huoltovalaisimesta

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
lada 1200s

huoltovalaisimesta

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Minulta löytyy noita valaisimia kaksi kappaletta ja taitaa olla yksi
volgaankin, näistä mikään ei kuitenkan sovi tupakansytyttimen läpeen liittimeltään, ovat liian pieniä. Eikös se sinne pitäis lykätä? :D
RTJN65

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

No eipä. Tuolla ohjauspylväässä, sen alapinnalla hieman kardaanikotelon puolella on sellainen oma pistokepaikka sille työvalolle
Lada rules
lada 1200s

No sitä mä vähän ihmettelinkin. Kaveri väitti kiven kovaan että se kuuluu lykätä sinne.
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

RTJN65 kirjoitti:No eipä. Tuolla ohjauspylväässä, sen alapinnalla hieman kardaanikotelon puolella on sellainen oma pistokepaikka sille työvalolle
Jaa sekö pistoke se on. Mua onkin vaivannu pitkään että mikä se paikka siellä oikein...
RTJN65

Niin se vaivasi minuakin pitkään ja kun kerran sitten sain työvalon käsiini (josta en ole sen koomin luopunut) niin kun yritin tunkea sitä tupakan sytkäriin huomasin sovitteen olevan turhan väljä= ei toiminut.

No tarvittiin tasan 5 sekuntia että tajusin sen pistokkeen siellä ohjauspylväässä olevan työvaloa varten.

Kysymys: 1. Miksi sen täytyy olla erillainen kun tupakan sytkästä otettava. 2. Miksi sen täytyy olla niin hankalassa paikassa.

Jollakulla sputnik insinöörillä on varmaan sopiva vastaus.

Ehkä venäjällä ei ollut aikoinaan tupakan sytkäreitä (milloinkahan tuli ladaan vakiona/varusteena) ja silloin oli vain yhden lainen pistoke käytössä. Sitä ei kai sitten vaihdeltu. Ei silti selitä epä ergonomista paikan valintaa.
Lada rules
Lada-Jussi

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tupakin sytytin on ollut kaikissa Ladoissa vakiona, mutta olisiko noille työvaloille joku oma pistoke standarti, että sama käytetään sitten muissakin merkeissä ja mahdollisesti muissa käyttötarkoituksissa?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
evo2

Viesti Kirjoittaja evo2 »

tottahan toki takamoottori skodastakin sellainen löytyy rintapellistä.(kamaz) vanhemmista oktaavioista en tiedä löytyykö. ei taida vw/skodissa olla muinais jäännettä.
Vanja-eno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Muistaakseni vanhoista Octavioista löytyy ko. pistoke, ja jopa samanlainen kuin Ladan vastaava, mutta omassa Mossessa pistoke on kolminapainen ja konehuoneen puolella
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
lada 1200s

Täytyy varmaan taskulampun kanssa etsiä kun ei heti löytynyt. :D
RTJN65

On muuten tavallista hankalammassa paikassa. Sitä ei heti löydä jos ei tiedä mistä etsiä.

Ajatteleppa tilannetta että olet syyspimeällä jossakin saloseudulla ja naapurin Mersu on hajonnu tielle ja tarjoudut antamaan valoapua.

Ladalle kun ei ikuna kävis noin :lol: :lol: :lol: :lol: .
Lada rules
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kun tuohon omaan ladaan tein sähköt uusiksi niin mietinkin että mikä pirun töpseli tuo on, mietin sitten että lie joku painokatkaisijan tyylinen josta pudonnut se nappi pois. Näemmä oppia ikä kaikki :D
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Minulla ei mielestäni ollut enää 92 1500 s:ssä tuota pistoketta, vaikka työkaluissa olikin valo.

Mä luulen, että se ajatus omasta virran ulosottopistokeesta on perua noista vanhemmista neukkuautoista eikä siellä varmaankaan tehty mitään tupakansytkärin reikään sopivaa laitetta.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Lada-Jussi

öh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kerran tutkittiin mun -89 samaraa ja martikaanin ruiskusamaraa ja mulla oli pistoke mutta ruiskussa ei, varustelua on alettu keventämään...
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
lada 1200s

Kyllä tuli valoa kansalle joka pimeydessä vaelsi.. :D
Ei kyllä olis uskonu sitä läpee heti pistokkeeksi.
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Minullakin on 110 HB:ssä huoltovalaisinpistoke.En tiedä onko itse valaisimia mistään ostettavissa.Aikoinaan minulla oli Lada 1200L:ssä sellainen,jossa johto työnnettiin jemmaan valaisimen sisään ja itse valaisin oli läpikuultavaa muovia ja muotoilu muistutti sientä ja kokokin oli kärpässienen kokoinen.
Vastaa Viestiin