Lada 111 vilkun automaattisammutus
Lada 111 vilkun automaattisammutus
Lada 111 (vm 2000) vilkku ei sammu automaattisesti, kun käännyn vasemmalle. Oikealle käännyttäessä vilkku palautuu normaalisesti keskiasentoon.
Olen yrittänyt herkistää vilkkua suihkuttamalla CRC:tä joka paikkaan, mutta se ei ole auttanut. Kerkesin jo tottua ajelemaan herroiksi, ja enkä millään haluaisi palauttaa vilkkua käsityönä. Miten saisin ongelman ratkaistua?
Olen yrittänyt herkistää vilkkua suihkuttamalla CRC:tä joka paikkaan, mutta se ei ole auttanut. Kerkesin jo tottua ajelemaan herroiksi, ja enkä millään haluaisi palauttaa vilkkua käsityönä. Miten saisin ongelman ratkaistua?
Re: Lada 111 vilkun automaattisammutus
Tervehdykset toivottelen.
Minulla olevassa 112 HB 8v -03 sama vika, ei palauta vasemmalta. Esiintyy useimmiten kesällä, kun aurinko paistaa sopivasti siihen kohti jossa vilkkukatkaisin on. Pikkuhiljaa vika on ns. tullut alaspäin eli nyt alkaa ilmetä pitemmän ajoreissun aikana, kun lämmityslaite on lämmittänyt ohjausakselin suojakotelon. Rapsahtaa vain, mutta ei palauta. Epäilen katkaisimessa olevaa tappia. Se on sopivan tarkasti lyhyt ja suojakotelon lämmettyä, lämpölaajaneminen siirtää katkaisijaa ulospäin ja tappi ei liikahda tarpeeksi vapauttaakseen lukituksen. Näytästää sen verran isotöiseltä, että en ole viitsinyt ruveta purkamaan ja katsomaan voiko sille jotakin korjaavaa toimenpidettä tehdä. Täytyy tehdä sitten, kun heittää kokonaan palauttamasta.
Minulla olevassa 112 HB 8v -03 sama vika, ei palauta vasemmalta. Esiintyy useimmiten kesällä, kun aurinko paistaa sopivasti siihen kohti jossa vilkkukatkaisin on. Pikkuhiljaa vika on ns. tullut alaspäin eli nyt alkaa ilmetä pitemmän ajoreissun aikana, kun lämmityslaite on lämmittänyt ohjausakselin suojakotelon. Rapsahtaa vain, mutta ei palauta. Epäilen katkaisimessa olevaa tappia. Se on sopivan tarkasti lyhyt ja suojakotelon lämmettyä, lämpölaajaneminen siirtää katkaisijaa ulospäin ja tappi ei liikahda tarpeeksi vapauttaakseen lukituksen. Näytästää sen verran isotöiseltä, että en ole viitsinyt ruveta purkamaan ja katsomaan voiko sille jotakin korjaavaa toimenpidettä tehdä. Täytyy tehdä sitten, kun heittää kokonaan palauttamasta.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Mitä mieltä olette: korjaantuisiko ongelma ostamalla uusi vilkkukatkaisin?
Tervehdykset toivottelen.
Sehän on ilmanmuuta selvää, että ongelma varmasti korjautuisi vilkkukatkaisiman vaihdolla. Minun masinassa ei ole vielä ongelmaksi asti kehittynyt, joten antaahan ajan kulua ja seuraillaan. Tai sitten iskee se maailmankuulu Inspiraatio ja suorastaan pakottaa vilkkukatkaisimen korjaukseen tai vaihtoon. Toisaalta aikaisemmassa vastauksessa vain arvuuteltiin mikähän mahtaisi olla toimintahäiriön syy. Olisiko tuo mahdollisesti korjattavissa ilman katkaisimen vaihtoa. Samalla nämä viestit sisältävät rivienvälissä kysymyksen, että olisiko joillakin muillakin ilmennyt samantyylistä toimintahäiriötä. Säästöähän se oli autoilun kuluissa jos korjaamalla voisi välttää uuden oston. Samalla säästyisi luonnon varoja, eikä syntyisi ympäristöhaittoja. Siitä olisi monenlaista etua ja hyötyä, siitä korjaamisesta meinaan. Tässä vähän aluksi, keksikää joku lisää. Tuntuu siltä, kuin taitaisi kuulua kohta huumori osastolle
Sehän on ilmanmuuta selvää, että ongelma varmasti korjautuisi vilkkukatkaisiman vaihdolla. Minun masinassa ei ole vielä ongelmaksi asti kehittynyt, joten antaahan ajan kulua ja seuraillaan. Tai sitten iskee se maailmankuulu Inspiraatio ja suorastaan pakottaa vilkkukatkaisimen korjaukseen tai vaihtoon. Toisaalta aikaisemmassa vastauksessa vain arvuuteltiin mikähän mahtaisi olla toimintahäiriön syy. Olisiko tuo mahdollisesti korjattavissa ilman katkaisimen vaihtoa. Samalla nämä viestit sisältävät rivienvälissä kysymyksen, että olisiko joillakin muillakin ilmennyt samantyylistä toimintahäiriötä. Säästöähän se oli autoilun kuluissa jos korjaamalla voisi välttää uuden oston. Samalla säästyisi luonnon varoja, eikä syntyisi ympäristöhaittoja. Siitä olisi monenlaista etua ja hyötyä, siitä korjaamisesta meinaan. Tässä vähän aluksi, keksikää joku lisää. Tuntuu siltä, kuin taitaisi kuulua kohta huumori osastolle
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Näin välistä haluaisin kysyä onko vilkkuviiksen palautus välttämättä toimittava katsastuksessa?Tupolev kirjoitti:Lada 111 (vm 2000) vilkku ei sammu automaattisesti, kun käännyn vasemmalle. Oikealle käännyttäessä vilkku palautuu normaalisesti keskiasentoon.
En millään usko, että vilkkuviiksen automaattinen palautus keskiasentoon on pakollinen katsastuksessa - ainoastaan, että vilkkuvalo toimii ja sen voi käsin katkaista.
Kävin Teltassa kysymässä vilkkuviiksen hintaan: pyysivät 89 €. Kyllä otti sydämestä ja pyörytti, ei tullut kauppoja. Seuraava henkilö, joka käy Venäjällä voi tuoda minulle uuden vilkkukytkimen.
Kävin Teltassa kysymässä vilkkuviiksen hintaan: pyysivät 89 €. Kyllä otti sydämestä ja pyörytti, ei tullut kauppoja. Seuraava henkilö, joka käy Venäjällä voi tuoda minulle uuden vilkkukytkimen.
Jos tuon Motonetistä saisi niin olis varmaan noin 20€...on ne vaan venäläiset kauppamiehiäTupolev kirjoitti:En millään usko, että vilkkuviiksen automaattinen palautus keskiasentoon on pakollinen katsastuksessa - ainoastaan, että vilkkuvalo toimii ja sen voi käsin katkaista.

