiakselin hihnapyörän kiila on lähteny tökkimään?
onko mahdollista?
koneessa on vakionokka ja noin 1,4mm laskettu kansi onkohan venat menny solmuun? mitään pauketta tai ääntä ei kuulunu koneesta
laaborghin on paras
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
onko kellekän käyny näin? tässä kyselen ku oon lahdessa töissä pitkälle ensi viikkoon ja ajattelin tilata osat valmiiksi remonttia varten. eikö kukaan tiedä moisesta???
laaborghin on paras
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
empä mitään tiedä mutta jos remmistä on hampaat pois ei se pyöri. Kiilan karkaamiseenen oikein usko. Vakiona ei pitäisi vaurioita tulla, lasketulla kannella arvoitus. Toisaalta jos ei mitään ääntä erottanut niin saattaa pelkkä remmin vaihto korjata tilanteen. Puristusmittaus antaa varmuutta asiaan...
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
Vaan ei kait se tuossa remmikoneessakaan se kiila pääse kampiakselilta putoon jos vaan on pultti paikoillaan. Ainaan kuvien perusteella ei pitäis päästä kun kuitenkin kampiakselinhihnapyöräkin on samalla pultilla kiinni kuin jakoremminkin hammaspyörä. Ja onko tuota tutkittu mitenkään muuten kuin kuulostelemalla? Ottaa hihnakopan auki ja starttaa niin näkee että pyöriikö se hihna siellä vai ei.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
pellin aukaisin ja pyöritin konetta ja huomasin että yläpää ei liiku. pitää tutkata tarkemmin ku päsee kotiojta kirjoitti:Vaan ei kait se tuossa remmikoneessakaan se kiila pääse kampiakselilta putoon jos vaan on pultti paikoillaan. Ainaan kuvien perusteella ei pitäis päästä kun kuitenkin kampiakselinhihnapyöräkin on samalla pultilla kiinni kuin jakoremminkin hammaspyörä. Ja onko tuota tutkittu mitenkään muuten kuin kuulostelemalla? Ottaa hihnakopan auki ja starttaa niin näkee että pyöriikö se hihna siellä vai ei.
laaborghin on paras
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
Saattaahan se kiila olla palasina...Yhdellä kaverilla meni se kiila palasiksi ja kansi vaihtoon 

Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
oliko laskettu kansi?aropupu kirjoitti:Saattaahan se kiila olla palasina...Yhdellä kaverilla meni se kiila palasiksi ja kansi vaihtoon
mistäpäin nastolaa oot?
oon ite siellä töissä nytki
laaborghin on paras
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
Tosin kyseessä oli Golf-3 1.9td mutta tuokin on mahdollista että kiila hajoaa..säätänä kirjoitti:oliko laskettu kansi?aropupu kirjoitti:Saattaahan se kiila olla palasina...Yhdellä kaverilla meni se kiila palasiksi ja kansi vaihtoon
mistäpäin nastolaa oot?
oon ite siellä töissä nytki
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
remmi oli puoliksi menny sileäksi nokka pyöri normaalisti eli saattaa toimia uudella remmillä oikein.
ja eikö dieseleistä korkkaa aina kansi jos remmi menee
ja eikö dieseleistä korkkaa aina kansi jos remmi menee
laaborghin on paras
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
säätänä kirjoitti: missä vika? remmi on ehjä ja tiukalla
pressa kirjoitti:empä mitään tiedä mutta jos remmistä on hampaat pois ei se pyöri.
eli vaikka topikissa tulikin joain vag tekniikkaa läpi käytyä (ja vielä dieselinä) niin hihnahan se oli...säätänä kirjoitti:remmi oli puoliksi menny sileäksi
uusi hihna ja varovasti pyörittää ja puristusmittaus, saatoi mennä pelkällä säikähdyksellä kun vain kevyesti madallettu.
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
joo kokeilen ennen ku remmiä edes aloitin laittamaan startilla varovaisesti pyörittää
elikkä remmihän siitä oli menny puoliksi sileäksi en tiedä miten se on mahdollista 20 000 vanha remmi.
vaihdoin remmin siihen ja kas kummaa kipinää ei löydy. hauskaa se pitää viikonloppuna saada lyömään salamaa ja sitte maalaan sen sillee nopeesti kesäkuntoon
sanokaas sopiva sytkä ennakko 1,4mm lasketulla kannella varustetulle 1300sössölleni

