Rassin väritys suunnittelua

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
arpati

Rassin väritys suunnittelua

Viesti Kirjoittaja arpati »

Eli olisko mieltymyksiä / ideoita nappiksen värityksen suhteen?

Ite olen ny miettiny että 2102 tulis oikein punaiseksi niinkuin nykkin mutta parempi pinta tietty :lol:

Siksi aikaa kun toi 2102 on työn alla ja seisonnassa - kori kans vaatii reilummin työstöä - niin pitäis laittaa -88 1200 L ajoon mutta siihen vois tehä jonkun pikamaalauksen noilla PU maaleilla ja puolikiiltävänä tai jos saa niin mattana...tähän sais si ideoida värejä kun pitäis tässä pianaikaa hakea maaleja :wink:

Eli itelle on muotoutunu sellainen kuva että tarttis vetää auto harmaaksi (ehkä hiukan sinertävä tai vihertävä) ja siihen punaiset leveet viperraidat, toinen vaihtoehto olis valkoinen ja siniset raidat mutta valkoista en tohon tee :roll: Mattamusta ei oikke sytytä kun liian yleinen tai jos vetää mattamustaksi niin si tarttis vetää liekit keulaan ja ei aika riitä niihin :evil: Ideoita saa esittää mutta kuvio maalauksiiin ei aikaa tähän vehkeeseen eli raitoja tms helposti teipattavia ehkä.....Niin no jos vetäis vaan konepeltiin ja takaluukkuun pokkausten mukaan scallopit mutta tarttis hakee si parempaa rajausteippiäkin :wink:

Puskurit lähtee mäkeen tietty :twisted:
124/2101 practical beauty
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Laitat sellasen metallinhohto violetin siitä autosta... Ei mahtane heti toista saman väristä laatokkaa tulla vastaan... Ja älä nyt hyvä mies mene mitään viperi raitoja laitteleen... Jotenkin sotii ladan perusluonnetta vastaan ne... Mutta tuo siis on vain mun mielipide...
mika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mika »

<----------- tuossa olis oiva idea väritys suunittelusta! no ei..
Metallin hohto violetti ois kyllä makee! sitä mä kannatan.. en oikeen ymmärrä viper/lieskat/yms.. niin maan tie autossa.
Lujaa Laatua Larva!
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Ehdottaisin kaksivärimaalausta.Peige yläosa ja vaaleampi peige alaosa .Se sopi vanhanmallisiin autoihin.Hillittynä värinä(harvinaisena nykyvärinä)se antaa mobiilimaisen vaikutelman ja helpottaa auton myyntiä.
P.I.M.P.

Viesti Kirjoittaja P.I.M.P. »

Ite olen suunnitellut että maalaisin latuskani siniseksi ja sitten siihen valkoiset viper raidat tai sitten vain yksi valkoinen raita toiselle puolelle.
Sekin sattaisi olla ihan siisti, että olisi punainen auto ja valkoiset raidat tai toisin päin.
arpati

:lol: Joo no metallihohtoa ei tule kun PU maalit on 60 mk litra + kovete ja ohenne :roll: , eikä ainakaan violetti :shock: Eli tohon 1200L pitäis vetää vaan sellainen räyhäkkä race tai customhenkinen suojaväri pikaisesti...myydä sitä ei jos ei joku välttämättä halua ostaa kun ei noista (toistaiseksi kunnes harvenevat :roll: ) saa omiaan pois kuitenkaan...eli tulee ihan käyttörassiksi....

Täytyy ny yks auto tehä silleen räyhäkkäämmäks....

Muut nappikseni tosiaan väritetään vissiin niin että -77 1200 kiiltävä musta kun on hyvät kromit ja hyvät pellit, -76 farmi kiiltävä rubiininpunainen ja tää -88 1200 L tulee si sellanen mitä päähän juolahtaa mutta pääsia että erottuu :lol:

Älkää ny pahastuko mutta toi ylä ja alaosan väritys eriväreillä ei oikein sovi mun makuuni....

