Minulta löytyy noita valaisimia kaksi kappaletta ja taitaa olla yksi
volgaankin, näistä mikään ei kuitenkan sovi tupakansytyttimen läpeen liittimeltään, ovat liian pieniä. Eikös se sinne pitäis lykätä?
Niin se vaivasi minuakin pitkään ja kun kerran sitten sain työvalon käsiini (josta en ole sen koomin luopunut) niin kun yritin tunkea sitä tupakan sytkäriin huomasin sovitteen olevan turhan väljä= ei toiminut.
No tarvittiin tasan 5 sekuntia että tajusin sen pistokkeen siellä ohjauspylväässä olevan työvaloa varten.
Kysymys: 1. Miksi sen täytyy olla erillainen kun tupakan sytkästä otettava. 2. Miksi sen täytyy olla niin hankalassa paikassa.
Jollakulla sputnik insinöörillä on varmaan sopiva vastaus.
Ehkä venäjällä ei ollut aikoinaan tupakan sytkäreitä (milloinkahan tuli ladaan vakiona/varusteena) ja silloin oli vain yhden lainen pistoke käytössä. Sitä ei kai sitten vaihdeltu. Ei silti selitä epä ergonomista paikan valintaa.
tupakin sytytin on ollut kaikissa Ladoissa vakiona, mutta olisiko noille työvaloille joku oma pistoke standarti, että sama käytetään sitten muissakin merkeissä ja mahdollisesti muissa käyttötarkoituksissa?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
tottahan toki takamoottori skodastakin sellainen löytyy rintapellistä.(kamaz) vanhemmista oktaavioista en tiedä löytyykö. ei taida vw/skodissa olla muinais jäännettä.
Muistaakseni vanhoista Octavioista löytyy ko. pistoke, ja jopa samanlainen kuin Ladan vastaava, mutta omassa Mossessa pistoke on kolminapainen ja konehuoneen puolella
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Kun tuohon omaan ladaan tein sähköt uusiksi niin mietinkin että mikä pirun töpseli tuo on, mietin sitten että lie joku painokatkaisijan tyylinen josta pudonnut se nappi pois. Näemmä oppia ikä kaikki
Minulla ei mielestäni ollut enää 92 1500 s:ssä tuota pistoketta, vaikka työkaluissa olikin valo.
Mä luulen, että se ajatus omasta virran ulosottopistokeesta on perua noista vanhemmista neukkuautoista eikä siellä varmaankaan tehty mitään tupakansytkärin reikään sopivaa laitetta.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
kerran tutkittiin mun -89 samaraa ja martikaanin ruiskusamaraa ja mulla oli pistoke mutta ruiskussa ei, varustelua on alettu keventämään...
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Minullakin on 110 HB:ssä huoltovalaisinpistoke.En tiedä onko itse valaisimia mistään ostettavissa.Aikoinaan minulla oli Lada 1200L:ssä sellainen,jossa johto työnnettiin jemmaan valaisimen sisään ja itse valaisin oli läpikuultavaa muovia ja muotoilu muistutti sientä ja kokokin oli kärpässienen kokoinen.