Sivu 1/2

Taas kansi asiaa.

Lähetetty: 18.11.2007 20:43
Kirjoittaja ralli lada
Eli tänään vertailin 1700kantta jossa on vain -1003015-10 numerot ja 21011-1003015-10 kantta joka on vissiin 1200koneen kansi. 1,7 kansi on kokonaiskorkeudeltaan 1,3mm matalampi, mutta palotiloista sain mitattua jopa 1,7mm matalammaksi. Eli ihan selvästi matalampi on tuo isolohkon kansi.
Minusta isolohkon männät nousevat lähemmäs lohkon pintaa. Noissa 1,7 männissä tosin on melkoiset kupit ja pienet venttiilinkolot.

Lähinnä kiinnostaisi tietää että paljonko noissa kansissa on varaa laskea? Tuota 1700 kantta ei varmastikaan paljoa uskalla laskea.
Noista kansista pitää vielä ottaa uusia kuvia kun tuo ladagalleria ei huolinut tänään otettuja.
Tuo 21011 kansi on avarreltu ja venttiilin ohjurit otettu kanavan tasalle mutta saatan "sorvailla" vielä tuon 1700 kannenkin.
Mutta tähän saa ihan vapaasti kommentoida noita ladan kansia yms.

Re: Taas kansi asiaa.

Lähetetty: 20.11.2007 10:00
Kirjoittaja ralli lada
Kai edes joku on kantta laskettanut?
Minkäslaisia kansia rallimiehet käyttää?

Re: Taas kansi asiaa.

Lähetetty: 9.12.2007 11:36
Kirjoittaja ralli lada
Lueskelin tuota lada-infoa ja osui silmiin teksi:
1700 kansi ei ole yhteensopiva muiden moottorien kanssa?
Meillä on kyllä 1700 koneessa muu kansi.

Tarkoittaako tuo että kansi nostaa puristuksia esim. 1600koneessa mutta kyllä se siihen muuten sopii?

Re: Taas kansi asiaa.

Lähetetty: 9.12.2007 21:04
Kirjoittaja Lada-Jussi
se tarkottaa lähinnä sitä että se on tuuninkia, niitä ei ole tarkoitettu toinen toisiinsa alunperin, eikä niitä voida ihan suoraa suositella käytettäväksi ristiin vaikka ne ehkä sopisikin.

Re: Taas kansi asiaa.

Lähetetty: 9.12.2007 21:15
Kirjoittaja Esto_r
Mitenkäs näistä pitempi iskuisista (1.5 ja 1.6) koneista että käykö niihin 1.2 kannet ja toisinpäin? :shock:

Re: Taas kansi asiaa.

Lähetetty: 9.12.2007 21:35
Kirjoittaja pappa- igor
Esto_r kirjoitti:Mitenkäs näistä pitempi iskuisista (1.5 ja 1.6) koneista että käykö niihin 1.2 kannet ja toisinpäin? :shock:
jep jep...

Re: Taas kansi asiaa.

Lähetetty: 9.12.2007 21:46
Kirjoittaja Pallokorva
Ja taas nostaa mussutus tuunauksesta päätään, mutta jos siitä hyvä mieli tulee niin sitä vain.

Tuohon kansiasiaan voisi apuja olla tuossa:

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... f=4&t=8785

Aihoksi ehdottomasti tuo 1.7 kansi sillä se on suoraan vahvistettu tehtaalta lähtiessä eli tuunattu ja siksi sitä kestää laskea enemmän mitä näitä pussihousujen kansia. Lisäksi se on jo lähtötilanteessa matalampi jo valmiiksi joten tolkuttomiin millimääriä ei tarvitse poistaa. Huomioi myös tuo männän asema lohkon pintaan nähden.

Re: Taas kansi asiaa.

Lähetetty: 14.12.2007 10:49
Kirjoittaja arpati
Mulla ei henk koht kokemusta ole käytöstä mutta tietääkseni nää uudemmat kannet kestää hiukan enempi höyläystä eli ne olis vahvempia noitten vesireikien kohdalta kuin 21011 kannet yleensä. Tosin muistelen että joissakin (ehkä loppupään?) 21011 kansissakin olis vahvemmat vesireikien ympäristöt...

21011 kannesta kait voi ottaa ton 3 mm että pahvi vielä kestää... En ole itte kokeillu... 8) Tää myynnissä oleva laskettu/modattu kansi tuli auton mukana josta oli jo purettu niin paljon osia että en sillä edes ajanut. Pahvi näytti kyllä pitäneen mutta kone olikin 1200... :lol:

1700i ja axtec mallien kannet on vissiin muuten samat mutta höyläysaste on eri...

Tässä vähän myyntitopicciin otettuja kuvia, mutta laitetaan tännekin että pysyy pidempään näkyvillä:

3mm laskettu 21011 kansi

Kuva

Kuva

Kuva

Sitten vertailun vuoksi vakiokansien sivunumeroita...

1700i

Kuva

Axtec

Kuva

21011

Kuva

Re: Taas kansi asiaa.

Lähetetty: 14.12.2007 14:25
Kirjoittaja START
ei taida pystyä paljoo tuo enempää ottaan :shock: :shock:
meillä on tossa 1700 ladassa jonkun nappiksen kansi 2milliä laskettuna ja sekin on jonkin verran tota 1700i:n kantta matalampi

tulihan sitä jotain juttua tähänkin topicciin :)

Re: Taas kansi asiaa.

Lähetetty: 4.1.2010 11:04
Kirjoittaja arvola
Miten paljon uskaltaa laskea 1700:sen kantta? Mitä muuta voi tehdä kannelle viritysmielessä? Pakoaukon avarrus?

Re: Taas kansi asiaa.

Lähetetty: 4.1.2010 13:09
Kirjoittaja START
varmaankin jonkun millin, ehkä kaks. rupee vaan käymään "löysäks" jos yli 2mm ottaa. vinoon laskettuna jotkut ottaa "perinteisistä" (eli muut paitsi toi 1700) kansista jopa 4mm mutta se vaatii aina vahvike hitsausksia, ja venakoloja mäntiin.
sen millin kuitenkin kärsii ihan varmasti ottaa, siitä enemmän onkin jo aina tapauskohtaista.
imu ja pakosarjat kannattaa kohistaa kanteen muu vaatiikin jo vähän ymmärrystä

Re: Taas kansi asiaa.

Lähetetty: 4.1.2010 15:22
Kirjoittaja pikku-maukka
eikös susipoika laskenut 1700 kantta 3-millinluokaa?? vai muistanko väärin

Re: Taas kansi asiaa.

Lähetetty: 4.1.2010 16:26
Kirjoittaja Hannnu
Kaveri laski 1,7 kantta 1mm.

Re: Taas kansi asiaa.

Lähetetty: 4.1.2010 19:11
Kirjoittaja Mutis
ilmeisesti kun noita imu ja pakokanavia jyystetään niin venttiilin ohjaimet voi vetää kanavan tasalle?

Re: Taas kansi asiaa.

Lähetetty: 4.1.2010 19:57
Kirjoittaja Jokari
pikku-maukka kirjoitti:eikös susipoika laskenut 1700 kantta 3-millinluokaa?? vai muistanko väärin
Oli vahvikehitsattu kansi, ammattilaisen tekemä.

Höylätkää pojat niitä lohkoja niin rupeaa niitä puristuksia löytymään eikä tule ongelmia pahvin keston kanssa.