Ei ne raidat mitään vastaan sodi rassihan siitä tulee eikä mikään mobiililaite :shock: Hillittyä ei myöskään tule kun sellaset tehdään paremmista ja vanhemmista (-70 lukuisista) aihioista 8)

Mun mielestä tommonen olis aika namu

http://www.moottorimaailma.com/lada_k38.htm

Muita

http://hakkala.ath.cx/apartracing/galle ... mage63.htm

http://hakkala.ath.cx/apartracing/galle ... mage61.htm

http://hakkala.ath.cx/apartracing/galle ... mage30.htm

http://hometown.aol.com/Fiat124Coupe/race07.html

http://members.aol.com/_ht_a/fiat124coupe/race20.html

Nätti ->

http://members.aol.com/_ht_a/fiat124coupe/race21.html

Mikkäs ne Venäjän lipun värit on....... taitaa olla valko - sini - punainen :lol: Vaikken mikään "Venäjä" mielinen ole mutta voishan sitä sen verran joustaa että auton syntymä mää tulee esille :lol: Tai si vetää raakasti noi Italian värit ko siellähän se koppa alunperin on suunniteltu :roll:

Edit: hups ei ne tainnukaan olla italiaano värit :oops: Mutta nätit kumminkin....... :roll:

Edit 2 : Hmm jos tulis erityisiä teemoja mieleen kuten esmex toi nortti kusiainen tai jotain sen tyylistä......tupakkimainokseksi en kuitenkaan tee :lol:

Ei ladoissa olis ollu mitään tehdasraceväritystä?
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Jos raitoja pitää olla katon yli niin musta pohja ja keltaset raidat yli. Tai sitten päinvastoin. Vaikka tosiaan ohan noita "Viper-raitasia" autoja jo melki joka nurkalla. Jos siis persoonallista väriä tms. haetaan niin ei oo kovin erikoinen tai harvinainen.

Tietty yksivärnenkin voi olla hieno, jos on semmonen ei niin yleinen väri. Joku neon vihree tai keltanen ois aika tyly. ;) Vaikka Ladan väri on kyllä punanen, vaikka se on kyllä aika yleinen. :( Mutta onhan näitä värejä eli ei muuta kun iskeen sormee värikartalle niin sieltä se löytyy. :)

Toi Gulf ja Texaco menee vähän jo yli. Ja varsinkin Gulf nyt ei mielestäni kuulu Ladaan...sillä kun on historiaa noiden muiden autojen värityksenä paljon enempi.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
j_rinta

Viesti Kirjoittaja j_rinta »

Itte oon ajatellu vetää tähän nappikseeni täs kevään aikana keulaan liekintapaiset, mutta hieman suoremmat (esim. lähtee kolmioina mutta kapenee pikkuhiljaa ja loppuu).. hopeat "liekit" ja perä mustaksi, molemmat värit mattaa tai puolikiiltävää.. Mattamusta on tosiaan aika yleinen niin ajattelin että pitää vähä erottua :)

Yhdyn veli alexein mielipiteeseen että keltaiset raidat mustalla pohjalla, ainoa oikea 8)
arpati

Jep voi noi viperit olla turhan yleisiä nykyään :? .....Mitäs aleksei on mieltä jos vetää yhden paksun raidan keskeltä yli niinku tossa mutta niin että sivut olis samanväriset.....

http://members.aol.com/_ht_a/fiat124coupe/race21.html

Musta ja keltainen on hyvä yhdistelmä aina :D Tollasen harmaan auton punaisella raidalla oon jossain nähny ja mulle se kolahtaa ja vielä silleen hiukan mattapintaisena :wink: ja tosiaan tohon autoon ei upoteta automaaleja ettei budjetti kasva liian suureksi :roll:

