Katsastussetä ei tykännyt
Katsastussetä ei tykännyt
1200S vuodelta 1990.
Muuten hyvä mutta HC-päästöt oli tossa 1000 pinnassa. Pitäis saada laskettua 600:taan.
Kertoi että vaihtamalla virranjakajan piuhat ja sytytystulpat voisi onnistua. Muita ehdotuksia?
Muuten hyvä mutta HC-päästöt oli tossa 1000 pinnassa. Pitäis saada laskettua 600:taan.
Kertoi että vaihtamalla virranjakajan piuhat ja sytytystulpat voisi onnistua. Muita ehdotuksia?
Re: Katsastussetä ei tykännyt
Noilla voi lähteä liikkeelle. Eli sytkäpuoli ensin kuntoon. Ja myöskin jos ei ole ilmansuodatinta vaihdettu viime aikoina niin sekin kannattaa vaihtaa. Voi olla mielenkiintosia arvoja jos suodatin on tukossa. Mutta voi olla että joudut kuitenkin vielä säädättään kaasarin.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Katsastussetä ei tykännyt
Aluksi oli vissiin kaikki arvot korkealla. Sitten säädettiin seosta ja saatiin CO-arvot alas. Nuo HC-arvot ei kuitenkaan muuttunut. Ilmanputsari on vaihdettu tossa kuukausi sitten.
- lada combi
- Viestit: 433
- Liittynyt: 25.4.2006 9:48
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Katsastussetä ei tykännyt
Korkea HC viittaa siihen, että jotain jää palamatta esim. kun seos liian laiha tai liian rikas, sytytys katkoksia; johtuen sytkälaitteista tai moottorin mekaanisen kunnon vuoksi...rollipeikko kirjoitti:Aluksi oli vissiin kaikki arvot korkealla. Sitten säädettiin seosta ja saatiin CO-arvot alas. Nuo HC-arvot ei kuitenkaan muuttunut. Ilmanputsari on vaihdettu tossa kuukausi sitten.

Re: Katsastussetä ei tykännyt
Itse aloittaisin mittaamalla puristuspaineet. Jos ne on kunnossa, venttiilivika on silloin pois suljettu.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Katsastussetä ei tykännyt
Onko mitään helppoa/halpaa tapaa mitata puristuspaineita tai muuten tutkia venttiileitä? Moottori on kyllä vaihdettu 10 000 km sitten ja sillon se uusvanha oli kohtuullisessa kunnossa.
Re: Katsastussetä ei tykännyt
Puristuspainemittari on kova sana...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Katsastussetä ei tykännyt
Puristuspainemittari maksaa korkeintaan 19.90 €. Puristuspaineet on helppo mitata; sytytystulppa pois, ja mittari tilalle. Sitten vain starttimoottoria pyörittämään, jotta saa puristuspainelukemat. Polttoaineen syöttö on pysäytettävä, jos on kyseessä katalysaattori-auto, myös kaikki sytytystulppien hatut on syytä ottaa mittauksen ajaksi pois kaikista sytytystulpista.
Re: Katsastussetä ei tykännyt
Siis kaikki sytytystulpat irti moottorista, vaikka varoiksi puolan johto irti jakajasta, kaasu pohjaan ja pidetään siellä, kunnes testi on tehty.
Suosittelen lämpimästi sen mallista mittaria, jossa on tulpanreikään kierrettävä liitin ja mittari letkun päässä, niillä painettavilla mittareilla voi sitten mitata esim. biokaasun paineen omasta takaa.
Suosittelen lämpimästi sen mallista mittaria, jossa on tulpanreikään kierrettävä liitin ja mittari letkun päässä, niillä painettavilla mittareilla voi sitten mitata esim. biokaasun paineen omasta takaa.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: Katsastussetä ei tykännyt
Siis konehan ei ole ruisku, joten polttoaineen syöttöä ei tarvitse katkaista kun mittailee?
Tulpat vaan pois ja mittari kiinni. Annetaan starttimoottorin pyöriä että saadaan paineita?
Tulpat vaan pois ja mittari kiinni. Annetaan starttimoottorin pyöriä että saadaan paineita?
Re: Katsastussetä ei tykännyt
Pitäisi olla kaksi henkilöä kun tota mittausta suorittaa, niin se käy kätevästi. Eli kuten Mara selitti tossa edellä - kahdella henkilöllä suoritettuna:
- tulpat irti
- toinen henkilö kiertää puristusmittarin tulpan paikalle, antaa merkin "sahaajalle"
- toinen sahaa kaasupoljin pohjassa niin kauan, kunnes mittaria seuraava ilmoittaa, että mittarin neula ei enää nouse.
- tulos muistiin
- ja sitten seuraava, jne..
Jos tuloksissa on selvää heittoa - esim. jossain pytyssä selvästi alempi lukema, syynä on todennäköisesti palanut pakoventtiili. Tietysti muutakin voi olla.
Ei kyllä ole noista omista ruiskuvehkeistä koskaan mitään polttoaineensyöttöä katkaistu kun puristuksia on mitattu - aivan samaan tapaan kuin kaasarivehkeissä. Mitään ihmeellistä en ainakaan itse en ole jälkeenpäin todennut. Joku "inssi" saanut taas tällaisenkin päähänsä.
- tulpat irti
- toinen henkilö kiertää puristusmittarin tulpan paikalle, antaa merkin "sahaajalle"
- toinen sahaa kaasupoljin pohjassa niin kauan, kunnes mittaria seuraava ilmoittaa, että mittarin neula ei enää nouse.
- tulos muistiin
- ja sitten seuraava, jne..
Jos tuloksissa on selvää heittoa - esim. jossain pytyssä selvästi alempi lukema, syynä on todennäköisesti palanut pakoventtiili. Tietysti muutakin voi olla.
Ei kyllä ole noista omista ruiskuvehkeistä koskaan mitään polttoaineensyöttöä katkaistu kun puristuksia on mitattu - aivan samaan tapaan kuin kaasarivehkeissä. Mitään ihmeellistä en ainakaan itse en ole jälkeenpäin todennut. Joku "inssi" saanut taas tällaisenkin päähänsä.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Katsastussetä ei tykännyt
Ei kai siinä muuta, mutta jos tuomiopäivään asti sahailee niin ei katti varmaan tykkää, kun sinnehän osa siitä bensasta kulkeutuu...samarai kirjoitti:Ei kyllä ole noista omista ruiskuvehkeistä koskaan mitään polttoaineensyöttöä katkaistu kun puristuksia on mitattu - aivan samaan tapaan kuin kaasarivehkeissä. Mitään ihmeellistä en ainakaan itse en ole jälkeenpäin todennut. Joku "inssi" saanut taas tällaisenkin päähänsä.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: Katsastussetä ei tykännyt
Tai laiminlyöty venttiilin säätö ja joku venttiili kantaa. Eli ennen kuin alkaa kantta irroitteleen niin mittaa välykset, hyvällä tsäkällä ei ole vielä polttanut venttiiliä jos käy tasaisesti.samarai kirjoitti:Jos tuloksissa on selvää heittoa - esim. jossain pytyssä selvästi alempi lukema, syynä on todennäköisesti palanut pakoventtiili. Tietysti muutakin voi olla.
,_,/ukka
Autoton on huoleton