Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
No niin, nyt sitten minäkin olen ladailija. Toveri oli omaansa myymässä pois ja kuulin myyntiaikeista ja koko seuraava viikko menikin miettiessä että oliskohan se meikäläisellä nyt 32-vuotiaana ensiauton oston paikka ja olihan se. 88-mallinen 1200S 82000km mittarissa päätyi pihaan.
Ladassa oli latausvikaa ja olin jo varautunut uuden laturin siihen ostamaan, mutta erään mekaanikkokaverini ja ladaforumin avustuksella vika paikallistui väärin laitettuun johtoon ja johan rupesi lataamaan. Vähän vaikuttaisi että jotain vikaa voi kaasarissa olla, kun tuntuu että tahtoo lämpimänä lähteä heikosti käyntiin, nykii ja äkkiseltään tuntuisi että vie normaalia enemmän bensaakin. Pitäsi tuo mahdollisimman nopeasti selvittää kun tässä kuussa pitäs käydä Lada katsastamassakin.
Mutta onhan tämä hieno vehje, ei muuta kuin leima papereihin kilometrejä keräämään...
Eilen elettiin jänniä tilanteita kun ei Lada halunnutkaan lähteä käyntiin pihassa, sitä sitten lankomiehen kanssa ruuvattin ja ihmeteltiin. Tuli tsekattua että kipinä tuli ja samassa tohinassa meni yksi sytytystulppakin hajalle, onneksi autosta löytyi vanhoja tulppia josta saatiin ensiapu. Diagnoosi oli että auto ei saa bensaa ja tuumatiin että johtuis siitä kun tuo parkkipaikka on sellainen että oikea takapää on paljon matalammalla kuin keula ja tiesin että tankissa ei paljoa bensaa ole. Vielä viimeisenä päätin vielä uudelleen pumpata käsin bensapumppua jos sieltä jotain kuitenkin tulisi ja aikani sitä pumpattua päätin vielä kokeilla käyntiin. Lähti välittömästi hyrräämään. Ei muuta kuin tankille ja 32 litraa se söi, eli tankissa kyllä oli jäljellä useampi litra.
Oppipa tuon bensapumpputempunkin nyt sitten, tuntuu että jokapäivä oppii jotain uusia rutiineja miten Ladaa tulisi käyttää. On se hienoa että autossa on luonnetta
No niin, läpi meni katsastuksesta. Parkkivalosta ja helman pienestä ruostevauriosta tuli vähän sanomista, mutta ei mitään suurempaa. Nyt kelpaa taas ajella.
Kyllä on tämä Lada vastustanut, tällä hetkellä olen valmis laittamaan koko pas**n paaliin. Kytkimen kanssa ongelmia, mutta ei sellaisia ettei niiden kanssa vielä jotenkin pärjäisi. Mutta just teki auto sellaiset temput että olen viittä vaille valmis hävittämään koko Ladan.
Oltiin juurikin valmiina kiireiselle Seinäjoen reissulle mummin hautajaisiin. Autoon lastattu tavaraa, vaimoke ja bulldoggi. Ei muuta kuin matkaan... No ei se sitten niin mennytkään, Lada lähti nätisti käyntiin mutta öljyvalo jäi palamaan. Kokeilin lisätä öljyä ja vähän väännellä anturia. Ei apua, valo palaa. Juuri nyt on pirunmoinen kiire, pitäisi pian olla jo Seinäjoella eikä muutenkaan olisi resursseja juuri nyt alkaa mitään isompaa remppaa tekemään. Mitä tuumaatte, olisikohan isokin remppa tulossa tuon öljypaineen suhteen???
a. Laitanko paaliin ja ostan Toyotan?
b. Korjaan ja mietin että mikä paikka seuraavana laukeaa?
c. Vien jonnekin pellon kulmaan odottamaan parempia aikoja ja ostan Toyotan?
