Kärjettömällä kiekuu

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
ladaani_
Lada kerhon jäsen
Viestit: 192
Liittynyt: 13.11.2007 17:40
Paikkakunta: Lempäälä City

Kärjettömällä kiekuu

Viesti Kirjoittaja ladaani_ »

Eli sain tänään kärjettömän kiinni( Kiitos RTJN) ja hienosti karjuu. Ottaa jenkaa paljon herkemmin kuin kärjillä ja lähtee paremmin käymään. Mutta eihän siitä(kään) selvitty ilman kommervenkkejä... :lol:

Ihan ekaksi kun pistin romut kiinni niin pelas kuin ihmisen mieli. Sen jälkeen aloin pujottaa niitä kortonkeja paikalleen ja kas kummaa, ei antanut enää kipunaa. No, oli se yksi johto luistanut liittimestä, ilmeisesti normaalia. Sitten, johto paikoilleen ja uutta yritystä. Pärähti käymään ja toimi taas. Sen jälkeen boksi kiinni ruuveilla ja uusi kokeilu. Ei mitään. Ei kipinää ei oikeen muutakaan. Hukkui virrat koko autosta. Vikaa haettiin n. 2 tuntia kunnes sattumalta auton ex-omistaja tuli käymään jua kertoi että akulta lähtevässä johdossa oli hänen asentama sulake. Ja se oli palanut. Se vaihdettiin ja nyt pelaa taas komeesti.

Oli kyllä todella hyvä ostos ja voin suositella kaikille jotka takavetoladailevat vielä ilman. TOIMII!!
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89

antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Kärjettömällä kiekuu

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Juu vois olla kyllä ihan hyvä ostos :)
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Kärjettömällä kiekuu

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Huomasin kanssa saman kun aikanaan kärjettömän asensin. Vetää paljon puhtaammin isoilla kierroksilla ja kierrosherkkyys parani tuntuvasti.
ladaani_ kirjoitti:kertoi että akulta lähtevässä johdossa oli hänen asentama sulake.
Mitähän virkaa silläkin taas on? :lol: Ihan turha kapistus ennen sulakerasiaa...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Kärjettömällä kiekuu

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Jokari kirjoitti:Huomasin kanssa saman kun aikanaan kärjettömän asensin. Vetää paljon puhtaammin isoilla kierroksilla ja kierrosherkkyys parani tuntuvasti.
ladaani_ kirjoitti:kertoi että akulta lähtevässä johdossa oli hänen asentama sulake.
Mitähän virkaa silläkin taas on? :lol: Ihan turha kapistus ennen sulakerasiaa...
Se on halpa ajonestolaite :D
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
ladaani_
Lada kerhon jäsen
Viestit: 192
Liittynyt: 13.11.2007 17:40
Paikkakunta: Lempäälä City

Re: Kärjettömällä kiekuu

Viesti Kirjoittaja ladaani_ »

Juu en tiedä miksi oli siellä mutta nyt pelaa ja se tärkeintä. Ei ole kallis paketti ja ero on huomattava.
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89

antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Kärjettömällä kiekuu

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

On varmasti hyvä niin kauan ku toimii, mutta entäpä sitte kun auto ei joku sadekeli lähdekkään käyntiin kun pitäisi? Eipä enään maalaisjärjellä vikaa löydykkään, eikä koti konstein korjata. Tuolla "tuunauksella" Ladasta hieman häviää sitä mikä monia siinä kiehtoo, tekniikan yksinkertaisuus.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Re: Kärjettömällä kiekuu

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Tarkista ettei mene "yli" sytkä jos on vakio hilut virranjakajassa.
Poxin pimenemistä varten itselläni on varapoxi siinä vieressä ettei tarvitse kuin piuha vaihtaa toiseen.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Kärjettömällä kiekuu

Viesti Kirjoittaja Jokari »

,_,/ukka kirjoitti:On varmasti hyvä niin kauan ku toimii, mutta entäpä sitte kun auto ei joku sadekeli lähdekkään käyntiin kun pitäisi? Eipä enään maalaisjärjellä vikaa löydykkään, eikä koti konstein korjata. Tuolla "tuunauksella" Ladasta hieman häviää sitä mikä monia siinä kiehtoo, tekniikan yksinkertaisuus.

,_,/ukka
Melko lailla perusteetonta juttua.
Eipä ole ollut pienimpiäkään ongelmia kyseisen laitteiston kanssa millään kelillä. Toimii kuin se kuuluisa junan vessa. Kärjellinen sytkä se vasta tuntuikin noteeraavan herkästi ilmankosteuden ---> nypytystä ja muuta kivaa.
Varaboksi kulkee aina matkassa, joten jos boksi kosahtaa niin minuutin päästä matka taas jatkuu.

