Sivu 1/1
Kattiladasta "tavallinen" Lada
Lähetetty: 29.3.2004 13:03
Kirjoittaja La Tuska

Jos vaihtaa vanhan mallin kaasarin kattimalliin niin mitä muuta pitää tehdä, että homma pellittää? Joku sanoi, että pitää vaihtaa myös imu- ja pakosarja mutta ei muuta. Entä itse katti? Se pitää varmaan silloin poistaa. Kattimallissa kaasarilla paluu - vanhassa mallissa ei? Katsastuksesta en ole kiinnostunut koska auto ei tule maantieajoon
Kiitos tiedoista jo etukäten!

Lähetetty: 29.3.2004 14:30
Kirjoittaja JV
Kyllä sen katin voi sinne jättää , mutta eihän se ole kuin turhaa painolastia.
Lähetetty: 29.3.2004 22:23
Kirjoittaja jta
Ja jos ei kerta tule tiekäyttöön nin kannattaa ottaa se katti pois. Se kuiteskin syö tehoja jonkin verran... Ladasta en tiiä paljonko se vie tehoja mutta joissain autoissa kyse voi olla jopa 20hv:sta....
Lähetetty: 30.3.2004 11:00
Kirjoittaja viisyliysi
Tein itse samat jutut tässä joulun jälkeen, vaihdoin axtecin daaz 2105-1107010, joka on 1200 l vm. -87!! Jos vaihdat jonkun toisen takaveto ladan kaasarin, niin ei tarvitse vaihtaa mitään!! Katsot vain, että saat kaasuvivuston kiinni (itse jouduin vaihtaan myös venttiilikopan, helppo-juttu..) ja ryyppy vaijerikin!! ja sit myös se toisenlainen ilmanputsarikin siitä 1200 l:stä!! imut käy suoraan..
Kysele lisää, jos haluat tietää, pyrin auttaan extra mielelläni!
Lähetetty: 30.3.2004 12:50
Kirjoittaja viisyliysi
Nii ja bensa palautus juttu letkut voi jättää irti, niistä ei tule, mitään!!! paitsi ne ehkä kannattaisi tukkia, ettei ne rupea imemään ilmaa niistä, esim johonkin tunnistus paikkoihin kuten vesi letkuihin.. Ja katti pois vaan se vähentää tehoja aika huomattavasti!!
Sithän se on helppoa
Lähetetty: 31.3.2004 7:36
Kirjoittaja La Tuska
Yksi kaveri vaihtoi pako- ja imusarjan. Lienee tehnyt ylimääräistä työtä? Täytyypä kysyä mistä sai sellaista päähänsä. Kyse on/oli -91 mallin 1600 sedanista. "Uusi" kaasari on tosiaan vanhemmasta takavetomallista.

Lähetetty: 31.3.2004 13:44
Kirjoittaja viisyliysi
No en tiedä sit siitä 1600:sesta, ku mulla itsellä oli 1500 kone johon otin 1200 koneesta..
öh
Lähetetty: 31.3.2004 19:31
Kirjoittaja Lada-Jussi
onhan kattimalleissa pakosarjassa se EGR venttiili, mutta ei kai se siellä niin paljoa haittaa että ainakaan sen takia tarttis vaihtaa pakosarjaa?
Lähetetty: 31.3.2004 19:38
Kirjoittaja Turbiini
Ja egr venttiilistä menee putki imusarjaan siinähän ne erot onkin, mutta ei se venttiili siinä mitään haittaa kun ei vaan pistä sitä alipaineletkua kiinni. Tai tuleehan siitä ylimääräistä painoa

Kaasari toisinpäin
Lähetetty: 1.4.2004 0:07
Kirjoittaja La Tuska
Nyt en tiedä aivan sata varmaksi sitä kattiladan mallia mihin se kaveri oli vaihtanut ne imu ja pakosarjat. Nyt se sanoi, että se kaasari oli kuulemma eri päin siinä verattuna vanhaan malliin. Nyt tipuin kärryiltä kuin eno veneestä. Onko se nyt loppujen lopuksi näin vai noin?

jeps
Lähetetty: 1.4.2004 19:30
Kirjoittaja Lada-Jussi
kattiladoissa on Solex tyyppinen kaasutin ja jos se korvataan vanhemmalla eli Weber pohjaisella, silloin kaasutin on "väärinpäin" solex versiossa kaasuläppien käyttövivusto on kaasuttimen etupuolella, weber malleissa ohjaamonpuolella.
Kiitos Lada-Jussi!
Lähetetty: 1.4.2004 23:35
Kirjoittaja La Tuska
Nyt tuli tarvitsemani tieto, kiitos! Eli imu- ja pakosarja täytyy vaihtaa ellei halua tehdä omia kaasutinvivusto-virityksiä.

Re: Kiitos Lada-Jussi!
Lähetetty: 2.4.2004 13:12
Kirjoittaja Lada-Jussi
La Tuska kirjoitti:Nyt tuli tarvitsemani tieto, kiitos! Eli imu- ja pakosarja täytyy vaihtaa ellei halua tehdä omia kaasutinvivusto-virityksiä.

Niin ei se kai imusarjasta ole kuitenkaan kiinni, molemmat kaasuttimet kai istuu samaan imuun kiinni yhtälailla, mutta kun kaasuttimet on erillaisia.

nyt mä en enää ite pysy mukana....