Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta
Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta
Käykö 2101:sen kaasari 2107kaan? Mitä pitää muuttaa jos pitää? Onko paljonkin eroja?
EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96
"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Lada 21073 1700i vm.96
"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Re: Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta
Onko toi 2101:sen kaasari mekaanisesti aukeava vai alipainetoimisella kakkosella varustettu? Molemmat käy kuitenkin ristiin, ei siinä mitään.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta
Alipainetoimisella kakkosella toimiva on.. Tarviikos sitä kun ei tiedä mistä pierasee siihenkin vaijerin..
EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96
"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Lada 21073 1700i vm.96
"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Re: Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta
Niin siis sulla oli vissiin 1300cc toi 2107? 1200 ja 1300 ladoissa on ihan samanlaiset alipainetoimiset kaasarit, ei mitään eroa.
Mihin sä jotain vaijeria kaipaat? Ainoa vaijeri joka siihen tulee, on ryypyn vaijeri.
Edit: niin sulla olikin toi Solex-tyyppinen kaasari. No ei se tee mitään eroa, käy siihen silti mikä tahansa takavedon kaasari. Joudut vaan venttiilikopan vaihtamaan siihen tavallisen malliseen, jossa on sille kaasuvivustolle se tappi. Eli nythän sulla tulee kaasuvivusto kaasarin etupuolelle (syylärin päähän) ja tolla toisella kaasarilla just toiselle puolelle.
Mihin sä jotain vaijeria kaipaat? Ainoa vaijeri joka siihen tulee, on ryypyn vaijeri.
Edit: niin sulla olikin toi Solex-tyyppinen kaasari. No ei se tee mitään eroa, käy siihen silti mikä tahansa takavedon kaasari. Joudut vaan venttiilikopan vaihtamaan siihen tavallisen malliseen, jossa on sille kaasuvivustolle se tappi. Eli nythän sulla tulee kaasuvivusto kaasarin etupuolelle (syylärin päähän) ja tolla toisella kaasarilla just toiselle puolelle.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta
Joo.. Kaverilta ostin Tuon kaasarin + Startin.. (se myy täällä osia mönssi nimisenä
) Pitää vielä venttiilikoppaa kysellä 


EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96
"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Lada 21073 1700i vm.96
"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta
tarkkuutta tohon numerointiin, jos auto siis on 21072 niin varmaan toi kaasarikin on 21013:sta eikä 2101:stä, joissain tapauksissa noista voi aiheutua suurikin ero. Tai sitten käyttää oikeaa myyntinimikettä kuten 1300S -88 ja 1200L -84, vuosi olisi aina hyvä mainita, tosin näistäkään ole silloin hyötyä jos on tuunattu.

Re: Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta
Niinno, näillä numeroilla nyt ei ole hevon v*tunkaan merkitystä tavallisille ihmisille kunhan molemmat ymmärtää vaan suurin piirtein mistä puhutaan...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta
Hyvä että Lada-Jussi jaksaa pitää järjestystä yllä.On se jotenkin ärsyttävää kun kaiken maailman agraalitermit tunkee näihin kyseilyihin.Minuakin joskus pänni kun joku puhui "itseporautuvista" ruuveista.Pitää sanoa esimerkiksi "5X 50mm porakärkiruuvi 8mm:n kuusiokolo kannalla".Jokari kirjoitti:Niinno, näillä numeroilla nyt ei ole hevon v*tunkaan merkitystä tavallisille ihmisille kunhan molemmat ymmärtää vaan suurin piirtein mistä puhutaan...
Re: Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta
Jaska HKI kirjoitti:Hyvä että Lada-Jussi jaksaa pitää järjestystä yllä.On se jotenkin ärsyttävää kun kaiken maailman agraalitermit tunkee näihin kyseilyihin.Minuakin joskus pänni kun joku puhui "itseporautuvista" ruuveista.Pitää sanoa esimerkiksi "5X 50mm porakärkiruuvi 8mm:n kuusiokolo kannalla".Jokari kirjoitti:Niinno, näillä numeroilla nyt ei ole hevon v*tunkaan merkitystä tavallisille ihmisille kunhan molemmat ymmärtää vaan suurin piirtein mistä puhutaan...

Kyllä tapana on ollut puhua itseporautuvista ihan "itsareina" vaan, et ei siinä mitään...

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Re: Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta
jos oikeen sitten n*ssitaan sitä pilkkuaJaska HKI kirjoitti:puhui "itseporautuvista" ruuveista.


Lada 1200L ***** TURBO IC -89
- Tatu Waloranta
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 391
- Liittynyt: 25.4.2006 13:34
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta
OT: Jos nyt ollaan ihan tarkkoja Wronic on Wurthin perus "lättäkanta" ruuvi, jos haluaa porakärki ruuveja, pitää laatikossa lukea Wronic porakärki, mutta muuten ovat ihan perus ruuveja, wroniceja...pappa- igor kirjoitti:Wurth:in valikoimassa tavallinen ristipää porakärki on nimekkellä "wronic" ruuvi....

UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Re: Kysymys Kaasareiden erinlaisuudesta
eli normaalistihan juttu menee näin: mä tarvin lataan sen jutskan siihe aku vieree.Jokari kirjoitti:Niinno, näillä numeroilla nyt ei ole hevon v*tunkaan merkitystä ...
ai minkä??
no sen mötikän mihi mene piuhoi
mikä auto??
no takaveto
tarkenna koska niitäkin on erilaisia
1500S
mikähän vuosimalli kun on eri variaatioita?
jne, jne
eli kun ei ilmoiteta mistä ajoneuvosta on kysymys sitä arvotaan kilometri kaupalla
ja kaikkihan arvasivat kysymyksessä olevan 21053