Ei tollasista pitäis yllättyä. Juuri kun luulet olevasi niskan päällä, niin Lada vetäisee jonkun ihme tempauksen johon et ikipäivänä voi olla varautunut. Niin monta kertaa nähty etten mä ainakaan enää ylläty mistään.
Mulla kävi jokuaika takaperin samalla tavalla. Kone kävi kyllä ihan normaalista ja valo sammui lopulta noin sadan starttauksen jälkeen. Joku pieni roska anturissa varmaankin tms.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Tais olla Ladalla vaan huono päivä silloin. Juuri palasin reissusta ja päätin kokeilla mitä se valo nyt sanoo. No sehän sammui niinkuin aina ennenkuin ja kaikki näytti olevan taas kunnossa. Pahimpaan vaan mahdolliseen aikaan tuon valohäikän teki.
Täytyy seurata tilannetta ja toivoa että se tosiaan oli joku anturin häiriö vaan.
Älä hyvä mies Ladasta luovu.
Älä edes harkitse Tojotaa, ne on valmistettu vain muutaman vuoden käyttöä varten.
Toki niillä ajetaan paljon, vaikka sauhuttavat ja öljyä syövät, mutta kori märäntyy äkkiä, varsinkin takapäästä. Kyllä niihin saa osia vaihtaa, varsinkin jarrut on pilipali tavaraa.
Penkit on kuin kahvimyssyn päällä istuisi ja istutaan lattialla.
Ladassa istutaan kuin olohuoneessa.
Jos Ladassa palaa öljyvalo, niin vaihda öljyvalon antura ja homma kunnossa.
Pidemmän päälle Lada edullisin kulkine.
Järkimies ostaa Toyotan. Tunnemies ostaa Ladan. Järkimies ei välttämättä halua sijoittaa rahaa aivan älyttömästi siihen autoon.
Tunnemiehellä on tilit täynnä massia ja sitähän palaa kun ladalla ajelee...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Lada Scandinavia kirjoitti:Älä hyvä mies Ladasta luovu.
Älä edes harkitse Tojotaa, ne on valmistettu vain muutaman vuoden käyttöä varten.
Toki niillä ajetaan paljon, vaikka sauhuttavat ja öljyä syövät, mutta kori märäntyy äkkiä, varsinkin takapäästä. Kyllä niihin saa osia vaihtaa, varsinkin jarrut on pilipali tavaraa.
Penkit on kuin kahvimyssyn päällä istuisi ja istutaan lattialla.
Ladassa istutaan kuin olohuoneessa.
Jos Ladassa palaa öljyvalo, niin vaihda öljyvalon antura ja homma kunnossa.
Pidemmän päälle Lada edullisin kulkine.
Meriheinät.aaaaahhhhh parasta ......... herää jo !!!!!
Onnittelen ostoksen johdosta! Nähtävästi "entinen omistaja oli vanhapiika opettaja, joka ajoi vain koulun ja kodin väliä"? Työkaverini Paperikoneelta ajoi 10 vuodessa 40 000 kilometriä Ladallaan, työmatkan noin 4 km hän pyöräili. Vaihdossa hän sai Ladastaan 4000 mk. Karvalakki Ladassani oli tuo onkelma kuumana käynnistyksessä, kerran olin jo ajellut 350 km matkan siihen Tampereen eteläpuoliseen Essoon (vanhaan hyvään aikaan), jatkaessani matkaa sain startata akun melkein tyhjäksi, ennenkuin suostui käymään, Konelassa sanoivat viaksi vian olevan virranjakajan kannessa olevassa "häiriönpoistajassa". Lataus korjautui kerran kun kiinnitin laturin alla riippuvan johdon sopivasti näkyvään liittimeen. Kylmäkäynnistys noissa Ladoissa oli hyvä, veljeni starttasi Pansiossa v. -74 Tapanin päivänä Ladansa käyntiin -25 C pakkasessa, kun taas ed. Lada-combi- kat + kaasuttimella varustettua sai startata kylmänä(aina) vähintään 30 sek. Kuinkahan olisi pärähtänyt -25C pakkasessa?