seokset tarkkailussa
seokset tarkkailussa
moro
onkos kellään lambda anturi putkessa, vaan seoksien tarkkailuun. mä laitoin eilen kiinni ja tutkin tavallisella yleismittarilla seoksia ja mun epäilyt osottautua oikeiksi. lada käy rankasti rikkaalla! normaali ajossa mittari näyttää 0.94V. tyhjäkäynnillä 0.8V. täytyy alkaa pelailee suuttimien kanssa
onkos kellään lambda anturi putkessa, vaan seoksien tarkkailuun. mä laitoin eilen kiinni ja tutkin tavallisella yleismittarilla seoksia ja mun epäilyt osottautua oikeiksi. lada käy rankasti rikkaalla! normaali ajossa mittari näyttää 0.94V. tyhjäkäynnillä 0.8V. täytyy alkaa pelailee suuttimien kanssa
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Ite kans yritin säästää moottoripyörässä, ja ostin jonkun lämmittämättömän Lambaada anturin. Eipä hyvin toiminut ei. Vasta kun vähän aikaa ajeli sataakahtakymppiä, niin mittari alkoi näyttää jotakin järkeviä arvoja.Stefa kirjoitti:Onkos tuo minkälainen anturi? Jos sellainen lämmittämätön niin kestää todella ikuisuuden ennenkuin näyttää oikeita lukemia eikä oikeastaan paikallaan käytettäessä lämpene ollenkaan riittävästi eli noiden seoksien seurailuun kannattaa olla se lämmitettävä malli.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Tuskin tuossa on lämmön puutteesta kyse, kylmä anturihan antaa vähän jännitettä, joten kyllä tuo rikkaalla käy. Pitäis kans käydä ostamassa lambda-anturi omaan niin uskaltaisi ruveta pienentämään suuttimia ei oikein innosta tämä kulutus viimeisin tankillinen 28.5 l/100 km
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Joo lämmitettävä se on.
Mukavaa kun normaali ajossa on rikkaalla ja kun kiihdytyspumpussa on jotain vikaa niin kiihdyttäessä menee laihalle (0.3V) täytyy pääsiäisenä alkaa tutkailee.
Tosta lämmittämättömän hitaasta heräämisestä mä oon vähän eri mieltä, mulla kun ei vielä ole lämmitys kytketty. tänäkin aamuna ei tarvinnut ajaa kun kaks kilsaa kun jo näytti et rikkaalla ollaan (lambda sijaitsee 5 senttiä yhdistymis kohdasta taaksepäin).
Liitän sen lämmityksen toimiin pääsiäisenä ni katotaa sit kuin nopee on.
Nyt sen huomaa kuinka vaikee on havaita normaali ajossa et on rikkaalla, auto toimii hyvin mutta bensaa palaa.
Voisin sanoo et jos ei haluu sijottaa lämmitettävään niin lämmittämätön on aina parempi kuin ei mitään.
Mukavaa kun normaali ajossa on rikkaalla ja kun kiihdytyspumpussa on jotain vikaa niin kiihdyttäessä menee laihalle (0.3V) täytyy pääsiäisenä alkaa tutkailee.
Tosta lämmittämättömän hitaasta heräämisestä mä oon vähän eri mieltä, mulla kun ei vielä ole lämmitys kytketty. tänäkin aamuna ei tarvinnut ajaa kun kaks kilsaa kun jo näytti et rikkaalla ollaan (lambda sijaitsee 5 senttiä yhdistymis kohdasta taaksepäin).
Liitän sen lämmityksen toimiin pääsiäisenä ni katotaa sit kuin nopee on.
Nyt sen huomaa kuinka vaikee on havaita normaali ajossa et on rikkaalla, auto toimii hyvin mutta bensaa palaa.
Voisin sanoo et jos ei haluu sijottaa lämmitettävään niin lämmittämätön on aina parempi kuin ei mitään.
