Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Samza
Viestit: 264
Liittynyt: 17.9.2007 1:00
Paikkakunta: Sodankylä & Jyväskylä

Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta

Viesti Kirjoittaja Samza »

Käykö 2101:sen kaasari 2107kaan? Mitä pitää muuttaa jos pitää? Onko paljonkin eroja?
EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96


"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Onko toi 2101:sen kaasari mekaanisesti aukeava vai alipainetoimisella kakkosella varustettu? Molemmat käy kuitenkin ristiin, ei siinä mitään.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Samza
Viestit: 264
Liittynyt: 17.9.2007 1:00
Paikkakunta: Sodankylä & Jyväskylä

Re: Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta

Viesti Kirjoittaja Samza »

Alipainetoimisella kakkosella toimiva on.. Tarviikos sitä kun ei tiedä mistä pierasee siihenkin vaijerin..
EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96


"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Niin siis sulla oli vissiin 1300cc toi 2107? 1200 ja 1300 ladoissa on ihan samanlaiset alipainetoimiset kaasarit, ei mitään eroa.
Mihin sä jotain vaijeria kaipaat? Ainoa vaijeri joka siihen tulee, on ryypyn vaijeri.

Edit: niin sulla olikin toi Solex-tyyppinen kaasari. No ei se tee mitään eroa, käy siihen silti mikä tahansa takavedon kaasari. Joudut vaan venttiilikopan vaihtamaan siihen tavallisen malliseen, jossa on sille kaasuvivustolle se tappi. Eli nythän sulla tulee kaasuvivusto kaasarin etupuolelle (syylärin päähän) ja tolla toisella kaasarilla just toiselle puolelle.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Samza
Viestit: 264
Liittynyt: 17.9.2007 1:00
Paikkakunta: Sodankylä & Jyväskylä

Re: Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta

Viesti Kirjoittaja Samza »

Joo.. Kaverilta ostin Tuon kaasarin + Startin.. (se myy täällä osia mönssi nimisenä :lol: ) Pitää vielä venttiilikoppaa kysellä :)
EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96


"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tarkkuutta tohon numerointiin, jos auto siis on 21072 niin varmaan toi kaasarikin on 21013:sta eikä 2101:stä, joissain tapauksissa noista voi aiheutua suurikin ero. Tai sitten käyttää oikeaa myyntinimikettä kuten 1300S -88 ja 1200L -84, vuosi olisi aina hyvä mainita, tosin näistäkään ole silloin hyötyä jos on tuunattu.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Niinno, näillä numeroilla nyt ei ole hevon v*tunkaan merkitystä tavallisille ihmisille kunhan molemmat ymmärtää vaan suurin piirtein mistä puhutaan...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Jokari kirjoitti:Niinno, näillä numeroilla nyt ei ole hevon v*tunkaan merkitystä tavallisille ihmisille kunhan molemmat ymmärtää vaan suurin piirtein mistä puhutaan...
Hyvä että Lada-Jussi jaksaa pitää järjestystä yllä.On se jotenkin ärsyttävää kun kaiken maailman agraalitermit tunkee näihin kyseilyihin.Minuakin joskus pänni kun joku puhui "itseporautuvista" ruuveista.Pitää sanoa esimerkiksi "5X 50mm porakärkiruuvi 8mm:n kuusiokolo kannalla".
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jaska HKI kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Niinno, näillä numeroilla nyt ei ole hevon v*tunkaan merkitystä tavallisille ihmisille kunhan molemmat ymmärtää vaan suurin piirtein mistä puhutaan...
Hyvä että Lada-Jussi jaksaa pitää järjestystä yllä.On se jotenkin ärsyttävää kun kaiken maailman agraalitermit tunkee näihin kyseilyihin.Minuakin joskus pänni kun joku puhui "itseporautuvista" ruuveista.Pitää sanoa esimerkiksi "5X 50mm porakärkiruuvi 8mm:n kuusiokolo kannalla".
:lol:

Kyllä tapana on ollut puhua itseporautuvista ihan "itsareina" vaan, et ei siinä mitään... 8)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

Jaska HKI kirjoitti:puhui "itseporautuvista" ruuveista.
jos oikeen sitten n*ssitaan sitä pilkkua :? itseporautuvia ruuveja ei ole, muutenhan ne eivät pysyisi laatikossaan :shock: ne ovat niin kuin jaska HKI sanoi "porakärkiruuveja" tai mm. wurth:in valikoimassa tavallinen ristipää porakärki on nimekkellä "wronic" ruuvi....
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Tatu Waloranta
Lada kerhon jäsen
Viestit: 391
Liittynyt: 25.4.2006 13:34
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta

Viesti Kirjoittaja Tatu Waloranta »

pappa- igor kirjoitti:Wurth:in valikoimassa tavallinen ristipää porakärki on nimekkellä "wronic" ruuvi....
OT: Jos nyt ollaan ihan tarkkoja Wronic on Wurthin perus "lättäkanta" ruuvi, jos haluaa porakärki ruuveja, pitää laatikossa lukea Wronic porakärki, mutta muuten ovat ihan perus ruuveja, wroniceja... :)
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Avatar
pressa
Viestit: 10478
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta

Viesti Kirjoittaja pressa »

Jokari kirjoitti:Niinno, näillä numeroilla nyt ei ole hevon v*tunkaan merkitystä ...
eli normaalistihan juttu menee näin: mä tarvin lataan sen jutskan siihe aku vieree.
ai minkä??
no sen mötikän mihi mene piuhoi
mikä auto??
no takaveto
tarkenna koska niitäkin on erilaisia
1500S
mikähän vuosimalli kun on eri variaatioita?
jne, jne
eli kun ei ilmoiteta mistä ajoneuvosta on kysymys sitä arvotaan kilometri kaupalla
ja kaikkihan arvasivat kysymyksessä olevan 21053
Vastaa Viestiin