Onko kukaan kokeillut Ladaan Valvolinen paljon ajettuihin (yli 100000)koneisiin tarkoitettua öljyä ? Onko siitä mitään hyötyä vai jatkanko Silverin käyttöä ?
Eri asia siten on että onko 100000 paljon Ladan koneelle
Olen kokeillut. En tiedä oliko hyötyä, muttei ainakaan haittaakaan . Viimeks kyllä pistin Teboilin diamondia kun ei tota valvolinee ollu saatavilla siinä kaupassa missä kävin.
Mäkin olen tota öljyä käyttänyt kanssa. En osaa sanoa onko siitä sitten ollut noita Valvolinen lupaamia ominaisuuksia havaittavissa. Mutta ei nyt ainakaan kone kiinni ole ihan leikannut. Ajanut olen vasta noin 10 000 km:ä noilla samoilla öljyillä että viä saa 90 000 km:a ajaa lisää enne vaihtoa...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Mä kuulin et isot autofirmat ois pienentäny ohjekirjoista löytyneitä öljynvaihtovälejä sen takia et asiakkaat on liian ahkerasti soitellu valituksia painovirheestä.
Ladan moottori on varmaan asia erikseen, mutta modernin auton moottorissa on varmasti moninkertainen vaihtoväli ohjekirjaan nähden.
Tietty se riippuu myös ajotavasta. Ladassahan on veemäistä toi että bensaa valuu öljyyn niin woihan wanha wihtahousu.
Misha kirjoitti:Ladan moottori on varmaan asia erikseen, mutta modernin auton moottorissa on varmasti moninkertainen vaihtoväli ohjekirjaan nähden.
Tietty se riippuu myös ajotavasta. Ladassahan on veemäistä toi että bensaa valuu öljyyn niin woihan wanha wihtahousu.
Eiköhän se vaihtoväli ilmoiteta joka autossa näin: Tiettymäärä kilometrejä, mutta vähintään kerran vuodessa. Jos ajetaan pölyisissä olosuhteissa tai moottoria rasitetaan paljon esim matkailuvaunun vedolla vaihtoväli on puoli vuotta.
Yhä yleistyvä varuste on merkkivalo, joka ilmaisee vaihtotarpeen. En tiedä, perustuuko valon toiminta pelkkään kilometrikertymään vai onko joku öljyn kuntoa mittaava anturi vai molemmat.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Ainakin mersuissa on noita antureita jotka mittaavat öljyä, taisi jotenkin liittyä sähkönjohtavuuteen. Noissa vaan sellainen hauska homma ettei voi itse öljyjä vaihtaa kun se systeemi pitää jotenkin nollata tietokoneella. Ajelin tuossa viime viikolla naapurin taksimersulla ja rupesi huvittamaan kun aina kun käänti virrat päälle tuli ajotietokoneen ruutuun isolla teksti "malfunction".
Kyllä työpaikkani Hiacessa on työ öljynvaihtovalon nollaus nappi ihan mittaristossa, ei tarvi mistään tietokoneelta nollata. Mutta aika kova tuossa Hiacessa on öljynvaihtoväli 30000 km. Tosin meillä ainakin piti vaihtaa ennen sitä. Syy osittain kyllä taitaa olla työntekijöiden kaasujalalla ja ajotyylillä, kuin öljyn kestävyydellä.