Samara sammuu kiihdytyksessä.

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
peterssi

Samara sammuu kiihdytyksessä.

Viesti Kirjoittaja peterssi »

Auto on -88 Samara 1,5 kolmiovinen kaasutinversio. Vika on seuraavanlainen: Käynnistyy kylmänä hyvin, kun lähden kiihdyttämään vähänkin kovempaan vauhtiin (yli 80) niin moottori sammuu satunnaisesti, ikäänkuin bensansaanti loppuisi laakista. Jos tuolloin painaa kaasun aivan pohjaan niin ajaminen onnistuu, eli käy väkinäisesti mutta ei sammu ja veto on heikkoa. Jos käytää virrat pois ja laittaa vauhdista starttimoottorilla käyntiin niin matka jatkuu ja veto on tallella, ikäänkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Useimmiten sattuu kylmällä moottorilla mutta voi tapahtua lämpimälläkin esim. 50 km ajon jälkeen. Ikävä piirre ohitustilanteessa kun iskee vika päälle....
Mistähän vikaa voisi etsiä, kulutus onb hieman kovanpuoleinen myös, n 10 l kaupungissa
jykä

Viesti Kirjoittaja jykä »

Mulla oli kanssa -88 samara ja siinä oli samaa ongelmaa ja se korjantui kun piti tankissa bensaa ainakin puolitankkia.
peterssi

Viesti Kirjoittaja peterssi »

Mielestäni vika johtuu jostakin magneettiventtiilistä joka sulkee bensantulon ykköskurkulle ja vain kakkoskurkun kautta kulkee bensaa mutta miten vian voi todeta tai korjata ja vielä jos jostain löytyy kaasarin säätöohjeet kohon asentoja myöten niin olisin tyytyväinen.
Muita ehdotuksia/ideoita?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

peterssi kirjoitti:Mielestäni vika johtuu jostakin magneettiventtiilistä joka sulkee bensantulon ykköskurkulle ja vain kakkoskurkun kautta kulkee bensaa mutta miten vian voi todeta tai korjata ja vielä jos jostain löytyy kaasarin säätöohjeet kohon asentoja myöten niin olisin tyytyväinen.
Muita ehdotuksia/ideoita?
se venttiili sulkee lähinnä tyhjäkäynti piirin, mutta kuitenki 1:lle pitäis silti normaali järjestelmän kautta tulla, tai mikäli ei tule niin jos ryyppy on päällä niin silloin ei kakkonen aukee ja jos tyhjäkäynti venttiili on kiinni, sitten ei bensaa tule mistään? Itsellä ei Samarassa ole tuollaisia ongelmia esiintynyt...
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
peterssi

Viesti Kirjoittaja peterssi »

Korostan vielä että tuo sammuilu on täysin satunnaista eli moottorin lämpötila ei vaikuta siihen.
Vastaa Viestiin