Mikä sinusta siitä tekee huonon? Sytkäboksit tuntuu kestävän hyvin, johtosarjat toimii, liittimet toimii kun ne kerran laittaa kunnolla kiinni, puola on rakenteeltaan vastaava kuin kärjellisen ja jakajakin on kaikessa yksinkertaisuudessaan toimiva laite. Ei hypi sytkäennakot eikä väljisty kärkipöydät.
Turha väittää ettei kärjelliseen voisi tulla mitään vikoja... :lol:

Lopunviimein ihan sama kumpi sytkä normiladassa on jos molemmat on kunnossa eikä ajella aina siellä punarajan tuntumassa...itse päädyin tähän ratkaisuun kun nämä osaset ei ole tullut maksamaan juuri kahtakymppiä enempää (nyt on vain johtosarja enää käytettyä kamaa) :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
lada combi
Viestit: 433
Liittynyt: 25.4.2006 9:48
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Kärjettömällä kiekuu

Viesti Kirjoittaja lada combi »

Jokari kirjoitti:Lopunviimein ihan sama kumpi sytkä normiladassa on jos molemmat on kunnossa eikä ajella aina siellä punarajan tuntumassa...
Näin juuri :o Omassakin on ihan perus kärjellinen ja toimii niin kuin pitää tälläisessä perus ajossa (enkä aio vaihtaakkaan kärjettömään :wink:).
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Kärjettömällä kiekuu

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Jokari kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:On varmasti hyvä niin kauan ku toimii, mutta entäpä sitte kun auto ei joku sadekeli lähdekkään käyntiin kun pitäisi?
Melko lailla perusteetonta juttua.
Eipä ole ollut pienimpiäkään ongelmia kyseisen laitteiston kanssa millään kelillä.

Varaboksi kulkee aina matkassa, joten jos boksi kosahtaa niin minuutin päästä matka taas jatkuu.
Jonkunlainen epäilys on siis olemassa? Entä jos ei boksin vaihdollakaan lähde käyntiin, mitä sitten vaihdetaan? Ja ennen kaikkea, mistä näitä varaosia saa? Kärjelliseen syttyyn kun kaikkia löytyi paikallisen vara-osaliikkeen hyllystä, pelkän auton merkin ja mallin tiedoilla.
Itsekkin kyllä ensimmäistä kärkihuoltoa tehdessäni harkitsin kärjetöntä jakajaa, mutta halu pitää yksinkertainen auto yksinkertaisena muutti mieleni.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
ladaani_
Lada kerhon jäsen
Viestit: 192
Liittynyt: 13.11.2007 17:40
Paikkakunta: Lempäälä City

Re: Kärjettömällä kiekuu

Viesti Kirjoittaja ladaani_ »

Kyllähän noita osia saa, onhan niissä laatikoissa netti- ja sähköpostiosoitteet. Ja jos ei itse kykene venättä lukemaan niin RTJN kyllä varmasti hommaa.
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89

antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kärjettömällä kiekuu

Viesti Kirjoittaja pressa »

Jokari kirjoitti: eikä ajella aina siellä punarajan tuntumassa...
onneksi olen täältä länsipuolelta eli en ajele siellä punarajalla, eli voin käyttää kärjellistä syttyä ja orkkis-kaasutinta
Avatar
robson
Viestit: 232
Liittynyt: 27.10.2006 19:06
Paikkakunta: pori

Re: Kärjettömällä kiekuu

Viesti Kirjoittaja robson »

pressa kirjoitti:
Jokari kirjoitti: eikä ajella aina siellä punarajan tuntumassa...
onneksi olen täältä länsipuolelta eli en ajele siellä punarajalla, eli voin käyttää kärjellistä syttyä ja orkkis-kaasutinta

:lol:
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kärjettömällä kiekuu

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykse toivottelen.
Saataisipa autoonkin yhtä yksinkertainen toimintavarma ja samoissa käyttöolosuhteissa pelaava sytytysjärjestelmä kuin on moottorisahoissa. Ei uskoisi siitä tulitikkuaskin kokoisesta nykerösta. 4syl. autossahan niitä tarvittaisiin 2 kpl. Olisiko tälläinen systeemi liian halpa ja yksinkertainen. Tuntuu, että niissä olosuhteissa, jotka autoissa ovat, Nykerö olisi melkei ikuinen.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Kärjettömällä kiekuu

Viesti Kirjoittaja Mara »

,_,/ukka kirjoitti:Entä jos ei boksin vaihdollakaan lähde käyntiin, mitä sitten vaihdetaan? Ja ennen kaikkea, mistä näitä varaosia saa? Kärjelliseen syttyyn kun kaikkia löytyi paikallisen vara-osaliikkeen hyllystä, pelkän auton merkin ja mallin tiedoilla.
Jos ei boksin vaihdolla lähde pelaamaan, sitten vain jakaja vaihtoon.
Mulla ei vielä ole varaboksia mutta kärjellinen varajakaja on mukana jos hätä tulee. :wink:
Axteekin kärjetöntä boksia ei muuten kaikki kirjat tunne, mutta Samaraan on (ainakin) kahta mallia, joista toinen on sama, kun takavetoisessa Axteekkiladassa.
2102 16V ex.
2103 -75
Vastaa Viestiin