Peräöljyä vuotaa- vippaskonsteja?
Peräöljyä vuotaa- vippaskonsteja?
Tässä on kyllä kyse Ruotsin Ladasta eli vanhasta takavetovolvosta, mutta tuuppari kuin tuuppari, kai. Probleema on, että peräöljyä vuotaa kardaanin kohdalta. Mitään remonttia ei huvittaisi tehdä. Onkos Ladojen kanssa opittu mitään vippaskonsteja? Joku sanoi että jäykempää peräöljyä, mutta mitähän se semmoinen olisi? Itävehkeeni eivät koskaan laskeneet alleen yhtikäs mitään.
- larssi21074
Re: Peräöljyä vuotaa- vippaskonsteja?
Ensin katot mistä se vuotaa ja teet sit sellasen vippaskonstin että vaihat tiivisteen tai stefan!
Sellasta öljynlisäainetta on joka vähentää vuotoja mutta en suosittele vaihlaatikkoon tai perään! Enkä jäykempiä öljyjä etenkään. Mistä volvosta on kyse? Mulla vuos 300 sarjalainen mielenkiintosesta paikasta vaihteisto öljyä.

Sellasta öljynlisäainetta on joka vähentää vuotoja mutta en suosittele vaihlaatikkoon tai perään! Enkä jäykempiä öljyjä etenkään. Mistä volvosta on kyse? Mulla vuos 300 sarjalainen mielenkiintosesta paikasta vaihteisto öljyä.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Eihän tuossa sitten muuta kuin korjaamoon vaan.Pave kirjoitti:... Mitään remonttia ei huvittaisi tehdä.
Itse jaksoin kanssa pelleillä Ladan vuotavan perän kanssa. Sitten kun stefan viimein jaksoi vaihtaa, niin eihän siihen kauaa aikaa mennytkään.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viesti:
Eikös jotkut jobbarit laita puruja sinne öljyn sekaan?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Paskat mitään vippaskonsteja, joko antaa vuotaa ja lisää vaan tai sitten vaihtaa tiivisteet.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Eikös tuo ole mannekonsti, jolla saadaan vain perän ääntelyä hetkeksi pienemmäksi??AI kirjoitti:Eikös jotkut jobbarit laita puruja sinne öljyn sekaan?
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Tervehdykset toivottelen.
Sitten kun rupeat vaihtamaan perän stefaa merkitse pienenvetopyörän mutterin asento, että voit kiristää mutterin samaan asentoon. Tämä siksi, että laakereiden esijännitys on saatu aikaan ns. kutistusholkilla laakereiden välissä. Usein tulee mutteri vedettyä liian tiukalle ja laakereilla on vaarana tuhoutua.
Sitten kun rupeat vaihtamaan perän stefaa merkitse pienenvetopyörän mutterin asento, että voit kiristää mutterin samaan asentoon. Tämä siksi, että laakereiden esijännitys on saatu aikaan ns. kutistusholkilla laakereiden välissä. Usein tulee mutteri vedettyä liian tiukalle ja laakereilla on vaarana tuhoutua.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

- rammracing
Moi!
Ja mie oon ja sitä mieltä et jos ei viitti korjata tai lisäillä öljyä ni hankkiutuu eroon koko läjästä(mieluiten paaliin kaikki ruottin volgat)
Ja ostaa aidon Ladan ni ei tartte kiroilla 
Ja mie oon ja sitä mieltä et jos ei viitti korjata tai lisäillä öljyä ni hankkiutuu eroon koko läjästä(mieluiten paaliin kaikki ruottin volgat)

A.Rämä RAMM RACING
http://www.rammracing.suntuubi.com/?cat=1
http://www.rammracing.suntuubi.com/?cat=1
-
Onkohan volvossakin kartaanin laipan alla iso mutteri? Sitä vähän tiukkaamalla loppui ladasta öljyvuoto.
21013 2300tic
Jos perässä on huohotin, niin tarkista ensin että se on auki. Perä kun lämpenee ajaessa, jos lämpenemisen seurauksena nouseva paine ei pääse purkautumaan huohottimesta, työntyy se öljyä mukanaan huonoimman stefan läpi ulos.
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Juuri näin!Ukki kirjoitti: Sitten kun rupeat vaihtamaan perän stefaa merkitse pienenvetopyörän mutterin asento, että voit kiristää mutterin samaan asentoon. Tämä siksi, että laakereiden esijännitys on saatu aikaan ns. kutistusholkilla laakereiden välissä. Usein tulee mutteri vedettyä liian tiukalle ja laakereilla on vaarana tuhoutua.
Ei missään nimessä näin! Tuolla saa vain perän tuhottua.ralli lada kirjoitti:Onkohan volvossakin kartaanin laipan alla iso mutteri? Sitä vähän tiukkaamalla loppui ladasta öljyvuoto.
Kiesi on tarkemmin sanottuna tyyppiä 240. Siitähän on kaksi korimallia kuten eräästä toisesta kunnon autosta.
Öljyvuoto löytyi katsastuksessa ja katsastusmies itse ounasteli että lukkoperäöljy voisi pysyä sisällä, kunhan jollakin olisi kokemusta. Volvomiehet kuitenkin tyrmäsivät ajatuksen. Mutta ajattelin että tokkopa ne autoista mitään tietää. Ilmeisesti nyt kuitenkin tietävät. Joka tapauksessa sain myös merkinnän rekisteriotteeseen ympäristöhaitoista.
Täytyy yrittää lisätä öljyä ja tarkistaa samalla se huohotinputki. Saapas nähdä paljonko öljyä on tiessään. Kesään asti pitäisi jotenkin pärjätä, auton alle ryömiminen kiinnostaa silloin paljon enemmän. Itäkalusto ei paljon reviiriään merkkaillut edes rajan tällä puolen, Ladasta ja Mossesta on kokemusta.
Öljyvuoto löytyi katsastuksessa ja katsastusmies itse ounasteli että lukkoperäöljy voisi pysyä sisällä, kunhan jollakin olisi kokemusta. Volvomiehet kuitenkin tyrmäsivät ajatuksen. Mutta ajattelin että tokkopa ne autoista mitään tietää. Ilmeisesti nyt kuitenkin tietävät. Joka tapauksessa sain myös merkinnän rekisteriotteeseen ympäristöhaitoista.
Täytyy yrittää lisätä öljyä ja tarkistaa samalla se huohotinputki. Saapas nähdä paljonko öljyä on tiessään. Kesään asti pitäisi jotenkin pärjätä, auton alle ryömiminen kiinnostaa silloin paljon enemmän. Itäkalusto ei paljon reviiriään merkkaillut edes rajan tällä puolen, Ladasta ja Mossesta on kokemusta.
Tervehdykset toivottelen.
Kaikenlaista konstia sitä on vetopyörästöihin kokeiltu. Useimmiten se on ollut ulisevan äänen poistamiseksi. Harvemmin öljyvuotoihin, koska ne on helpompia ja halvempia korjata. Itse olen kuullut ja nähyt aikoinaan erittäin hyväksi konstiksi äänettömän perän aikaan saamiseksi. Tämä on niinkin erikoinen aine kuin Banaani. vähän öljyä ja peräkoppa täyteen mainittua herkkua, niin avot vso karasoo.
Kaikenlaista konstia sitä on vetopyörästöihin kokeiltu. Useimmiten se on ollut ulisevan äänen poistamiseksi. Harvemmin öljyvuotoihin, koska ne on helpompia ja halvempia korjata. Itse olen kuullut ja nähyt aikoinaan erittäin hyväksi konstiksi äänettömän perän aikaan saamiseksi. Tämä on niinkin erikoinen aine kuin Banaani. vähän öljyä ja peräkoppa täyteen mainittua herkkua, niin avot vso karasoo.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

- larssi21074
Sota-aikanakin on käytetty sahajauhoa vaunujen ja kuorma-autojen vaihteistoissa ja perissä. Vuotoja ei keretty tai pystytty paikkaamaan eikä ollu öljyäkään tuhlata pitkin metsiä. Sahajauhoon imeytyessään se toimi tuollasissa ei niin hienomekaanisissa laitteissa paremmin kuin ilman öljyjä joka oli toinen vaihtoehto.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä: