Samara alkoi pätkimään
Samara alkoi pätkimään
Laitampa nyt tämän tänne jos joku osaisi jotain sanoa:
Samaraiseni (1500i, -02) moottori alkoi eilen tekemään aika ajoin semmoista "nykimistä" että
moottori välillä silmänräpäyksen verran jarrutti menoa sen sijaan että olisi antanut lisää vauhtia. Check-engine -valo ei alkanut kuitenkaan palamaan.
Alkoikohan jossain sylinterissä bensaseos rähjähtelemään välillä ennen aikojaan, siis ennen kuin mäntä on yläkuolokohdassa? Jos noin olisi niin siitä kait lähtisi kauhea ääni, millaista ei kuitenkaan kuulunut? Vai meniköhän bensaseoksen syöttö hetkittäin kokonaan kiinni? Vai jäikö vain sytytys väliin jossain sylinterissä hetkittäin? Vai voiko olla että sytytysjohdoissa olisi vain kontaktihäiriöitä, jolloin ongelma hoituisi CRC:llä?
Tuota, pitääkös sen Check-engine -valon palaa, jotta sen testerin piuhan tyrkkäämisestä siihen pelkääjän jalkatilan yläpuolella olevaan pistokkeeseen olisi jotain iloa (edellyttäen että Check-engine -valon lamppu on ehjä)?
Jos sylinterissä ei hetkittäin sytytä, niin voiko se aiheuttaa suorastaan jarrutavan vaikutuksen, jollaisen tunsin persuksissani? Ja jos ei sytytä, niin silloinhan aineta menee
kattiin ja kattihan on perhanan kallis...
Samaraiseni (1500i, -02) moottori alkoi eilen tekemään aika ajoin semmoista "nykimistä" että
moottori välillä silmänräpäyksen verran jarrutti menoa sen sijaan että olisi antanut lisää vauhtia. Check-engine -valo ei alkanut kuitenkaan palamaan.
Alkoikohan jossain sylinterissä bensaseos rähjähtelemään välillä ennen aikojaan, siis ennen kuin mäntä on yläkuolokohdassa? Jos noin olisi niin siitä kait lähtisi kauhea ääni, millaista ei kuitenkaan kuulunut? Vai meniköhän bensaseoksen syöttö hetkittäin kokonaan kiinni? Vai jäikö vain sytytys väliin jossain sylinterissä hetkittäin? Vai voiko olla että sytytysjohdoissa olisi vain kontaktihäiriöitä, jolloin ongelma hoituisi CRC:llä?
Tuota, pitääkös sen Check-engine -valon palaa, jotta sen testerin piuhan tyrkkäämisestä siihen pelkääjän jalkatilan yläpuolella olevaan pistokkeeseen olisi jotain iloa (edellyttäen että Check-engine -valon lamppu on ehjä)?
Jos sylinterissä ei hetkittäin sytytä, niin voiko se aiheuttaa suorastaan jarrutavan vaikutuksen, jollaisen tunsin persuksissani? Ja jos ei sytytä, niin silloinhan aineta menee
kattiin ja kattihan on perhanan kallis...
Voitto
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Samara alkoi pätkimään
Terve!
Kyse tuskin on ennenaikaisesta bensiininseoksen räjähtämisestä, vaan pikemminkin sytytyskatkosta. Tietysti myös bensiiniruiskutuksen katkos on mahdollinen.
MIL-valo ("Check Engine") ei välttämättä syty, vaikka vikamuistissa onkin "merkintöjä", joten vikamuistin lukeminen kannattaa, jos vain siihen on mahdollisuus.
Tilapäisestä sytytyskatkoksesta ei todennäköisesti ole katalysaattorille vaaraa.
menestystä
SvS
Kyse tuskin on ennenaikaisesta bensiininseoksen räjähtämisestä, vaan pikemminkin sytytyskatkosta. Tietysti myös bensiiniruiskutuksen katkos on mahdollinen.
MIL-valo ("Check Engine") ei välttämättä syty, vaikka vikamuistissa onkin "merkintöjä", joten vikamuistin lukeminen kannattaa, jos vain siihen on mahdollisuus.
Tilapäisestä sytytyskatkoksesta ei todennäköisesti ole katalysaattorille vaaraa.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Samara alkoi pätkimään
itsellä ja hartsalla oli Samaroissa tuollaista pätkimistä tai se tuntu enemmän kuin auto sammuisi hetkeksi ei niinkään jarrutukselta, vika oli ruiskun virtaliitoksissa, tarkista akun + kaapelille tuleva erillinen ruiskun johto, sitten sylinterinkannesta nokka-akselin päästä nippu maadoitusjohtoja sekä kojetaulun takana oleva valkoinen liitin jossa menee johto älyboxilta virtalukolle.