Eihän tuo muuten niin mahdottoman rikkaalla käy, eikös siviiliautoissa tuo arvo ole jotakuinkin 1 (pienet päästöt) ja muistaakseni 0,8 antaisi parhaat tehot. Korjatkaa jos muistan väärin. Tuo kiihdytettäessä laihalle meneminen on huomattavasti huolestuttavampi ilmiö, kannattaa se pumppu laittaa kuntoon.
Siis menee hetkellisesti vai on koko kiihdytyksen ajan? eihän kiihdytyspumppu rikasta kuin silloin kun poljinta liikutetaan. Taitaa olla 1kurkus liian suuri suutin ja 2 kurkus liian pieni, olisko vaihtunu keskenään?evo2 kirjoitti: kiihdyttäessä menee laihalle (0.3V) täytyy pääsiäisenä alkaa tutkailee.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
tuloksia
noniin
nyt tuli lomalla muutettua suuttimia ja tulokset tosi hyvät. tyhjäkäynti 0,2-0,4V. tasainen osakaasu 0,2-0,5V. kiihdytys 0,7-0,8V. ei mennyt aikaa kun kolme tuntia.
ei varmaan olisi ollut noin helppoa jos ei olisi ollut weber kirjaa käytettävissä. nyt kiinni olevat suuttimet ovat samat kuin cabri gt/escort gt 1.3 suuttimet
kannattaa säätää lambda-anturilla, muuten on aika arvailujen varassa.
nyt tuli lomalla muutettua suuttimia ja tulokset tosi hyvät. tyhjäkäynti 0,2-0,4V. tasainen osakaasu 0,2-0,5V. kiihdytys 0,7-0,8V. ei mennyt aikaa kun kolme tuntia.
ei varmaan olisi ollut noin helppoa jos ei olisi ollut weber kirjaa käytettävissä. nyt kiinni olevat suuttimet ovat samat kuin cabri gt/escort gt 1.3 suuttimet
kannattaa säätää lambda-anturilla, muuten on aika arvailujen varassa.
Jäi tuo asia niin paljon vaivaamaan että piti taas noihin perehtyä, ja tämmöttistä löysin.
Paras teho kun seossuhde on noin 12.6:1 jolloin Lambda 0.86 ja anturin jännite noin 800-900mV.
Paras taloudellisuus noin 15.4:1 seossuhteella jolloin Lambda 1.05 ja anturin jännite noin 200mV.
Mistäs noita kirjoja saa? Löytyiskös siitä jotain osviittaa 1.8 koneeseen kahdella weberin 34ADF:llä. ei tarvisi ihan hakuammuntana aloittaa kun imusarja valmistuu.
Paras teho kun seossuhde on noin 12.6:1 jolloin Lambda 0.86 ja anturin jännite noin 800-900mV.
Paras taloudellisuus noin 15.4:1 seossuhteella jolloin Lambda 1.05 ja anturin jännite noin 200mV.
Mistäs noita kirjoja saa? Löytyiskös siitä jotain osviittaa 1.8 koneeseen kahdella weberin 34ADF:llä. ei tarvisi ihan hakuammuntana aloittaa kun imusarja valmistuu.
ADF löytyy noista fiatin twincameista, olis pari tuollasta 34millistä tarkoitus sovitella ladaan köyhän miehen tupliks. Voi vaan mennä mielenkiintoseks saada seokset kohdalleen.
Tarvinee paikallisesta kirjastosta käydä tuollaista kirjaa ihmettelemässä, sais noistakin jo jotain suuntaa varmaan ni tietäis edes vähän mistä aloittais. Minkäs niminen tuo kirja virallisesti on? Empäs olekaan kirjastossa käynyt varmaan 5 vuoteen...
Tarvinee paikallisesta kirjastosta käydä tuollaista kirjaa ihmettelemässä, sais noistakin jo jotain suuntaa varmaan ni tietäis edes vähän mistä aloittais. Minkäs niminen tuo kirja virallisesti on? Empäs olekaan kirjastossa käynyt varmaan 5 vuoteen...