Sen verran kyselen omaksi mielenkiinnoksi, että trokaamassani Samarassa oli lämpömittari epäkurantissa tilassa. Kylmänä ja virta pois päältä, lämpömittari näytti noin puolta väliä ja lämmetessään , nousi punaisen alueen vasempaan reunaa. Onko tämä poliittisesti arvelluttava kannaotto normaalia Samarassa, vai oliskohan anturi sökö? Samara ei nimittäin keitä ja flektikin toimii hyvin.
Onko se mittarin anturi muuten missä? Flektin anturin yhteydessä? Siinä syylarin kupeessa, vai missä?
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
tais olla sylinterin kannessa moottorin takapuolella, näin siellä sellaisen näköisen kun viimeksi tutkin konetilaa....
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Mulla on sellanen tuntuma että mittarin näyttäessä kuvaamallasi tavalla on mittarin vastakäämi rikki ja ei siirrä mittaria oikeaan kohtaan. Eli uskoisin mittarin olevan rikki.
Kuulostaisi loogiselta, tietenkin jos anturi olisi kaputt, niin ei näyttäisi mitn... Voiko pelkän lämpömittarin vaihtaa mittaristosta, pitäisiköhän vain oikaista ja suositella tarvikesellaista...
Niin Jussi tarkoittanee sitä sellaista "lammbda-anturin" näköistä mötikkää siisä jakohihnakotelon vieressä moottorin kylessä siellä "takapuolella"... Heh, kun ei noita oo ollu niin paikallistin kyllä tuon Jussin kuvaaman häksättimen ja jotenkin vaan tuumasin että se on lambda-anturi, vaikka täys katiton pleihän tuo on. Oli muuten Jussi tosi ryhdikkäät ja hyvät penkin, sellaiset ryccä-recarot, huomaa että ei ole paljoa istuttu...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
mites muuten kun mun Samarasta merkkihuollon päästötositteessa näkyi Lambda arvokin, vaik ei ole katti. Lamda oli jotain hivenen vajaa 1?? mä luulin että toi on vaan kattiautojen juttuja, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Kyllä se lamda kaikista voidaan ilmoittaa. Siis oli kattia tai ei.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.