Re: Samara alkoi pätkimään
Minulla oli Samarassa kerran tuon tyyppistä vikaa . Vika oli yhdessä tulpanjohdossa .Ota johot irti ja mittaa yleismittarilla . Kun mittailet ,kääntele johtoja varovasti eri asentoihin !Ainakin pitäs näkyä jos on kunnolla poikki .
Re: Samara alkoi pätkimään
Tarkistin tulpanjohdot ja suihkuttelin CRC:tä vähän sinne sun tänne mutta ei tuntunut auttavan
kun lähdin senjälkeen koeajolle. Tänään vein Konalan Deltan huoltoon. Uhkailivat että heidän kokemuksensa mukaan voi olla 400€ tai jopa 1000€ jos vika on ruiskussa. Länsimainen Boschin
ruisku perhana
Tosin ei siinä mitään pätkimistä nyt enää tuntunut kun sen aamulla ajoin sinne Konalaan. Odotan nyt puhelinsoittoa ja jos puhuvat edes 400€:sta niin taidan lähteä hakemaan samantien takaisin ja tuumin viikonlopun yli että vienkö jobbarille ja sanon että antaa siitä nyt edes pullakahvirahat
En tiedä, olisko kannattanut vain buutata eli ottaa akunnapa hetkeksi irti ja katsoa palaako se
Check-engine valo vielä

kun lähdin senjälkeen koeajolle. Tänään vein Konalan Deltan huoltoon. Uhkailivat että heidän kokemuksensa mukaan voi olla 400€ tai jopa 1000€ jos vika on ruiskussa. Länsimainen Boschin
ruisku perhana



Tosin ei siinä mitään pätkimistä nyt enää tuntunut kun sen aamulla ajoin sinne Konalaan. Odotan nyt puhelinsoittoa ja jos puhuvat edes 400€:sta niin taidan lähteä hakemaan samantien takaisin ja tuumin viikonlopun yli että vienkö jobbarille ja sanon että antaa siitä nyt edes pullakahvirahat

En tiedä, olisko kannattanut vain buutata eli ottaa akunnapa hetkeksi irti ja katsoa palaako se
Check-engine valo vielä


Voitto
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Samara alkoi pätkimään
Terve!
Venäläiset kaksoissytytyspuolat, varsinkaan ennen syyskuuta 2003 valmistetut, eivät ole maailman parhaita, eivät yllä edes hopeasijalle. Jos minulla olisi sellainen, vaihtaisin sen enempiä ihmettelemättä.
Erään venäläisen lähteen (http://chiptuner.ru/sensor.php ) sytytyspuolien laatujärjestys on:
1. GM (forever!)
2. Москва (выпуск после сентября 2003)
3. СОАТЭ
4. Москва (выпуск до сентября 2003)
5. РД - Йошкар-Ола
6. Новосибирск
***
Boschin ruiskussa muuten todenäköisesti lukee "Made in Russia", joten siinä yhdistyy itä- ja länsimainen laatu
Venäläiset kaksoissytytyspuolat, varsinkaan ennen syyskuuta 2003 valmistetut, eivät ole maailman parhaita, eivät yllä edes hopeasijalle. Jos minulla olisi sellainen, vaihtaisin sen enempiä ihmettelemättä.
Erään venäläisen lähteen (http://chiptuner.ru/sensor.php ) sytytyspuolien laatujärjestys on:
1. GM (forever!)
2. Москва (выпуск после сентября 2003)
3. СОАТЭ
4. Москва (выпуск до сентября 2003)
5. РД - Йошкар-Ола
6. Новосибирск
***
Boschin ruiskussa muuten todenäköisesti lukee "Made in Russia", joten siinä yhdistyy itä- ja länsimainen laatu

Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Re: Samara alkoi pätkimään
Vaihdoin muutama kuukausi sitten puolan 2000 110 ladaani. Vanhassa puolassa on painettuna GM. Onkos se sitten takuu elinikäisyydestä?
Sytytysjärjestelmähän on autossa Bosch.
Sytytysjärjestelmähän on autossa Bosch.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Samara alkoi pätkimään
tarkistitko nuo minun mainitsemat virtaliittimet?

