Jos vaihtaa vanhan mallin kaasarin kattimalliin niin mitä muuta pitää tehdä, että homma pellittää? Joku sanoi, että pitää vaihtaa myös imu- ja pakosarja mutta ei muuta. Entä itse katti? Se pitää varmaan silloin poistaa. Kattimallissa kaasarilla paluu - vanhassa mallissa ei? Katsastuksesta en ole kiinnostunut koska auto ei tule maantieajoon
Kiitos tiedoista jo etukäten!
Ja jos ei kerta tule tiekäyttöön nin kannattaa ottaa se katti pois. Se kuiteskin syö tehoja jonkin verran... Ladasta en tiiä paljonko se vie tehoja mutta joissain autoissa kyse voi olla jopa 20hv:sta....
Tein itse samat jutut tässä joulun jälkeen, vaihdoin axtecin daaz 2105-1107010, joka on 1200 l vm. -87!! Jos vaihdat jonkun toisen takaveto ladan kaasarin, niin ei tarvitse vaihtaa mitään!! Katsot vain, että saat kaasuvivuston kiinni (itse jouduin vaihtaan myös venttiilikopan, helppo-juttu..) ja ryyppy vaijerikin!! ja sit myös se toisenlainen ilmanputsarikin siitä 1200 l:stä!! imut käy suoraan..
Kysele lisää, jos haluat tietää, pyrin auttaan extra mielelläni!
Nii ja bensa palautus juttu letkut voi jättää irti, niistä ei tule, mitään!!! paitsi ne ehkä kannattaisi tukkia, ettei ne rupea imemään ilmaa niistä, esim johonkin tunnistus paikkoihin kuten vesi letkuihin.. Ja katti pois vaan se vähentää tehoja aika huomattavasti!!
Yksi kaveri vaihtoi pako- ja imusarjan. Lienee tehnyt ylimääräistä työtä? Täytyypä kysyä mistä sai sellaista päähänsä. Kyse on/oli -91 mallin 1600 sedanista. "Uusi" kaasari on tosiaan vanhemmasta takavetomallista.
onhan kattimalleissa pakosarjassa se EGR venttiili, mutta ei kai se siellä niin paljoa haittaa että ainakaan sen takia tarttis vaihtaa pakosarjaa?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Ja egr venttiilistä menee putki imusarjaan siinähän ne erot onkin, mutta ei se venttiili siinä mitään haittaa kun ei vaan pistä sitä alipaineletkua kiinni. Tai tuleehan siitä ylimääräistä painoa
Nyt en tiedä aivan sata varmaksi sitä kattiladan mallia mihin se kaveri oli vaihtanut ne imu ja pakosarjat. Nyt se sanoi, että se kaasari oli kuulemma eri päin siinä verattuna vanhaan malliin. Nyt tipuin kärryiltä kuin eno veneestä. Onko se nyt loppujen lopuksi näin vai noin?
kattiladoissa on Solex tyyppinen kaasutin ja jos se korvataan vanhemmalla eli Weber pohjaisella, silloin kaasutin on "väärinpäin" solex versiossa kaasuläppien käyttövivusto on kaasuttimen etupuolella, weber malleissa ohjaamonpuolella.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
La Tuska kirjoitti:Nyt tuli tarvitsemani tieto, kiitos! Eli imu- ja pakosarja täytyy vaihtaa ellei halua tehdä omia kaasutinvivusto-virityksiä.
Niin ei se kai imusarjasta ole kuitenkaan kiinni, molemmat kaasuttimet kai istuu samaan imuun kiinni yhtälailla, mutta kun kaasuttimet on erillaisia. nyt mä en enää ite pysy mukana....