elikkäs. tuli ostettuu ladaan 1600 kone ku halvalla sai ja toimiva. täytyy viikolopun aikana tutkia konetta lähemmin mutta ensisilmäyskellä näytti hyvälle.(vähän likainen tosin)
vissii hiihtolomalla hyppään koneitten kimppuun että vaihdan,tosin voi tapahtua aikasemminki.
ja mitehä mahtaa toimia toi kone 1200 laatikolla ja perällä?
ja antakaaha pieniä lisäviritys vinkkejä.koneessa on nyt 2.0 sierran webberi.
jaasu kirjoitti:elikkäs. tuli ostettuu ladaan 1600 kone ku halvalla sai ja toimiva. täytyy viikolopun aikana tutkia konetta lähemmin mutta ensisilmäyskellä näytti hyvälle.(vähän likainen tosin)
vissii hiihtolomalla hyppään koneitten kimppuun että vaihdan,tosin voi tapahtua aikasemminki.
ja mitehä mahtaa toimia toi kone 1200 laatikolla ja perällä?
ja antakaaha pieniä lisäviritys vinkkejä.koneessa on nyt 2.0 sierran webberi.
Toimii hienosti... weberi vaan kunnon säätöihin ja kannen kohdistus sarjoihin... niin saa käyttömukavan ja taloudellisen ajokin
nyt nappasin ventiilikopan irti joka oli nii vit*umaine ottaa irti kierteitä oli menny muttereista ja näin. sain kuitenki lopuksi irti ja kaikki vaikutti hyvälle. nokkaketju oli kunnossa ja nokka-akseli. tästä on hyvä jatkaa
en nyt tiedä meneekö se ihan näin, mutta mittari vain kiinni tulpanreikään. Muista sylintereistä tulpat pois, jotta pyörii keveemmin ja sitten pyörität mistä tahansa mistä saat konetta pyöritettyä... Esim. vauhtipyörässä on iso kehä, joten siitä lienis helpoin, mutta saako siitä kunnon otetta...
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Moi!
Kyllähän se kiinni pitäis olla ,meinaa jos saat sen pyörii uhtä lujaa ku startti pyörittää ja noin 10 puristus tahtia kaasuläppä auki ni mikä ettei sen voi mitata et moottori ois kiinni autossa.
Niin kuin Rammracing tuossa sanoikin..
Käsin vauhtiksesta pyörittämällä tuo puristuksien mittaus ei onnistu Kokemusta on
Käytät koneen normaali lämpöseksi ja otat sen jälkeen tulpat pois ja lyöt mittarin kiinni... Kaasun pitää olla pohjassa, kun mittaat niitä puristuksia.. Viikko sitten mittasin nappiksesta, eikä heittoa ollut yhtään..
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
mutta nyt taidatte tarkoittaa puristus paineita?
yleensä kun puhutaan puristuksista niin tarkoitetaan puristus suhdetta ja eikös se ole vähän vaikee mitata ilman kannen irrotusta... ..ja vakiokoneen purisyussuhde löytyy ihan lada infostakin
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Start puhuu asiaa .. puristuspaineet taitaa olla noin 11bar tuossa takavedon koneessa.. tärkeämpää on katsoa, ettei ole heittoa eri sylinterien välillä.. jos on suuria heittoja saattaa joku venttiili vuotaa tai kone yksinkertaisesti vain olla niin harva, vaikka se taitaa olla melko harvinaista
Puristussuhdehan saadaan laskemalla
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Moi!
Joo ja jos on heittoa ku mittaa ni sekin on helppo selvittää et onko vena vuoto vai mäntärengas!Öljyä vaa reijäst sisään ja jos arvot nousee ni sitte on männärekais kautta männäs vika!
Ja irtonaisessa koneessa jos haluat noi paineet mitata,ja vaihdelaatikko löytyy.
Niin startti kiinni vaan ja käynnistyskaapelit siihen vaan,niin kyllä se kone sit pyörii tarpeeks!
(ihan yhtä paljon kuin olis kone paikoillaan )