Sivu 1/1

Vetoakselin väljyys?

Lähetetty: 9.4.2004 12:56
Kirjoittaja Käkisalmen Kuattro
-94 2105 kolahtaa hieman perästä, kun esim. lähtee nykäisemällä liikkeelle.Onko vika vetoakselin nivelessä?Miten korjataan?

hmm

Lähetetty: 9.4.2004 13:00
Kirjoittaja Lada-Jussi
yleensä toi kolahdus tulee kardaanin nivelistä, lähinnä huoltamattomasta etummaisesta liukunivelestä.... se saattaa kuullostaa siltä kuin tulis takaakin ja esiintyy juuri tuollaisissa liikkeelle lähdöissä.

Lähetetty: 9.4.2004 20:28
Kirjoittaja jta
Esiintyykö tuota kolinaa aina vaihdetta vaihessakin jos on tuo nivel alkanu väljeneen? Ku mulla kolisee jo aika kovasti vaikka sievästikkin vaihtaisi vaihdetta... Ainakun kytkimen painaa pohjaan niin kolahtaa kardaanissa silloinkin... Ja myöskin kytkimen ylös nostettaessa... Lienee jo korkea aikaa alkaa vaihteleen noita niveliä...

Lähetetty: 9.4.2004 22:50
Kirjoittaja Käkisalmen Kuattro
Ei se normaalisti kuulu edes.Pittää vähän hakemalla nykästä että kolahtaa.Just huomasin uuden vian, ku kytkin ollessaan riittävän kauan pohjassa yht'äkkiä löysää.Hankala homma, jos sattuu olleen liikennevaloissa ykkönen silmässä ruutulipun heilahdusta ootellen ja löysää vaihteen silmään liian äkkiä.Käy "häkkiset". :D

Lähetetty: 9.4.2004 23:49
Kirjoittaja uZu
Voisiko olla esim. pakoputki joka kolisee?
Kytkin kuulostais siltä että pääsylinteri on vaihtokunnossa. On aika hauska ajeltava kun se tosta vielä vähän pahenee. :lol:
Kannattaa vaihtaa. Ei ole suuri työ eikä maksa hirveitä.

Lähetetty: 10.4.2004 21:09
Kirjoittaja Käkisalmen Kuattro
Osaatko neuvoa kytkimen pääsylinterin vaihdosta enemmän?Mulla kun on eka Lada, eikä ole tullut vielä konehuoneeseen juuri kajottua. Hinta-arvio?

Lähetetty: 10.4.2004 21:20
Kirjoittaja ladamaster
Rasvaa ensiksi liukunivel; on heti vaihdelaatikon jälkeen. Aiheuttaa voitelun puutteessa epämääräistä kolahtelua.

Lähetetty: 11.4.2004 0:24
Kirjoittaja uZu
Hintaa kertyy 20e sylinteristä ja pari kolikkoa jarrunesteestä. Hommahan toimii niin että ensin irroitetaan kaikki letkut sylinteristä(sehän on siis tietenkin se jarrupääsylinterin näköinen ja edellisen vieressä sijaitseva palikka). Sylinteri on muutamalla mutterilla kiinni, eli ne irti ja uusi sylinteri paikalleen. Letkut kiinni ja sitten vielä uudet nesteet ja ilmaus. Ilmaisruuvi kun sattuu olemaan työsylinterissä vaihdelootan kyljessä, kannattaa hommassa olla toinen henkilö apuna.

Lähetetty: 11.4.2004 19:48
Kirjoittaja Mosse-Aksu
No niin, selvispä sekin. Olenkin ihmetellyt, mistä ilmaus tehdään. Tosin ei ole vielä ollut tarpeen. Mutta jos tarvii, niin nyt tiedän.

Kytkin.

Lähetetty: 11.4.2004 19:52
Kirjoittaja Jankos
Kyllä toi vika kytkimessä voi olla myös työsylinteri, mutta sen näkee työsylinteristä. Mikäli se on nesteessä niin se pää vuotaa...