Muita yhdistelmiä tosiaan toi valkoinen ja sininen, valkoinen ja punainen, valko musta menee hiukan jo kolkoksi eli vois vetää keltaista pikkusen piristykseksi sekaan.....si siitä tuleekin ooppeliväritys :lol:

Edit: Niin toi musta väri tuntus ny hiukan liian tummalta yleisväriksi ko kromeja ei hirveesti tule.....toi harmaa sopis olla hiukan vaaleempi mutta eihän sitä tiedä mitä purkinpohjia siihen tulee räävittyä :roll:
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Joo no kyllähän toi yks raita yli on aika hyvä idis. Eikä ihan niin kulunut idea kun toi kaks raitaa. Pitää vaan kattoo että ei tee liian leveetä eikä myöskään liian kapeeta raitaa auton leveyteen nähden. Mielummin liian levee kun liian kapea. Mutta joo tosiaan toi että montaa väriä aletaan sotkeen niin tulee aika sirkuksen auto. Siis kaksi väriä on mun mielestä maksimi.

Keltaisen kanssa kyllä vois käydä vihreekin. Eli vihree raita keltasella pohjalla. Toi punanen raita harmaalla pohjalla ei ole kyllä mikään huono idea sekään. Tietty punasen raidan vois korvata vihreellä tai punasella. Pitäs vaan olla joku kuvanmulkkaus softa jolla nakkelis noita värejä Ladan pintaan ennnen kun alkaa sutia ettiin...

Totta juu että musta on aika synkkä ja ikävä. Mutta onhan se edustava. :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
jokke78

maalia 10e/litra??

Viesti Kirjoittaja jokke78 »

Hmm, mistäs uretaanimaalia 60mk/litra.. ?? Eikös se yleensä maksa selvästi enempi..
Vanja-eno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Itte olen miettinyt seuraavaa, että jos omalle kohdalle osuu vielä beige Lada, niin otan mustaa maalia ja teen pesusientä apuna käyttäen koko Ladan leopardi täplille... saat vapaasti käyttää tuota ideaa jos haluat :wink: Näyttää hyvältä myös kellertävän oranssissa Ladassa...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Lada-Jussi

öh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Koskas joku tekee puukyljet Combi Ladaan joko tyyliin jenkki-stw eli teipaten tai sitten ihan viilutyönä. Jossain TM tai Tuulilasi oli joskus juttu kun vanhaan Nissan Sunny farmariin tehtiin sellaiset viilu puukyljet.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Martigan
Viesti:

puukyljet

Viesti Kirjoittaja Martigan »

Kiitos ideasta. Taidan pistää teipaten mun tulevan nappiksen:-) Tai sitten en... Sanomalehtien liimaus ja lakkaus näyttäis kans aika ihmeelliseltä. Pravdoja jostain!!!
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
arpati

Re: maalia 10e/litra??

jokke78 kirjoitti:Hmm, mistäs uretaanimaalia 60mk/litra.. ?? Eikös se yleensä maksa selvästi enempi..
Joo no en mää ny tarkkaan muista mitä se hinta oli mutta kun hakee 20 L pytyn niin kyä se hinta on kohtuullinen...ja toi mitä oon töissä käyttäny on kyä jotain korkeapaineruiskuun tarkoitettua :lol: No tulee se näistä hajotusilmaruiskuistakin pihalle kun ohentaa.....Eli siis maalia tarttee hakee paalikärryrojektiin ja samalla sitä maalaa larssenkin :lol: Pohjamaaliksi tulee epoksi ja osaa muuten haista pahalle tai voimakkaalle :? Eli suojaimet ihan tarpeen pinta että pohjamaaleilla......PU kovetteissa ko vielä noita syanaatteja muistaakseni kuten automaalienkin kovetteissa ja epoksi muutenkin herkistävää :wink:

No pitäis estää hyvin toi hippiautoksi muuttuminen :roll: (kukkaa :lol: )
Vastaa Viestiin