juu ja äiteen a-marsusta meni katkaisija niin ettei vilkuttanut, siihen se maksoikin kolmatta sataa. Asennuksen ajaksihan oli sitten airbakinkin johdot irrotettava. Työ teetettiin varmuudenvuoksi oikein korjaamolla eli jos olisi vikavalot palaneet tai bakki poksahtanut niin olisi ollut maksaja selvillä.Tupolev kirjoitti: Kävin Teltassa kysymässä vilkkuviiksen hintaan: pyysivät 89 €. .
Kuulemma jos ei vilkku palauta niin eivät katsastuksessa siihen puutu (jos ei muuta hirvittävää vikaa ilmene).
Mutta rekisteröintikatsastuksessa sen on toimittava.
Lada rules
- lada combi
Omassa Combissa ei toimi vilkunpalautus kuin toiseen suuntaan (johtunee varmaan tuosta ralliratin keskiöstä). Combin rekisteröintikatsastuksessa eivät mitään maininneet siitä vaikka ei toiminut (samoin veljen Ladan rekisteröintikatsastuksessa, jossa ei toimi kumpaakaan suuntaan), muutenkin oli katsastus (Järvenpään yksityisasema) vähän löysemmän tuntuinen kun oli "vanhempi" auto kyseessä, ainut maininnan (katsastusmiehen räkäsen naurunRTJN65 kirjoitti:Kuulemma jos ei vilkku palauta niin eivät katsastuksessa siihen puutu (jos ei muuta hirvittävää vikaa ilmene).

