Vaihdoin öljyt. Laiton IIZIn piuhaan ja paukahti. Menin katsomaan moottoritilaan, koska auto puoleinen liitäntä on siellä. Paukahti uudelleen ja repäisin äkkiä piuhan irti. Pieni käry oli haistettavissa.
Lohkosta tulevassa johdossa on kolmiuroksinen pää, kuten uusissa pistokkeissa. Se on liitetty 3naaraiseen johtoon, joka jatkuu varsinaiseen auton puoleiseen pistokkeeseen. Pää on ns. vanhamallinen. Liitoksesta oli paukahtanut osa suojamuovia pois. Sähkö kulki oikoseen siitä takajarruputkeen.
Tietysti minun oli kokeiltava. Laitoin liitoksen hyvin kiinni ja teippasin sen vahvasti. Auto uudelleen piuhaan ja normaali tuttu porina alkoi. Vähän ajan kuluttua se lakkasi ilman suurempia ääntelyjä. Tarkastamaan sulake. 16A palanut.
Napsautti vielä toisenkin sulakkeen. Pistorasia talon seinässäkään ei ole aivan ehjä. Aiemmin se on kyllä toiminut.
Miltä kuulostaa? Onkohan lohkolämmitin palanut tai läpi antava liitos saanut koko lämmitysjärjestelmän eli vastukset rikki tai oikosulkuun? Vieläkö uskaltaisi kokeilla? Onko vaihdettava viallinen liitos ja kokeiltava, vai uskottava, että koko vastussysteemi menee uusiksi?
Kertokaahan omia kokemuksia ja arvailkaa tailannetta. Pommia en halua virittää
