Kanttiksen ovien irroitus?
- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Kanttiksen ovien irroitus?
Olettekos kukaan saaneet TakaVetoKanttiksen ovipultteja auki ilman iskumeisseliä tai mutterin heppaamista ruumin päähän? Entäpä oven aukeamisen rajoitintapin irrotus? Ylöspäinhän sitä kai turalla isketään?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- lada combi
Re: Kanttiksen ovien irroitus?
Pylttipyssyllä ja sopivalla ristipääkärjellä varovastin "naputtamalla" aukee kivutta saranan ruuvit, ja kun vielä napauttaa vasaralla ja kärjellä+jatkolla (tuurnana) ruuveja ennen koneella irrotusta...
Rajoittimista muistaakseen juurikin se tappi irti ylöspäin vetämällä tai lyömallä
Rajoittimista muistaakseen juurikin se tappi irti ylöspäin vetämällä tai lyömallä

- PöyhöinKuusaalt
Täytynee ostaa se iskumeisseli. Paineilmapulttikonetta ei ole. Enpä vielä ole kokeillut ihan käsipelissä, mutta turha varmaan kokeillakaan. Eiköhän ne siitä jollain sitten lähde.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Mä kyllä muistelisin ihan käsipelillä ne avanneeni, mutta mä oonkin tämmönen raavas rekkamies 

Reippaina käymme rekkain alle 

Tästä lähtien kutsunkin sitten Nonniksen avaan mun ovien ruuvit. Ja kun kerta käsipelissä avaa niitä ruuveja ehjänä niin tarjoan jopa kahvitNonnis kirjoitti:Mä kyllä muistelisin ihan käsipelillä ne avanneeni, mutta mä oonkin tämmönen raavas rekkamies

Itte teen seuraavaa: Olen hankkinut ison ristipää työkalun (olikohan PH3 tai PH4) jossa varsi menee läpi varsiosan (voi käyttää isku meisselinä) ja jossa varressa on kuusio (johon saa helposti 17mm avaimen tai ison jakarin). Ruuvvari ensin ruuvin kantaan ja 3kg moskalla kunnon täräys ruuville. Sitten Ruuvarin varteen iso jakari ja täydellä painolla pidettä ruuvvaria ruuvissa kiinni. Kääntö ja ... naps vain kun ruuvi lähtee auki.
99% on lähtenyt ehjänä auki. Se 1 % on jouduttu poraamaan pois.
Lada rules
No tuurilla ne isotkin laivat seilaa, en ole kuin kerran jostain syystä joutunut nuo aukaisemaan, joten en voi luvata onnistumista jatkossa.

RTJN:n kikka voisi olla kokeilemisen arvoinen. Iskumeisseli mullakin on, muttei sillä ainakaan viimeksi lähtenyt. Pulttipyssyllä kylläkin, muutaman joutui poraamaan.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
-
Pitkällä ruuvimeisselillä jossa on 17mm lenkille sopiva "hammastus",kaiken a ja o on se kopaus ruuviin ennenkuin rupeaa vääntämään.
Niin ja se ruuvarin tarvii olla sopiva siihen ruuviin.
90% lähtee auki tuolla menetelmällä ihan käsin vääntämällä.
Niin ja se ruuvarin tarvii olla sopiva siihen ruuviin.
90% lähtee auki tuolla menetelmällä ihan käsin vääntämällä.
http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Ite en saanut pulttipyssyllä niitä auki..
Lähtee helposti pois, kun poraa varovasti kannan irti ja pyörittelee sormilla tai pihdeillä loput pois..
ps kannattaa vaihtaa samalla tilalle kuusiokolo ruuvit, vaikka se sitä pahaa "tuuninkia" onkin
Lähtee helposti pois, kun poraa varovasti kannan irti ja pyörittelee sormilla tai pihdeillä loput pois..
ps kannattaa vaihtaa samalla tilalle kuusiokolo ruuvit, vaikka se sitä pahaa "tuuninkia" onkin

Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
- Lada-Jussi
kuinkahan monta kirjoitusta tästäkin aiheesta jo on? 10? no ei se mitään, nonnis vois tulla irrottelee farmillekin noita ovia 

- PöyhöinKuusaalt
Meille kanssa joku irrottelija. Ei auta iskumeisseli toistaiseksi eikä ruuviin sisäänpäin iskeminen kovallakaan voimalla. Mutta annetaan hautua. Kyllä ne siitä kun vähän keksii jotain. Lämpöä, kylmää ja mitä ihmettä sitä vielä keksinkään. Maaliliuotinta vähän (Tinneri?) liuottamaan välissä oleva maali tai mitä lie. Eipä noilla kiire ole kun ei kiirehdi. Niin ja sitten poraillaan jos ei muuta. Saahan noita uusia ruuveja tai pultteja tilalle.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Itse pätkin varmaan 5kpl bitsejä iskumeisselin kanssa niihin pultteihin
Eilen kävin sitten hakemassa 6kpl lisää niitä ja tohottimen ja kylmäsprayn,josko auttaisi

Eilen kävin sitten hakemassa 6kpl lisää niitä ja tohottimen ja kylmäsprayn,josko auttaisi

- Lada-Jussi
ei näkyny nonnista irrottelee, piti irrottaa ite. joka ovesta viimeisen ruuvin sai iskumeisselillä kun ovea pääsi vääntelee ensin sen yhden ruuvin varassa. yksi ruuveista lähti iskumeisselillä heti alkuunsa. Kaikista muista piti porata kanta pois. kyseessä ei kyllä ollu kanttis vaan tuplis.

Oisit sanonu, äkkiä mä olisin ne irrottanut