Pystyiskarit

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
laada1600

Pystyiskarit

Viesti Kirjoittaja laada1600 »

Banjon hitsaus menossa ja samalla tarkotus muuttaa iskarit pystyyn jousen sisälle.
Mitkä iskarit olis tähän hyvät? tarkotus olis aluksi käyttää joitain vakioiskareita.
ja muutkin vinkit toteutukseen kiinnostaa
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: Pystyiskarit

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Muistaakseni 124 fiudessa on pystyiskarit ja sehän on melkein sama.
Meillä on ladassa hiluxin taka-iskarit, kasassa pituus on sama mutta hiluxissa on pidempi liike.
21013 2300tic
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Re: Pystyiskarit

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

Minä rakentelin sillalailla että jousilautasen päältä porasin reikäsahalla sen keskikolon pois ja siihen hitsasin noin 20sm korkean tornin putkesta halkasia on sama kun jousen sisähalkasia putken voi laskea pari senttiä jousilautasen alapuolelle niin se pitää jousenyläpään paikallaan,iskarit on 60sm pitkät starletin isaiskarit ehkä kannattais laittaa vähän lyhkäsemmät niin ei tule vaikeuksia asennuksen kanssa kun se perä liikkuu sivuttain ja kääntyilee edestakas mulla on piruntarkkaa alapäänkiinnityksen kanssa kun iskarit meinas raappia kiinni torniputken reunoihin .Ehkä joku 50sm pitkä iskari vois vieläpelata ja sais sen tornin tehdä matalammaksi.Kun hitsaat alapään kiinnikkeet niin laita ilman jousia iskarit paikalleen ja nosta perä ylös ja laske alas niin näät paljonkose liikkuu ja hitsaa sitten kunnolla kiinni kun iskari ei ota kiinni mihinkään.Toi meitin labarun perä toimii tosihyvin noilla systeemeillä.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
ATS 8x13

Re: Pystyiskarit

Viesti Kirjoittaja ATS 8x13 »

Tää menee vähän sivusta aihetta mutta onko kukaan kokeillut "Watt-linkkiä" Ladassa normaalin poikkitangon sijaan? Sillä kun taka-akseli ei liiku sivuttain joustoliikkeiden aikana. Tosin onhan Ladan oma poikkitanko aika pitkä, ja sillä sivuliikettä tapahtuu suhteellisen vähän.
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Re: Pystyiskarit

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

paikoillaan kilpurissa,luokiteltukin ladaan siis nappikseen
Avatar
pikku-maukka
Viestit: 655
Liittynyt: 18.1.2007 20:38
Paikkakunta: Starttila

Re: Pystyiskarit

Viesti Kirjoittaja pikku-maukka »

ehkä oon tyhmä kun kysyn mut minkälainen toi "wat-linkki" on?
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Avatar
tramppas
Viestit: 185
Liittynyt: 2.10.2006 23:02
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Pystyiskarit

Viesti Kirjoittaja tramppas »

pikku-maukka kirjoitti:ehkä oon tyhmä kun kysyn mut minkälainen toi "wat-linkki" on?
Kuva
Avatar
Hazka
Viestit: 189
Liittynyt: 30.5.2005 12:10
Paikkakunta: Muhos

Re: Pystyiskarit

Viesti Kirjoittaja Hazka »

Kuva
лада то что надо
ATS 8x13

Re: Pystyiskarit

Viesti Kirjoittaja ATS 8x13 »

Etenkin sellaisessa käytössä missä tulee pitkät liikematkat jousitukseen on tollanen "Watt" poikkituenta aivan ylivoimainen. Ja radallakin se on tietenkin parempi kun vakio, vaikka sekin pelaa lyhyempien joustojen vuoksi ihan hyvin.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Pystyiskarit

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Wanhan aiheen nosto, mutta samaan liittyen kysysin, mahtaneeko olla väliä sijaitseeko pystyiskari jousen sisällä vai sen ulkopuolella? pikasesti vilkuilin että saattas siinä jousen vieressä olla tilaa pystyiskarille, eli alapään kiinnitys kävisi melkeen alkuperäisestä paikasta, hiukan keskemmältä tietysti ja ylöspäin vain kontin puolelle lattian läpi...? tai sitten taka-akselin päältä, ja peräkonttiin...?
Viimeksi muokannut pvdriver, 17.7.2010 23:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
1800tc
Viestit: 114
Liittynyt: 6.1.2006 18:54
Paikkakunta: mikkeli

Re: Pystyiskarit

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

lada 2105 -81 2,0 tc turbo ic.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Pystyiskarit

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

niin no voihan sen tietysti jousen sisäänkin tehdä mutta mietinkin että miksi kun vierelle saattaisi olla helpompi? ei siulla olis yläpäistä kuvaa?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
lada_r
Viestit: 165
Liittynyt: 21.5.2005 10:57
Paikkakunta: Hämeenkoski

Re: Pystyiskarit

Viesti Kirjoittaja lada_r »

Serkku on rakennellut nappiksen takapäätä siihen malliin että on tuonut jousikuppia ylöspäin, että saa perää alas, mutta kuitenkin säilytettyä täyspitkän jousen elastisuuden. Iskarit ovat jousen sisällä ja jos oikein muistan niin ovat jotkin V70 Volvon?
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Pystyiskarit

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

ite kaavailin sinne näitä vielä tuntemattoman merkkisiä kisakaasuja... no sitten kun moottoripuolen saa ensin valmiiksi, ei levitetä monesta kohtaa yhtäaikaa...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Vastaa Viestiin