2106 1600 -84 Tarina päättyi! ONNELLISESTIKO?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

2106 1600 -84 Tarina päättyi! ONNELLISESTIKO?

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Näin siinä sitten kävi. 2105S tuolla nettiautobongailuissa kertoi tuollaisen tulleen myyntiin. Otin yhteyttä, mutta peli oli varattu. Jätettiin asia siis herran huomaan ja kohtalon käsiin. En ollut siis ensimmäinen ostattelija. Mutta minulle se kohtalo sitten lankesi.

Tänään oli varaaja käynyt kauppoja hieromassa, mutta onneksi ei ollut oikea ostattelija. Siispä minä olin jonossa seuraava ja minä sen vetäisin.

Lauantaina olisi tarkoitus hakea kaunotar pois. Toivottavasti se on sellainen. Uskon niin, koska sanoin ostavani sen näkemättä. Olisin ollut valmis laittamaan rahat heti tilille vaikken pääsisikään hakemaan sitä heti. Minä valitettavasti luotan ihmisiin ja pyrin kaupanteossa timmiin rehellisyyteen, vaikka joku kenties on kirjoitteluistani ja näkökulmistani muuta lukenut tai ollut lukevinaan.

Siis lauantai 24.4.2008 olisi retki Karkkilaan. Ongelmana on vain se, miten sinne pääsen. Junalla pääsisi Riihimäkeen. Linjuri tietysti kulkisi Karkkilaan asti. Vuokralaisenikin saattaisi voida kyydittämään lähteä.

Mutta kysymys tähän: Kiinnostaisiko ketään Kymenlaakoson Hurjaa lähteä tällaiseen retkeen? Maksaisin kustannukset, ruuat ja tietenkin järjestäisin mielenkiintoisen reissun. Miettikäähän Kymenlaakson Ladistit voisitteko reissuun lähteä. Karkkila on Riihimäeltä 40km johonkin suuntaan. Lähtekäähän joku.
Viimeksi muokannut PöyhöinKuusaalt, 30.5.2011 18:41. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
PöyhöinKuusaalt

Re: Lada 2106 eli tuplalamppu 1600 haku

Lueskelin tuolla AKEn sivuja ja ohjeita siirtokilvistä. Siirtovakuutuksen siis saa samalla kun hakee siirtolappuja tai -merkkejä, mutta miten mahdollinen rästissä oleva autovero maksetaan? Vai onko autossa rästiveroja, jos se on ollut poissa rekisteristä? Silloinko ei veroa kerry vai loppuuko kertymä vasta kun auto on merkitty romutetuksi? Tämä kaikki on vielä aivan uutta minulle.

Siirtolaput taskussahan minun on hakuun mentävä, koska auto on ollut vuoden ilman kilpiä. Lauantaina vakuutuksia ja merkkejä on kai vaikea saada, vaikka taitavathan nuo jotkin konttorit olla silloinkin auki. No, onhan tässä muutama päivä aikaa selvittää asiaa. Mielenkiintoista. :oops:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
pikku-maukka

Viesti Kirjoittaja pikku-maukka »

ennen piti kilvet palauttaa konttorille jos ei halunnut verojamaksaa siltä ajalta kun auto seisoo nykyään riittää tielinkennekäytöstä poisto(vai mikä oli mut kilpii ei tarvii palauttaa enää).
eli niitä veroja ei ole kertynyt siltä ajalta kun on ollut kilvettömänä.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

periaatteessa mulla vois olla aikaa kuskata lauantaina Riihimäeltä Karkkilaan, näkisinpä samalla tuon autonkin ja Karkkilassa on kaksi ABC:tä joissa en ole kummassakaan käynyt vielä, tulisi nekin bongattua.

haet vaan omistajanvaihdos syyllä tarrakilvet konttorilta ennen viikonloppua, maksaa jotain 18e vai mitä se oli niin siihen sisältyy vakuutuskin, jos veroja on autossa rästissä ei siirtolupaa saa, en tiedä ottaavatko veron suorituksen suoraa katsastuskonttorilla vastaan. jos 2106 ladaa haluaa niin ei tuo pahanhintainen ole missään tapauksessa, vaikka varmasti kaikkea pikkunäpertelyä joutuu tekemään.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Joo, tuskin kolomisenkymentä vuotta vanhassa autossa vielä mitään ihmeempää on :lol:
Onkohan tuo koskaan edes ollut suomikilvissä? vai onko venäjän tuontia, joten verot, tullit ja alvitkin pitää maksaa jos rekisteriin haluaa. Oli vain arvaus, ilmoitusta ei nyt pääse lukemaan, kun nettiauto ei toimi.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
PöyhöinKuusaalt

En ole pommia ostanut. Asioita on selvitetty, mutta niistä vasta kun homma on hoidettu.

