Säästöpäivä.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Säästöpäivä.
Tänään säästin ja kului lähes koko päivä, kylämme korjaamolla.
aloin ottaa vaihelaatikkoa irti 1700i:stä ja laatikon ylimmäinen(oik.) pultti ei lähde irti.(muut olin jo irroittanut)
Yritin Pulttipyssyllä ja ei lähde. Pare pitää kahvitauko ja yritin uudestaan, mutta ei lähde.
2 asentaja alkoi yrittää laatikon päältä ja ei lähe. Taas pitkä kahvitauko ja lopulta se lähti, kun otettiin järeämpi pulttipyssy.
Parempi olisi, kun olisin jättänyt Ladan sinne ja mennyt kotiin sohvalle makamaan ja odottamaan työn valmistumista.
Olisi selvinnyt vain lompsaa avaamalla ja antamalla pari seteliä.
Nyt törsäsin koko vapaapäivän ja silti työ kesken.
aloin ottaa vaihelaatikkoa irti 1700i:stä ja laatikon ylimmäinen(oik.) pultti ei lähde irti.(muut olin jo irroittanut)
Yritin Pulttipyssyllä ja ei lähde. Pare pitää kahvitauko ja yritin uudestaan, mutta ei lähde.
2 asentaja alkoi yrittää laatikon päältä ja ei lähe. Taas pitkä kahvitauko ja lopulta se lähti, kun otettiin järeämpi pulttipyssy.
Parempi olisi, kun olisin jättänyt Ladan sinne ja mennyt kotiin sohvalle makamaan ja odottamaan työn valmistumista.
Olisi selvinnyt vain lompsaa avaamalla ja antamalla pari seteliä.
Nyt törsäsin koko vapaapäivän ja silti työ kesken.
- Teemu Kankaanpää
- Viestit: 493
- Liittynyt: 12.8.2007 13:36
- Paikkakunta: Imatra
Re: Säästöpäivä.
Tein itse ja säästin. 

-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Re: Säästöpäivä.
Oikeanpuoleisen pultin saa irrotettua yläpuoleltakin. Näin olen tehnyt ainakin pari kertaa. Sopiva lenkki vaan ruuvin päähän. Liikevara ei ole suuri, mutta riittävä kiertoon.
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Säästöpäivä.
Tässä tapauksessa ei mitään mahdollisuuksia yläkautta, kun nostokorva oli edessä ja jos nostokorvaa ei olis ollut, niin kellä semmoset käsivoimat olis, jos ei tahtonut edes pulttipyssyllä lähteä.
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Re: Säästöpäivä.
Jos on lenkki toinen pää ja toinen avonainen; esim. kumpikin pää 17 mm, voi avonaiseen laittaa jatkoksi toisen lenkkiavaimeen "jumiin" ja näin saa vääntövartta lisää.
Nostokorvahan on yhden 13 mm mutterin takana? Siis tarkoitat sitä mikä on kiinni pako/imusarjan pinnapulteissa?
Nostokorvahan on yhden 13 mm mutterin takana? Siis tarkoitat sitä mikä on kiinni pako/imusarjan pinnapulteissa?
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Säästöpäivä.
Terve!
Joskus urakka erittää nestettä, mutta kun sitä ei tavallisesti etukäteen tiedä...
Mutta lienee kuitenkin selvästi niin, että pitemmän päälle omatoimisuus, itse huoltaminen ja korjaaminen on hommaa, josta voi laskea 100 euroa tunnissa puhtaana käteen.
Valitettavasti vain sellaista laskennallista tuloa
.
SvS
Joskus urakka erittää nestettä, mutta kun sitä ei tavallisesti etukäteen tiedä...
Mutta lienee kuitenkin selvästi niin, että pitemmän päälle omatoimisuus, itse huoltaminen ja korjaaminen on hommaa, josta voi laskea 100 euroa tunnissa puhtaana käteen.
Valitettavasti vain sellaista laskennallista tuloa

SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Säästöpäivä.
Niin tässähän nyt varmaan oli kyse siitä siitä kytkinkopan nostokorvasta. On harvinaisen v*ttumaiset irrottaa.ladamaster kirjoitti:Jos on lenkki toinen pää ja toinen avonainen; esim. kumpikin pää 17 mm, voi avonaiseen laittaa jatkoksi toisen lenkkiavaimeen "jumiin" ja näin saa vääntövartta lisää.
Nostokorvahan on yhden 13 mm mutterin takana? Siis tarkoitat sitä mikä on kiinni pako/imusarjan pinnapulteissa?
Ja vanha keino pätee tässäkin: jossei yksi lenkkiavain riitä, niin otetaan metrinen tai pitempi putkenpätkä jatkoksi ja väännetään sillä. Lähtee

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Säästöpäivä.
Tässä oli nimenomaan kysymys Ladan vaihdelaatikon irroituksesta, kuten alussa mainitsin. 19 hylsy. Mitään pitkää jatkoa ei mahdu konehuoneeseen ja täten ainoaksi vaihtoehdoksi jää alakautta.
Kytkin nyt vaihdettu ja laatikko paikallaan, ilman niitä nostokorvia.
Ajoin Ladan kotiin.
Mitä Jokari sanoo tähän.
Painan kytkimen pohjaan ja kun nostan kytkintä hiukan, niin jo Lada lähtee.
Myöskin kytkinpohjassa paikallaan, koneen käydessä, niin mielestäni vaihteet ei mene täysin hyvin päälle.
Pitäiskö kytkintä hiukan säätää,? ja mihin suuntaa sitä mutteria siellä laatikon siirtohaarukassa pitäisi siirtää?
Kytkin nyt vaihdettu ja laatikko paikallaan, ilman niitä nostokorvia.
Ajoin Ladan kotiin.
Mitä Jokari sanoo tähän.
Painan kytkimen pohjaan ja kun nostan kytkintä hiukan, niin jo Lada lähtee.
Myöskin kytkinpohjassa paikallaan, koneen käydessä, niin mielestäni vaihteet ei mene täysin hyvin päälle.
Pitäiskö kytkintä hiukan säätää,? ja mihin suuntaa sitä mutteria siellä laatikon siirtohaarukassa pitäisi siirtää?
Re: Säästöpäivä.
Pitäiskö sitä vaijeria vähän lyhentää, siis kiristää kai sitä mutteria...
warre 353w sedan,
Pitäis, liikaa vapaaliikettä. Mutteria työsylinteristä poispäin.Lada Scandinavia kirjoitti:Pitäiskö kytkintä hiukan säätää,? ja mihin suuntaa sitä mutteria siellä laatikon siirtohaarukassa pitäisi siirtää?
Ota se kytkinkahvelin palautusjousi irti säädön ajaksi, silloin on käsin helppo todeta kaikki se löysä liike mikä tulee säätää pois. Jätä milli tai kaks siitä kahvelista katsottuna niin ei ala kantaa.
Re: Säästöpäivä.
öö mitä vaijeria??
no kuitenkin asiaan, eli siirrä muttereita haarukkaan päin.
Siihen nostokorvaan lyömällä saa mutterin pyörähtämään ja sitten aukeaa helposti. Tällä konstilla olen useasta löyhdyttänyt yläpultit ja helposti on auennut.
no kuitenkin asiaan, eli siirrä muttereita haarukkaan päin.
Siihen nostokorvaan lyömällä saa mutterin pyörähtämään ja sitten aukeaa helposti. Tällä konstilla olen useasta löyhdyttänyt yläpultit ja helposti on auennut.
Re: Säästöpäivä.
Taitaa vaan olla tuo vaihdelaatikon pultti niin se ei hirveen lujassa ole mutta alakautta irrottaessa nivelet syö aivan älyttömästi voimaa. En itekkkään pulttipyssyllä saanu tuota kautta auki mutta nostin koneen pois koko pakettina ja sen jälkeen avasin niin ei ollu edes lujassa normiräikällä. Mutta jos sen korvakon saa isoilla pihdeillä taivuteltua edestä pois ja taivuttelee lista-avaimeista sopivan muotoisen työkalun niin uskon että saa yläpuoleltakin tuon pultin auki. Ja niin tuossa mun tapauksessa moottori ja vaihdelaatikko oli tarkoitus ottaa pois joka tapauksessa niin oli sama pakettina ottaa.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05