auto on 88tkm ajettu, lievästi kolhittu ja vähän rupinen yksilö, jota on kuitenkin huollettu säännöllisesti. Huollosta kertoo mm. se, että ilmansuodattimena on vähän käytetty alkuperäisen mallinen aktiivihiilisuodatin, joita ei mahda saada kuin Delta-autosta ja on kuitenkin pakollinen osa polttoainehöyryjen talteenottojärjestelmää (SUPT). Ladidos treen huoltopäällikkö teki pienen puhdistushuollon kaasuttimelle ja sen jälkeen auto käy todella hyvin.
Nähtävästi päästöt ei voi olla kohdallaan, koska ominaisuuksiin kuuluvaa ryytymistä ja nykimistä yms. ei juurikaan ole. Ainakin tuollaisenaan axtec toimii kuten mikä tahansa kaasutin Lada. Liikkeelle lähdöissä kaasu reagoi jotenkin erikoisesti, tai sitten kytkin on jotenkin outo, pitää luistattaa että lähtee nykimättä liikkeelle, silti meinaa nykiä. osa testi ryhmästä syytti ensin kuskia, mutta sitten kun itse hyppäsivät rattiin niin sama nykiminen jatkui taas

itsellä on ollut aina käsitys, että axtecit ei voi toimia ja että ne tosiaan nykii ja nylkkää ja kaasu hirtttää ja sen jälkeen kansipahvi palaa ja kaikkea muuta. mutta ilmeisesti kaikki nämä yksilöt on ollut niin huonolla huollolla ja/tai niitä on tuunailtu tai systeemiä yritetty "parantaa" parempien tehojen toivossa, eikä sitä räpellyksen jälkee ole saatu toimimaan sitäkään vähää. Tosin Tuulilasi-lehden kestotesti vuodelta -92 ja auton ohjekirjan välissä oleva varoituslappu auton erikoisesta käyttäytymisestä antaa myös aihetta ennakkoluuloille. Pitäisi vielä saada varmuus onko tuossa päästöt kohdillaan ja toimiiko auto vielä yhtä hyvin sitten kun päästöt on katsastuskunnossa.