Siirtokilvet on haettu, eikä mitään epäselvyyksiä ollut. Lauantaina nähdään kuinka jätkien käy. HuhHuh! :oops:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
markku

Viesti Kirjoittaja markku »

Kohta pöyhöin kova kilpailija lada jussille , sen verran kalustoa alkaa olemaan mutta onnea vaan hienon tupliksen johdosta :lol:
PöyhöinKuusaalt

Kiitos Kymenlaakso! Sieltä aina saan kannustusta. Kalustoa alkaa tosiaan olla, mutta kaikki ovat niitä, joita olen kuvitelmissani halunnut. Nyt ei pitäisi puuttua mitään. Noitahan voi sitten haventaa tarpeen tullen, mutta sellaista tarvetta ei tarvi tai saa tulla.

Se olisi melkein telttatallin hankinta edessä. Nykyisellä ilmastolla, pitkillä sateisilla syksyillä ja alkutalvilla on sääli seisottaa hyvää ja huolella pidettyä kalustoa pihassa. Varsinkin tätä tulee sääli.

Reissua on suunniteltu ja valmisteltu hyvin. Siirtokilvet, aikataulut, matkan varren tapaamiset muiden Ladistien kanssa on sovittu tai ainakin niistä on alustavat kuviot tiedossa.

Kelpaisikohan Pravdaan, jos tekisin tästä retkestä jutun kuvien kanssa? Voihan sitä yrittää. Minulla lienee mukanani dokumentin tekijä. Itse voin sitten toimia Pellenä, joka mainostaa pääosan esittäjää eli itse Vekotinta. Kommelluksilta ei vältyttäne. :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
sakke
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakke »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Kelpaisikohan Pravdaan, jos tekisin tästä retkestä jutun kuvien kanssa? Voihan sitä yrittää. Minulla lienee mukanani dokumentin tekijä. Itse voin sitten toimia Pellenä, joka mainostaa pääosan esittäjää eli itse Vekotinta. Kommelluksilta ei vältyttäne. :lol:
Totta munassa kelpaa! Jos tuntuu, että ajatusvirta ei pääse katkeamaan millään, niin pannaan sitten useampaan numeroon.
PöyhöinKuusaalt

Sakke huomasi tai on huomannut hyvin minun monisanaisuuteni. Tuota tarinaahan tulee välillä vähän liian kanssa ainakin niiden mielestä, jotka joutuvat täällä kaiken lukemaan :wink:

Sovitaan niin, että minä teen jutun tästä retkestä kaikkine kämmellyksineen. Tuleepahan sitten itsellenikin TokuMentti mistä virkistää muistoja sitten kun Ladailu loppuu ja kiikkustuoliajo alkaa :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vanja-eno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Se on aina hienoa jos mieheltä tulee tekstiä kuin apinalta p*skaa :lol:
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
PöyhöinKuusaalt

Menee jo hieman OffTopic, mutta mainittanee, että aloitin jo tuon lehtijutun kirjoittamisen. Siitä nyt tulee laaja tarina koko tästä prosessista, mutta lehteen sitten editoidaan sopiva pätkä. Koko tarina jää omaan arkistoon. Tietysti tämänkin osion alle tulee sitä tarinaa. Kaikille ei tule lehteä, mikä tietysti on vahinko. Mutta painava painotuote on aina parempi kuin kevyt tiedosto ruudulla. Painotuote kestää kulutusta, tiedosto leijuu helposti bittiavaruuteen. 8)

Muuten osuva vertaus tuo Vanja-Enon. Siitä Kymppi ja ApinaMerkki :idea: :mrgreen: :idea:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
PöyhöinKuusaalt

Vielä muuten tähän ennen kuin lähdemme retkelle, haluaisin kiittää 2105S kyseisen lelun vinkkaamisesta. Minä en koskaan ollut nettiautoa selaillut hakeakseni jotain tai edes huvikseni. Ilman kyseistä vinkkiä ja vinkkaajaa en olisi koskaan päässy tämän vehkeen jäljille. Koskaanhan ei tiedä millaiseksi tämä kokemus muodostuu, mutta mitään kokemusta ei olisi voinut edes muodostua ilman tuota vinkkiä. Siis:

SUURKiitos 2105S :P Palkkionne on kerran oleva Ruhtinaallinen :wink:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
2105S

Viesti Kirjoittaja 2105S »

ole hyvä vaan ja onnitelut hienosta hankinnasta.
PöyhöinKuusaalt

Retki alkaa vajaan 12tunnin kuluttua toivottavasti. Ylimääräinen hötkyily tuli purettua puutarhaan kun pääsin Kuusaalle. Saunan jälkeen olo on letkeä mutta levollinen. Naapuritkin kävivät morjestelemassa ja tuli jauhettua kaiken maailman automopiilijuttua. Yhdellä on tuossa aito Roto odottamassa tieliikennekatsastusta tai työkoneeksi määrittelyä. MersuMieheltä lainailin nosturia ja pulttiavainta kun piti saada vuokralaistytön Micraan kesäkumit. Oli jo helman pamauttanut puhki talvikumeja laitellessaan.

Eli tässä vielä vähän värkkäytymistä ja levolle. Hyvä viilis ja täysin valmistautuneena aamupäivällä matkaan. Odottelen kyytiä Etelä-Kymenlaaksosta. It is RideOn time! 8)
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin