Kytkin on HUONO

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Johnny

Kytkin on HUONO

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Olen jo jonkun aikaa "kestänyt" kytkimen kanssa, joka aina välillä jää pohjaan ja aina kun esim. valoissa yrittää nätisti lähteä liikkeelle niin joko ei lähdetäkkään tai sitten kengurulähdön seurauksena annetaan niskanikamoille aerobiccia.
Eli kytkimen jäädessä "pohjaan" on siinä on/off asento. Onkohan kytkimessää ilmaa, roska, vai onko se muuten vaan P***A (tai jotain)? :shock:
ja jos sitä ilmausta kokeilis niin, mitenköhän se homma tehtäisiin?
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Kytkimen työsylinteri on sökönä.......... laskee nesteet männän väärälle puolelle jollon ei ota kunnolla ja sitten ei palaudu ylös......... johtuu siitä että kukaan ei tunnu muistavan sitä että jarru/kytkinneste pitäis vaihtaa 2vuoden välein jolloin ei pääsis keräämään vettä ja ruostumaan...............
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Joo näinhän se on!Sitten haukutaan Ladaa kun se ei huoltamatta toimi.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Kytkin

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Melkein väitän että kyseessä on kuitenkin kytkimen pääsylinteri mikä on likainen ja jumittaa pohjaan.

Mikäli työsylinteri vuotaa ei se voi samaan aikaan jättää kytkinpoljinta pohjaan ja kytkintä auki. Eli jos alapää vuotaisi auto lähtisi pikkuhiljaa liikkeelle kun kytkin alkaisi ottaa kiinni vaikka poljin olisi pohjassa.

Suosittelen että laitat tippakannulla öljyä sinne pääsylinteriin. (sinne kumin taakse mistä polkimesta menevä tappi menee).

Epäilisin että pääsyynä tuohon pääsylinterin sekoiluun on työsylinterin vierestä puuttuva palautusjousi.
Avatar
afrika
Viestit: 139
Liittynyt: 2.10.2003 20:51
Paikkakunta: K-stad/Malax/Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja afrika »

ahaa sulla jää kytkinpoljin siis oikein konkreettisesti pohjaan. kyllä noin aikasemmat vastukset osuu aika lähelle.
mulla on sama vika, paitsi että kytkinpoljin ei jää pohjaan vaan poljin toimii normaalisti.
nykii lähtiessä niin viimesenpäälle, mutta vain silloin kun lämpötila ulkona nousee yli +5 celciuksen. tämä ei mee mun jakeluun. talvella kytkin toimii kuin unelma, mutta nyt kun kevät saapuu niin auto oikein hyppii riemusta.??.
A_A
Igor

Viesti Kirjoittaja Igor »

Mulla tekee samaa...Eli talvella kun on pakkasta toimii eli siis voi olal kytkinpohjassa liikennevaloissa ja kun on kesä ja pitää vaihdetta ja kytkintä pohjassa niin se lähtee liikkeelle ittestään parhaassa tapauksessa vaikak kytkin olisikin pohjassa :?
Ja mitä Jaska HKI sano huollosta minun ladassani on täys huoltokirja ja paskemmassa kunnossa en ole autoa nähnyt....kaikki reistaa ja on rikki. Eli se siitä ja muonoin on tekniikan maailma testannu kun auto viedään merkkiliikkeen huoltoon niin mitä siihen tehään oikeasti...Ja se oli surkeeta luettavaa :( Tämä on kyllä tapahtunut 70-80 eli voi vaikuttaa aikas suuresti.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

olen ennenkin todennut ja aina ihmetystä saaden, että en yhdessäkään Ladan huolto-ohjelmassa ole nähnyt kytkimen nesteen vaihtoa. Sinänsä siitä ei varmaan mitään haittaa ole, mutta jos ei merkkiliike tai venäläisetkään sitä vaadi niin ei se voi niin tärkeää olla??
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Neste

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Jarrunesteessä kun on sellanen ominaisuus että vesi liukenee siihen ja sitten se vesipitoisuus on niin korkea että se alkaa syövyttämään rautaa...
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

?

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ehkä valmistaja on huoltosuosituksissaan ajatellut että yhellä kytkimellä vedellään tollaset 100-120 tkm ja kytkintä vaihdettaessa vaihdettaisiin myös nesteen, erillään siis varsinaisista määräaikaishuolloista. Mistäs sinne kytkimen nestejärjestelmään sitä vettä meniskään sehän huippu tekninen systeemi, ei siellä vesi pysy :wink:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Ladisti
Viestit: 194
Liittynyt: 14.3.2004 11:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kytkin on HUONO

Viesti Kirjoittaja Ladisti »

Johnny kirjoitti:Olen jo jonkun aikaa "kestänyt" kytkimen kanssa, joka aina välillä jää pohjaan ja aina kun esim. valoissa yrittää nätisti lähteä liikkeelle niin joko ei lähdetäkkään tai sitten kengurulähdön seurauksena annetaan niskanikamoille aerobiccia.
Eli kytkimen jäädessä "pohjaan" on siinä on/off asento. Onkohan kytkimessää ilmaa, roska, vai onko se muuten vaan P***A (tai jotain)? :shock:
ja jos sitä ilmausta kokeilis niin, mitenköhän se homma tehtäisiin?
Ei kai tää tänne osastolle kuulu, mutta sain taas kytkimen ravistuksen pois luistattamalla sitä, siis kytkintä, että sininen savu ilmoille ja silleen.
Nyt lähtee kuin hauki rannasta. Ladailu on elämäntapa. Ja mahtava sellanen.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Re: hmm

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Lada-Jussi kirjoitti:olen ennenkin todennut ja aina ihmetystä saaden, että en yhdessäkään Ladan huolto-ohjelmassa ole nähnyt kytkimen nesteen vaihtoa.
Kyllä mun 2107 ohjekirjassa ainakin sanotaan että vaihtoväli on 5vuotta.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Turbiini kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:olen ennenkin todennut ja aina ihmetystä saaden, että en yhdessäkään Ladan huolto-ohjelmassa ole nähnyt kytkimen nesteen vaihtoa.
Kyllä mun 2107 ohjekirjassa ainakin sanotaan että vaihtoväli on 5vuotta.
juma, minkä vuotinen käyttöohjekirja?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Painettu 6-86
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Nyt Jussinkin on pakko uskoa, että kytkinneste kuuluu vaihtaa! :lol:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

ääh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

en määä usko, en usko, skannaa se nettiin :x

ei vaan onhan se ihan luonnollista että neste joskus vaihdettais, mikään ei ole ikuista, mutta koskaan en ole tuollaista nähnyt, tarvii varmaan selata kaikkin käyttikset vielä uudelleen läpi.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin