Pystyiskarit
Pystyiskarit
Banjon hitsaus menossa ja samalla tarkotus muuttaa iskarit pystyyn jousen sisälle.
Mitkä iskarit olis tähän hyvät? tarkotus olis aluksi käyttää joitain vakioiskareita.
ja muutkin vinkit toteutukseen kiinnostaa
Mitkä iskarit olis tähän hyvät? tarkotus olis aluksi käyttää joitain vakioiskareita.
ja muutkin vinkit toteutukseen kiinnostaa
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: Pystyiskarit
Muistaakseni 124 fiudessa on pystyiskarit ja sehän on melkein sama.
Meillä on ladassa hiluxin taka-iskarit, kasassa pituus on sama mutta hiluxissa on pidempi liike.
Meillä on ladassa hiluxin taka-iskarit, kasassa pituus on sama mutta hiluxissa on pidempi liike.
21013 2300tic
- elmeri racing team
- Viestit: 139
- Liittynyt: 11.12.2005 20:57
- Paikkakunta: lohja
Re: Pystyiskarit
Minä rakentelin sillalailla että jousilautasen päältä porasin reikäsahalla sen keskikolon pois ja siihen hitsasin noin 20sm korkean tornin putkesta halkasia on sama kun jousen sisähalkasia putken voi laskea pari senttiä jousilautasen alapuolelle niin se pitää jousenyläpään paikallaan,iskarit on 60sm pitkät starletin isaiskarit ehkä kannattais laittaa vähän lyhkäsemmät niin ei tule vaikeuksia asennuksen kanssa kun se perä liikkuu sivuttain ja kääntyilee edestakas mulla on piruntarkkaa alapäänkiinnityksen kanssa kun iskarit meinas raappia kiinni torniputken reunoihin .Ehkä joku 50sm pitkä iskari vois vieläpelata ja sais sen tornin tehdä matalammaksi.Kun hitsaat alapään kiinnikkeet niin laita ilman jousia iskarit paikalleen ja nosta perä ylös ja laske alas niin näät paljonkose liikkuu ja hitsaa sitten kunnolla kiinni kun iskari ei ota kiinni mihinkään.Toi meitin labarun perä toimii tosihyvin noilla systeemeillä.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
Re: Pystyiskarit
Tää menee vähän sivusta aihetta mutta onko kukaan kokeillut "Watt-linkkiä" Ladassa normaalin poikkitangon sijaan? Sillä kun taka-akseli ei liiku sivuttain joustoliikkeiden aikana. Tosin onhan Ladan oma poikkitanko aika pitkä, ja sillä sivuliikettä tapahtuu suhteellisen vähän.
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Re: Pystyiskarit
paikoillaan kilpurissa,luokiteltukin ladaan siis nappikseen
http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
- pikku-maukka
- Viestit: 655
- Liittynyt: 18.1.2007 20:38
- Paikkakunta: Starttila
Re: Pystyiskarit
ehkä oon tyhmä kun kysyn mut minkälainen toi "wat-linkki" on?
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Re: Pystyiskarit
pikku-maukka kirjoitti:ehkä oon tyhmä kun kysyn mut minkälainen toi "wat-linkki" on?

Re: Pystyiskarit
Etenkin sellaisessa käytössä missä tulee pitkät liikematkat jousitukseen on tollanen "Watt" poikkituenta aivan ylivoimainen. Ja radallakin se on tietenkin parempi kun vakio, vaikka sekin pelaa lyhyempien joustojen vuoksi ihan hyvin.
Re: Pystyiskarit
Wanhan aiheen nosto, mutta samaan liittyen kysysin, mahtaneeko olla väliä sijaitseeko pystyiskari jousen sisällä vai sen ulkopuolella? pikasesti vilkuilin että saattas siinä jousen vieressä olla tilaa pystyiskarille, eli alapään kiinnitys kävisi melkeen alkuperäisestä paikasta, hiukan keskemmältä tietysti ja ylöspäin vain kontin puolelle lattian läpi...? tai sitten taka-akselin päältä, ja peräkonttiin...?
Viimeksi muokannut pvdriver, 17.7.2010 23:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Pystyiskarit
lada 2105 -81 2,0 tc turbo ic.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
Re: Pystyiskarit
niin no voihan sen tietysti jousen sisäänkin tehdä mutta mietinkin että miksi kun vierelle saattaisi olla helpompi? ei siulla olis yläpäistä kuvaa?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Pystyiskarit
Serkku on rakennellut nappiksen takapäätä siihen malliin että on tuonut jousikuppia ylöspäin, että saa perää alas, mutta kuitenkin säilytettyä täyspitkän jousen elastisuuden. Iskarit ovat jousen sisällä ja jos oikein muistan niin ovat jotkin V70 Volvon?
Re: Pystyiskarit
ite kaavailin sinne näitä vielä tuntemattoman merkkisiä kisakaasuja... no sitten kun moottoripuolen saa ensin valmiiksi, ei levitetä monesta kohtaa yhtäaikaa...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.