Hengetön asteekki
Hengetön asteekki
No toi sateekki ei tahdo liikkua. Jos sen nyt saa meneen 120 alamäkeen niin hyvä on. Tasaisella pitää vauhtinsa mutta jos näkee ylämäen niin jopa vauhti ryytyy. Hyvä että jaksaa 100 Pitää motarilla ylämäessä.
Näyttäs siltä että jos pikkasen löysää kaasua niin vauhti pikkasen paranee, jos taas löysää lisää niin sitten loppuu meno kokonaan. Soppaa silti syö noin 8,5 - 9 litraa/100 km. Olisko sytyn ajoitus / sytyn ohjain / jakaja probleemi kyseessä?.
Näyttäs siltä että jos pikkasen löysää kaasua niin vauhti pikkasen paranee, jos taas löysää lisää niin sitten loppuu meno kokonaan. Soppaa silti syö noin 8,5 - 9 litraa/100 km. Olisko sytyn ajoitus / sytyn ohjain / jakaja probleemi kyseessä?.
Lada rules
hmm
No onko varma että se kakkoskurkun pääsuutin on puhdas? Mikäli tehoa tulee enemmän kun nostaa kaasua niin viittaisi nimenomaan suuttimien roskaisuuteen.
Yksi vaihtoehto tuossa kärjettömässä sytkässä on latausjännitteen tippuminen, eli jos lataa huonosti ja jännite on hiemän alhaalla ei puola ehdi latautumaan tarpeeksi ja kipinä jää heikoksi.
Yksi vaihtoehto tuossa kärjettömässä sytkässä on latausjännitteen tippuminen, eli jos lataa huonosti ja jännite on hiemän alhaalla ei puola ehdi latautumaan tarpeeksi ja kipinä jää heikoksi.
No nyt on asteekkia purettu. Kun ton kaasarin kanne irroittaa niin esiintulee kaksi suutinta. Eivät ole pohjalla vaan siinä kaasarin osassa joka on keskellä. Etummainen (edestäpäin katsottuna) oli 135 ja puhdas. Toinen (takempi) oli 165 ja puhdas sekin. Mitään suuttimia ei kohokammion pohjalla ole. Muuten kohokammio oli siisti.
Asensin kannen paikoilleen ja tarkistin että kaikki vivut tulivat oikeille paikoilleen. Sitten käytin koneen lämpimäksi. Tarkistin että kakkoskurkku aukeaa kaasua polettaessa. Sen se tekee.
Kaasarin kannesta menee kaksi reikää noille suuttimille. Kun etummaisen päälle laittaa sormen niin ei tapahdu mitään. Kun takimmaisen kohdalle laittaa sormen niin käynti muuttuu hetkesi (uhkaa sammua) mutta käy taas. Kun sormen ottaa pois niin sama ilmiö.
Olisiko joku vaihtanut ykkös ja kakkos kurkun suuttimet keskenään.
Koeajon jäkeen ongelma edelleen olemassa. Tosin jos suuttimet olisivat sakaisin niin kaipa se täydellä kaasulla ajettaessa menisi tasan.
Jopas on brobleemi.
Asensin kannen paikoilleen ja tarkistin että kaikki vivut tulivat oikeille paikoilleen. Sitten käytin koneen lämpimäksi. Tarkistin että kakkoskurkku aukeaa kaasua polettaessa. Sen se tekee.
Kaasarin kannesta menee kaksi reikää noille suuttimille. Kun etummaisen päälle laittaa sormen niin ei tapahdu mitään. Kun takimmaisen kohdalle laittaa sormen niin käynti muuttuu hetkesi (uhkaa sammua) mutta käy taas. Kun sormen ottaa pois niin sama ilmiö.
Olisiko joku vaihtanut ykkös ja kakkos kurkun suuttimet keskenään.
Koeajon jäkeen ongelma edelleen olemassa. Tosin jos suuttimet olisivat sakaisin niin kaipa se täydellä kaasulla ajettaessa menisi tasan.
Jopas on brobleemi.
Lada rules
No eipä tullut katsottua reikien pohjalle. Voipi olla että ne suuttimet onkin sitten tukkeessa. Asiaa pitää ruveta aukomaan viikolla sillä nyt on edessä ovipahvien vaihto tohon tuuninki versioon.
Mites ne suuttimet sitten poistetaan sieltä reikien pohjalta. Jos ne on samlla tavalla ruuvimeisselillä avattavat niin nehän jää silti sinne pohjalle.
Eli siis pura koko kaasari irti näemmä.
Mites ne suuttimet sitten poistetaan sieltä reikien pohjalta. Jos ne on samlla tavalla ruuvimeisselillä avattavat niin nehän jää silti sinne pohjalle.
Eli siis pura koko kaasari irti näemmä.
Lada rules
Kannattaa koko kaasari irroittaa, purkaa, putsata. Jollain rasseilla tökkiä vielä nuo suuttimet läpi. Tuo isompi suutin kuuluu siihen kakkokurkkuun eli siihen mikä aukeaa myöhemmin. Toimiiko virranjakajassa nuo säätösysteemin ettei ole jumissa? Vaikka kyllä tuo polttoainepuolen ongelmalta vaikuttaisi.
minulla oli sama vika ja vielä sen lisäksi se nyki aivan helvetisti
) No kaiken syy oli että kakkoskurkku ei auennut...Aikani tökin sitä tikulla niin se alko toimiin eli oli jumissa
Mutta sen jälkeen tuli ladaan sellainen vika että kylmänä se käy ja lämpösenä hyvin mutta ei oikein kun se lämpiää vähän eli ei käy tyhjäkäyntiä
Ja enkä ymmärrä mikä siinä on ! Olisko neuvoja ?
Muuten kukkuu ja kulkee 1500 axtekiksi



Muuten kukkuu ja kulkee 1500 axtekiksi

Kiilasin ryyppyläpän axteekista karusti vain auki. Lähtee käyntiin aika nihkeesti ja kylmänä saa kaasua annostella pienillä kierroksilla todella varovaisesti ettei sammu. Isona plussana onkin sitten se, että kakkoskurkku tulee mukaan joka kerta kun kaasua painaa. Meno ei siis ole nykivää missään vaiheessa ja kaikki teho löytyy jo kylmänä.
En tiedä kuinka tuo vaikuttaa kulutukseen tai mitä moottori(tai mahdollinen katti) tykkää, mutta ainakin kulkee. Ja se riittää!
En tiedä kuinka tuo vaikuttaa kulutukseen tai mitä moottori(tai mahdollinen katti) tykkää, mutta ainakin kulkee. Ja se riittää!

1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04