Re: Samara alkoi pätkimään
Minun Lada 112 Hb on tehty marraskuussa 2002....eli siis huono puola.Yksi sytytyshäiriö on ollut tulpanjohdossa.Kun vaihdoin 4-kärkitulpat v. 2005 ei mitään häiriöitä sen koomin ole ollut.
Re: Samara alkoi pätkimään
Ai perhana, enpä tarkastanut. Vasta nyt katsoin tarkemmin mitä liittimiä tarkoitit.Lada-Jussi kirjoitti:tarkistitko nuo minun mainitsemat virtaliittimet?
Jokatapauksessa sain sen nyt Deltasta ja pelaa. Kertoivat vaihtaneensa kaasuläpän asennon tunnistimen. 212€ koko roska.
Voitto
Re: Samara alkoi pätkimään
Tekiköhän muuta? Aika hintavalta kuulostaa. Mulla sama vika teki 120 euroa. 110 euroa anturi ja 10 vaihto. Ei nimittäin vaihda sitä 2 minuuttia kauemmin.Voitto kirjoitti:Ai perhana, enpä tarkastanut. Vasta nyt katsoin tarkemmin mitä liittimiä tarkoitit.Lada-Jussi kirjoitti:tarkistitko nuo minun mainitsemat virtaliittimet?
Jokatapauksessa sain sen nyt Deltasta ja pelaa. Kertoivat vaihtaneensa kaasuläpän asennon tunnistimen. 212€ koko roska.
Re: Samara alkoi pätkimään
* SUIHKUTUSJÄRJESTELMÄN TESTAUS (MPI) : 60,00€, josta ALV:tä 10,82€edviina kirjoitti:Tekiköhän muuta? Aika hintavalta kuulostaa. Mulla sama vika teki 120 euroa. 110 euroa anturi ja 10 vaihto. Ei nimittäin vaihda sitä 2 minuuttia kauemmin.
* KAASULÄPÄN ASENNON TUNNISTIMEN I+A : 48,00€, josta ALV:tä 8,66€
* KAASULÄPÄN ASENNON TUNNISTIN : 104,00€, josta ALV:tä 18,75€
Olisi varmaan sitten kait kannattanut mennä muualle teettämään homma...toisaalta eipä tuo 92€ nyt sillä tavalla harmita jos se saakelin asennontunnistin, ja ylipäänsä koko Lada, nyt jummijammi toimii kanssa

Voitto
Re: Samara alkoi pätkimään
Ajotietokone olisi voinut antaa vikakoodin jonka perusteella asentotunnistimen olisi voinut vaihtaa itse, tai jopa korjata ilman kustannuksia.
Re: Samara alkoi pätkimään
Ja niitä asentotunnistimia yms. kannattaa kysyä myös täältä boardilta ei pelkästään Delta-Autosta 

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Samara alkoi pätkimään
No, ollaan nyt siinä uskossa että se asentotunnistin piti joka tapauksessa vaihtaarotsi4 kirjoitti:Ajotietokone olisi voinut antaa vikakoodin jonka perusteella asentotunnistimen olisi voinut vaihtaa itse, tai jopa korjata ilman kustannuksia.

Onko tuo ajotietokone sama asia kuin vikakoodien lukulaite? Saako sellaisen ostettua sieltä lada-shopista?
Ilmeisesti Sledano v SSSR:n palstalle Usein kysytyt kysymykset laittamien viestien avulla tuolla lukulaitteella sitten tekeekin jotain? Onko lukulaitteen käyttöön saatavissa muuta ohjematskua?
No, tunnenpahan sentään autoilijoita joilta ei suju omin voimin edes talvirenkaiden vaihto

Voitto