Vetoa ei juurikaan ole
Vetoa ei juurikaan ole
Ostin tuossa hiljattain Lada 2107 vm. 1990 (1300S moottori). Ajettu vain/jo 130000km.
Autoon oli vähän ennen omistajan vaihdosta vaihdettu virranjakajan kaikki hilpetöörit.
Öljyt + bensan ja öljyn suodattimet vaihdettu alle 300km sitten.
Jostain kummansyystä siinä on ihmeellinen ominaisuus, ei meinaa kulkea.
Toisin sanottuna, hyytyy ylämäkeen 120km/h vauhdista jonnekkin 70km/h tienoille.
Mitään ei auta, vaikka kaasu pohjassa päästelee menemään, hyytyy kumminkin, ja sitten siinä on vielä sellainen ominaisuus että jos kiihdyttää kaasu pohjassa, ja alkaa löysätä kaasua niin jossain vaiheessa tulee semmoinen nykäys.?
Kaiffari, jolta auton ostin, sanoi että kannattaa syttyä kääntää aikasemmalle = virranjakajaa myötäpäivään sellaiset 0,5cm.
Tänään säätelin ja kokeilin sen jälkeen, mutta en huomannut mitään eroa,
mistäköhän sitten kokeilisi?
Autoon oli vähän ennen omistajan vaihdosta vaihdettu virranjakajan kaikki hilpetöörit.
Öljyt + bensan ja öljyn suodattimet vaihdettu alle 300km sitten.
Jostain kummansyystä siinä on ihmeellinen ominaisuus, ei meinaa kulkea.
Toisin sanottuna, hyytyy ylämäkeen 120km/h vauhdista jonnekkin 70km/h tienoille.
Mitään ei auta, vaikka kaasu pohjassa päästelee menemään, hyytyy kumminkin, ja sitten siinä on vielä sellainen ominaisuus että jos kiihdyttää kaasu pohjassa, ja alkaa löysätä kaasua niin jossain vaiheessa tulee semmoinen nykäys.?
Kaiffari, jolta auton ostin, sanoi että kannattaa syttyä kääntää aikasemmalle = virranjakajaa myötäpäivään sellaiset 0,5cm.
Tänään säätelin ja kokeilin sen jälkeen, mutta en huomannut mitään eroa,
mistäköhän sitten kokeilisi?
Re: Vetoa ei juurikaan ole
Ilmansuodatin vaihtoon vielä ja jos ei auta yhtään niin kaasarin puhdistus. Niin ja tulpat kannattaa myös vaihtaa ensin.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Vetoa ei juurikaan ole
Ai niin, unohtui mainita, ilmanpuhdistinkin vaihdettu samalla öljyjen kanssa.
Tulpat kyllä näyttävät vanhahkoille = kannat ruosteessa, joten ne kai pitäisi seuraavaksi vaihtaa.
Ei siinä kyllä mitään käyntihäiriöitä ole, mutta taidan vaihtaa kumminkin.
Siitä kaasarin putsauksesta, kannattaakohan sitä avata ollenkaan, kestävätkö tiivisteet, kun uusia ei ilmeisesti juurikaan saa.?
Tulpat kyllä näyttävät vanhahkoille = kannat ruosteessa, joten ne kai pitäisi seuraavaksi vaihtaa.
