Keittää n. 100 km jälkeen...

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
RuntuHerra

Keittää n. 100 km jälkeen...

Viesti Kirjoittaja RuntuHerra »

osaisko joku neuvoo että missä ois vika kun n. 100 km ajon jälkee jäähdytysnesteet kiehuu korkin kautta pois...? olen aina laittanut lisää nestettä ja kun ajaa lyhyitä matkoja niin se pysyy sielä.
moottorin lämpömittari on hieman normaalin yläpuolella kun alkaa keittää ja sisälle tulee vähän palaneen haju...

olisiko termostaatissa vika? vai kansipahvissa reikä josta paineet pääsee paisuntasäiliöön??

rohkenen epäillä että moottorin lämpömittarissa on jotain häikkää. mutta eikö sen anturi juurikin ole siellä termostaattikotelossa? tämä voisi selittää viallisen termostaatin...

Kiitos neuvoista!
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keittää n. 100 km jälkeen...

Viesti Kirjoittaja pressa »

ladoissa on termostaatti letkujen välissä ja lämpömittarin anturi kannessa. Jos nämä on samassa paikassa on auto rikki...
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Keittää n. 100 km jälkeen...

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Olisi hyvä tietää minkälaisesta moottorista on kyse. Ruutissa on lämpömittarin anturi lohkossa ja nestelämpötilan anturi, jolla lehta pörähtää vesiletkussa. Jos termari ei aukea, niin keittämäänhän se alkaa.

Tai sitten sinulla on joku ilmalukko tai tukos siellä jäähdytysjärjestelmässä. Onko lehta jatkuvatoiminen vai remmivetoinen? Toimiiko lämmityslaite normaalisti? Kertoilehan vähän noista niin voidaan miettiä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin