Sivu 1/1

Pystyiskarit

Lähetetty: 29.12.2007 18:08
Kirjoittaja laada1600
Banjon hitsaus menossa ja samalla tarkotus muuttaa iskarit pystyyn jousen sisälle.
Mitkä iskarit olis tähän hyvät? tarkotus olis aluksi käyttää joitain vakioiskareita.
ja muutkin vinkit toteutukseen kiinnostaa

Re: Pystyiskarit

Lähetetty: 29.12.2007 18:39
Kirjoittaja ralli lada
Muistaakseni 124 fiudessa on pystyiskarit ja sehän on melkein sama.
Meillä on ladassa hiluxin taka-iskarit, kasassa pituus on sama mutta hiluxissa on pidempi liike.

Re: Pystyiskarit

Lähetetty: 29.12.2007 22:27
Kirjoittaja elmeri racing team
Minä rakentelin sillalailla että jousilautasen päältä porasin reikäsahalla sen keskikolon pois ja siihen hitsasin noin 20sm korkean tornin putkesta halkasia on sama kun jousen sisähalkasia putken voi laskea pari senttiä jousilautasen alapuolelle niin se pitää jousenyläpään paikallaan,iskarit on 60sm pitkät starletin isaiskarit ehkä kannattais laittaa vähän lyhkäsemmät niin ei tule vaikeuksia asennuksen kanssa kun se perä liikkuu sivuttain ja kääntyilee edestakas mulla on piruntarkkaa alapäänkiinnityksen kanssa kun iskarit meinas raappia kiinni torniputken reunoihin .Ehkä joku 50sm pitkä iskari vois vieläpelata ja sais sen tornin tehdä matalammaksi.Kun hitsaat alapään kiinnikkeet niin laita ilman jousia iskarit paikalleen ja nosta perä ylös ja laske alas niin näät paljonkose liikkuu ja hitsaa sitten kunnolla kiinni kun iskari ei ota kiinni mihinkään.Toi meitin labarun perä toimii tosihyvin noilla systeemeillä.

Re: Pystyiskarit

Lähetetty: 1.1.2008 20:56
Kirjoittaja ATS 8x13
Tää menee vähän sivusta aihetta mutta onko kukaan kokeillut "Watt-linkkiä" Ladassa normaalin poikkitangon sijaan? Sillä kun taka-akseli ei liiku sivuttain joustoliikkeiden aikana. Tosin onhan Ladan oma poikkitanko aika pitkä, ja sillä sivuliikettä tapahtuu suhteellisen vähän.

Re: Pystyiskarit

Lähetetty: 1.1.2008 22:19
Kirjoittaja ladaracing pori
paikoillaan kilpurissa,luokiteltukin ladaan siis nappikseen

Re: Pystyiskarit

Lähetetty: 3.1.2008 22:00
Kirjoittaja pikku-maukka
ehkä oon tyhmä kun kysyn mut minkälainen toi "wat-linkki" on?

Re: Pystyiskarit

Lähetetty: 3.1.2008 22:28
Kirjoittaja tramppas
pikku-maukka kirjoitti:ehkä oon tyhmä kun kysyn mut minkälainen toi "wat-linkki" on?
Kuva

Re: Pystyiskarit

Lähetetty: 4.1.2008 8:30
Kirjoittaja Hazka
Kuva

Re: Pystyiskarit

Lähetetty: 4.1.2008 18:29
Kirjoittaja ATS 8x13
Etenkin sellaisessa käytössä missä tulee pitkät liikematkat jousitukseen on tollanen "Watt" poikkituenta aivan ylivoimainen. Ja radallakin se on tietenkin parempi kun vakio, vaikka sekin pelaa lyhyempien joustojen vuoksi ihan hyvin.

Re: Pystyiskarit

Lähetetty: 17.7.2010 22:23
Kirjoittaja pvdriver
Wanhan aiheen nosto, mutta samaan liittyen kysysin, mahtaneeko olla väliä sijaitseeko pystyiskari jousen sisällä vai sen ulkopuolella? pikasesti vilkuilin että saattas siinä jousen vieressä olla tilaa pystyiskarille, eli alapään kiinnitys kävisi melkeen alkuperäisestä paikasta, hiukan keskemmältä tietysti ja ylöspäin vain kontin puolelle lattian läpi...? tai sitten taka-akselin päältä, ja peräkonttiin...?

Re: Pystyiskarit

Lähetetty: 17.7.2010 22:33
Kirjoittaja 1800tc

Re: Pystyiskarit

Lähetetty: 17.7.2010 23:42
Kirjoittaja pvdriver
niin no voihan sen tietysti jousen sisäänkin tehdä mutta mietinkin että miksi kun vierelle saattaisi olla helpompi? ei siulla olis yläpäistä kuvaa?

Re: Pystyiskarit

Lähetetty: 18.7.2010 8:35
Kirjoittaja lada_r
Serkku on rakennellut nappiksen takapäätä siihen malliin että on tuonut jousikuppia ylöspäin, että saa perää alas, mutta kuitenkin säilytettyä täyspitkän jousen elastisuuden. Iskarit ovat jousen sisällä ja jos oikein muistan niin ovat jotkin V70 Volvon?

Re: Pystyiskarit

Lähetetty: 18.7.2010 22:37
Kirjoittaja pvdriver
ite kaavailin sinne näitä vielä tuntemattoman merkkisiä kisakaasuja... no sitten kun moottoripuolen saa ensin valmiiksi, ei levitetä monesta kohtaa yhtäaikaa...