Ei siinä kyllä mitään käyntihäiriöitä ole, mutta taidan vaihtaa kumminkin.
Siitä kaasarin putsauksesta, kannattaakohan sitä avata ollenkaan, kestävätkö tiivisteet, kun uusia ei ilmeisesti juurikaan saa.?
Viimeksi muokannut poccnr, 21.3.2008 19:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Vetoa ei juurikaan ole
No kannattaa kattoa ne sytkäennakot lampulla vaikka nyt ovatkin sen kaihvarin ohjeen mukaiset. Välttämättä se kaihvari ei tienny mistä puhui. Itse en ainakaan osaa sanoa paljonko on virranjakajaa 0,5cm myötäpäivään. Sehän riippuu mistä ne mittaa eli varren pituudesta.
olis ollu helpompaa jos se kaihvari olis kertonu paljonko tuo 0,5cm on asteina. Ei savolaisittain asteina eli astioina.
olis ollu helpompaa jos se kaihvari olis kertonu paljonko tuo 0,5cm on asteina. Ei savolaisittain asteina eli astioina.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: Vetoa ei juurikaan ole
Se kaiffari sanoikin että korvakuulolla kannattaa ladan ennakko säätää. Rupesi melkein nauramaan, kun sytkälampusta mainitsin.
Sanoi että kun auto pyörii ja syttyä kääntää myöhemmälle, kierrokset tippuvat ja kun aiemmalle kääntää tarpeeksi, rupeaa kone "nakuttamaan" ja siitä pikkuisen takaisin ja se on siinä.?
Sanoi että kun auto pyörii ja syttyä kääntää myöhemmälle, kierrokset tippuvat ja kun aiemmalle kääntää tarpeeksi, rupeaa kone "nakuttamaan" ja siitä pikkuisen takaisin ja se on siinä.?
Re: Vetoa ei juurikaan ole
olikoha kaikissa järissää? voiha se korvalla kuullostaa hyvältä,mutta entä ajossa?poccnr kirjoitti:Se kaiffari sanoikin että korvakuulolla kannattaa ladan ennakko säätää. Rupesi melkein nauramaan, kun sytkälampusta mainitsin.
Sanoi että kun auto pyörii ja syttyä kääntää myöhemmälle, kierrokset tippuvat ja kun aiemmalle kääntää tarpeeksi, rupeaa kone "nakuttamaan" ja siitä pikkuisen takaisin ja se on siinä.?
autoton.. vielä
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Vetoa ei juurikaan ole
Ai että kun alkaa nakuttamaan niin pikkasen takasin?!
Sulla on varmaan ihan järkyttävät ennakot siellä. koska alipainesäätö ja keskipakosäätökin vääntää sytkää aikasemmalle!
Ihme jos ei nakuta tavallisessa ajossa.
Ite oon korvakuulolla säätäny sillai että kun käy kovimmilla kierroksilla joutokäynti ä niin siitä vähän takas.