elikkä remmihän siitä oli menny puoliksi sileäksi en tiedä miten se on mahdollista 20 000 vanha remmi.
vaihdoin remmin siihen ja kas kummaa kipinää ei löydy. hauskaa se pitää viikonloppuna saada lyömään salamaa ja sitte maalaan sen sillee nopeesti kesäkuntoon

sanokaas sopiva sytkä ennakko 1,4mm lasketulla kannella varustetulle 1300sössölleni
laaborghin on paras
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
Kappas, aivan saman vian teki mulla. Tietääkseni vielä varsin uusi hihna. Tosin mulla osui heti sammumista ihmetellessä silmiin ympäri konehuonetta olevia irtohampaita, joten syy selvisi nopeasti..
Ongelman muodostaakin nyt uuden hihnan asentaminen, kun ei löydy ajoitusmerkkejä. Mistä löytyy alapään merkki? Yläpäässä ilmeisesti on joku reikä hihnapyörässä, jonka kuuluu olla jossain kohtaa. Onpa siinä joku maalitäpläkin, tiedä sitten kannattaako luottaa. Alapäästä en löydä mitään.
Eli mistäs niitä merkkejä kannattais alkaa metsästämään? Pääsis taas tienpäälle.
Ongelman muodostaakin nyt uuden hihnan asentaminen, kun ei löydy ajoitusmerkkejä. Mistä löytyy alapään merkki? Yläpäässä ilmeisesti on joku reikä hihnapyörässä, jonka kuuluu olla jossain kohtaa. Onpa siinä joku maalitäpläkin, tiedä sitten kannattaako luottaa. Alapäästä en löydä mitään.
Eli mistäs niitä merkkejä kannattais alkaa metsästämään? Pääsis taas tienpäälle.
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
Tuolla alempana samalla sivulla löytyi tälläinen topic. http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 27&t=21960 Josko tuolla olevasta kuvasta löytyisi apu.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
siinä laturin hihnapyörän ulkoreunassa on kolo joka pitää kohdistaa lohkossa olevan merkin kanssa se merkki löytyy sieltä öljyn alta
mitäs nuo merkit on siinä hihnasuojan kopassa muuten on????

mitäs nuo merkit on siinä hihnasuojan kopassa muuten on????
laaborghin on paras
Re: 1300s teki teko v***n. kiila kateissa??
Tacksomycket.
Nyt on merkit kohdakkain, eipä ne taas vaikeat olleet löytää mutta eipä vaan osunut silmään.
Vaan onkos tossa nyt sitten pakko avata venakoppa ja sieltä katsella että milloin on oikeasti kohdallaan ja milloin on 180 astetta pielessä? Merkithän on kohdakkain molemmissa tapauksissa, ainakin mun järjellä.
Ynnä mitenkäs tuossa sitten saatais taas sytytys kohdalleen, kun öljypumpun akseli on ties missä asennossa, ja sitä kautta virranjakaja?
Näihin taas tarvis jeesiä.. ehkä mustakin isona tulee viisas, viisas Ladisti.
Nyt on merkit kohdakkain, eipä ne taas vaikeat olleet löytää mutta eipä vaan osunut silmään.
Vaan onkos tossa nyt sitten pakko avata venakoppa ja sieltä katsella että milloin on oikeasti kohdallaan ja milloin on 180 astetta pielessä? Merkithän on kohdakkain molemmissa tapauksissa, ainakin mun järjellä.
Ynnä mitenkäs tuossa sitten saatais taas sytytys kohdalleen, kun öljypumpun akseli on ties missä asennossa, ja sitä kautta virranjakaja?
Näihin taas tarvis jeesiä.. ehkä mustakin isona tulee viisas, viisas Ladisti.