Ei ne katsastusmiehet aina v*ttuile tai vinoile muuten vaan. Tietysti orkkismiesten täytyy aina ajella niillä ukkosen nussimilla 20 vuotta vanhoilla renkailla, koska se niin cool, koska ne on Neukkulasta ja niiden täytyy olla siis parhaat.lada combi kirjoitti:ainut maininnan (katsastusmiehen räkäsen naurun) aihe oli CCCP BL-85 renkaat, jotka mukamas vanhat
ja että ne kannattaisi vaihtaa uusiin
Ajelkaa vaan jos se on niin hienoa, mulla on kuitenkin omiin hyvin negatiivisiin kokemuksiin perustuva mielipiteeni kyseisistä "renkaista". Vararenkaana menettelee...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- lada combi
Anteeksi OTJokari kirjoitti:Ei ne katsastusmiehet aina v*ttuile tai vinoile muuten vaan. Tietysti orkkismiesten täytyy aina ajella niillä ukkosen nussimilla 20 vuotta vanhoilla renkailla, koska se niin cool, koska ne on Neukkulasta ja niiden täytyy olla siis parhaat.lada combi kirjoitti:ainut maininnan (katsastusmiehen räkäsen naurun) aihe oli CCCP BL-85 renkaat, jotka mukamas vanhat
ja että ne kannattaisi vaihtaa uusiin
Ajelkaa vaan jos se on niin hienoa, mulla on kuitenkin omiin hyvin negatiivisiin kokemuksiin perustuva mielipiteeni kyseisistä "renkaista". Vararenkaana menettelee...

Neuvostoliittolaista siis erinomaista

Tosi löysän tuntuinen joo. Tuli maininta puuttuvasta niskatuesta, väljästä virtalukosta ja penkin lukituksen toimimattomuudesta...lada combi kirjoitti:...oli katsastus (Järvenpään yksityisasema) vähän löysemmän tuntuinen kun oli "vanhempi" auto kyseessä...

Vähän jäi nipotuksen fiilis, vaikka toisaalta ymmärränkin asioihin puuttumisen.
Varsinaiseen liikenneturvallisuuteen kuitenkin vaikuttaa ainoastaan tuo penkin lukitus ja sekin hyvin vähän.
- lada combi
OT: kyllähän ne on joiltain syynänneet tarkemmin, mutta mitä mä olen noita käyttänyt siellä, niin ainakin Ladojen(takavetoisten) kanssa on ollut omasta mielestä helpompaa (Tai sitten Ladat on olleet niin erinomaisessa kunnossaaudiq kirjoitti:Tosi löysän tuntuinen joo. Tuli maininta puuttuvasta niskatuesta, väljästä virtalukosta ja penkin lukituksen toimimattomuudesta...lada combi kirjoitti:...oli katsastus (Järvenpään yksityisasema) vähän löysemmän tuntuinen kun oli "vanhempi" auto kyseessä...![]()
Vähän jäi nipotuksen fiilis, vaikka toisaalta ymmärränkin asioihin puuttumisen.
Varsinaiseen liikenneturvallisuuteen kuitenkin vaikuttaa ainoastaan tuo penkin lukitus ja sekin hyvin vähän.

- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viesti:
Ei tarvitse toimia. Kysyin aikoinaan kun -71:n puuratin keskiö ei palauta vilkkua.Jaska HKI kirjoitti:Näin välistä haluaisin kysyä onko vilkkuviiksen palautus välttämättä toimittava katsastuksessa?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974