Sulla on varmaan ihan järkyttävät ennakot siellä. koska alipainesäätö ja keskipakosäätökin vääntää sytkää aikasemmalle!
Ihme jos ei nakuta tavallisessa ajossa.
Ite oon korvakuulolla säätäny sillai että kun käy kovimmilla kierroksilla joutokäynti ä niin siitä vähän takas.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Totta toinen puoli. Koko turhaa sitä vaan on tyhjäkäynnillä säädellä. Täytyis polkaista 6000rpm tauluun ja sitten säätää niin aikaiselle kuin nakuttamatta kärsii, sillä pelillä saa sytyn hollille just siellä huipputehon kierroksilla ja johan alkaa olla vetoja.poccnr kirjoitti:Se kaiffari sanoikin että korvakuulolla kannattaa ladan ennakko säätää. Rupesi melkein nauramaan, kun sytkälampusta mainitsin.
Sanoi että kun auto pyörii ja syttyä kääntää myöhemmälle, kierrokset tippuvat ja kun aiemmalle kääntää tarpeeksi, rupeaa kone "nakuttamaan" ja siitä pikkuisen takaisin ja se on siinä.?

Re: Vetoa ei juurikaan ole
Samalla periaatteella minäkin sen säädön tein.larssi21074 kirjoitti:Ai että kun alkaa nakuttamaan niin pikkasen takasin?!![]()
Sulla on varmaan ihan järkyttävät ennakot siellä. koska alipainesäätö ja keskipakosäätökin vääntää sytkää aikasemmalle!
Ihme jos ei nakuta tavallisessa ajossa.
Ite oon korvakuulolla säätäny sillai että kun käy kovimmilla kierroksilla joutokäynti ä niin siitä vähän takas.
Se kaveri sanoi että alipaine/keskipakosäätimet ei ladassa pelaa aivan niin kuin niiden kuuluisi ja siksi sen on pitänyt säätää ennakkoa ihan kärkien kulumisesta johtuen jonkun kerran.
Kuulemma viimeisen kärkien ym. osien vaihdon jälkeen ei ollut säädellyt.
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
Re: Vetoa ei juurikaan ole
Se nykäys mikä tuntuu kun kaasua höllää pohjasta on
kaitketi ominaisuus.
kaitketi ominaisuus.
Re: Vetoa ei juurikaan ole
Kyllä se nykäys mullakin tulee, on aina tullut. Yksi mikä vie kanssa kivasti tehoja, on huono puola. Kokemusta on tästä. Ja sitten tietysti se, että katsot ilmanputsarin kotelosta sen kylmä/lämmin -säätimen asennon. Jos on kovin kylmää ja imuilman säätö kesäasennossa, voi olla hyytymistä tiedossa. Ja tietysti toisinpäin, varsinkin. Puolakin kannattaa kokeilla, se ei maksa kuin noin 10e tai sitten jostain purkuautosta käytetty, näkee edes josko vaikuttaa yhtään. Sitten voi hakea uuden.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: Vetoa ei juurikaan ole
Jeps, yhdellä kaverillani olisi Weberin joku "korvauskaasutin", joka kuulemma käy suoraan ladan vakio imusarjaan.
Taidan kokeilla sitä ja se puolan uusiminenkin kuullostaa hyvältä idealta. Syttytulpat uusin, kun vain saan ne.
Talviasennossa on ilmanputsarin säätö pääsääntöisesti ollut minulla, mutta välillä ollut myös kesäasennossa. Joskus tuntuu olevan parempi kesä ja joskus talviasento, vähän ihmetyttää.?
Taidan kokeilla sitä ja se puolan uusiminenkin kuullostaa hyvältä idealta. Syttytulpat uusin, kun vain saan ne.
Talviasennossa on ilmanputsarin säätö pääsääntöisesti ollut minulla, mutta välillä ollut myös kesäasennossa. Joskus tuntuu olevan parempi kesä ja joskus talviasento, vähän ihmetyttää.?
Re: Vetoa ei juurikaan ole
Ei välttämättä huono ratkaisu kaasariongelmiin, Ozonin nykäisyt ja puutumiset on perussettiä.poccnr kirjoitti:Jeps, yhdellä kaverillani olisi Weberin joku "korvauskaasutin", joka kuulemma käy suoraan ladan vakio imusarjaan.
Taidan kokeilla sitä ja se puolan uusiminenkin kuullostaa hyvältä idealta. Syttytulpat uusin, kun vain saan ne.
Talviasennossa on ilmanputsarin säätö pääsääntöisesti ollut minulla, mutta välillä ollut myös kesäasennossa. Joskus tuntuu olevan parempi kesä ja joskus talviasento, vähän ihmetyttää.?
Ja huomatkaa; LKB* ei osallistunut tällä kertaa mitenkään Weber-käännytykseen!

Mulla ei ole ollut moneen aikaan enää koko esilämmityssysteemiä, eikä ikävä ole ollut, aina imee kylmää maskin takaa, ei ongelmia ikinä.
*Ladakerho Kymenlaakso Brotherhood
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: Vetoa ei juurikaan ole
Mullakin on ollut weberin päällä tuo vapaavirtausmallinen pönttö ilman mitään lämmityksiä, eikä ongelmia ole ollut, lukuunottamatta sitä yhtä kertaa kun ajoin kovassa lumisateessa todella kostealla kelillä, silloin hieman jääti. Muutoin ei ole jäätänyt.

Harvinaisen totta, kerrankin näinMara kirjoitti:Ja huomatkaa; LKB* ei osallistunut tällä kertaa mitenkään Weber-käännytykseen!![]()

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™