Sivu 1/2
Projekti: Keltainen kostaja!
Lähetetty: 17.10.2007 20:56
Kirjoittaja onte
projekti: keltainen kostaja!
lähtökohta: lada 1200l vm. -79
tavoite: istuttaa nappikseen porattu 1600 kone ja turbottaa se.
autosta ei tule jokapäiväinen käyttöauto vaan lähinnä viikonloppu rassi.
turboksi olen ajatellut jotain garretin kolmosta tai nelosta(onko kokeneempien mielestä sopivia?)
ja näin alkuun ainakin tulee tuplakaasarit (weberin 45), ruisku tulee varmaan myöhemmin.
ja siis väriksi tietty keltainen! otsikon mukaan
kaikki mahdolliset linkit ja vinkit otetaan avosylin vastaan!
kuviakin laitan kunhan saan vaan aikaseksi.
Re: Projekti: Keltainen kostaja!
Lähetetty: 17.10.2007 21:01
Kirjoittaja Samara87/88
pitää kysyä kun ei muut oo ehtiny: kenelle tää kostaa ja miksi?
kenties bemareille?

Re: Projekti: Keltainen kostaja!
Lähetetty: 17.10.2007 21:04
Kirjoittaja onte
ei bemareille. kaveri on puhunu ostavansa volvo s40 ja tuli sit kännipäiten lyötyä veto että varttimaililla pitäis se kuitata

Re: Projekti: Keltainen kostaja!
Lähetetty: 17.10.2007 21:09
Kirjoittaja Samara87/88
oikein

Re: Projekti: Keltainen kostaja!
Lähetetty: 17.10.2007 21:56
Kirjoittaja RuntuHerra
Samara87/88 kirjoitti:pitää kysyä kun ei muut oo ehtiny: kenelle tää kostaa ja miksi?
kenties bemareille?

kyllä bemarit pitää aina ladalla jättää... itse olen jättänyt

Re: Projekti: Keltainen kostaja!
Lähetetty: 17.10.2007 22:00
Kirjoittaja miksu
RuntuHerra kirjoitti:Samara87/88 kirjoitti:pitää kysyä kun ei muut oo ehtiny: kenelle tää kostaa ja miksi?
kenties bemareille?

kyllä bemarit pitää aina ladalla jättää... itse olen jättänyt

ei noista bemareista ole mihinkää. Tänään ajoin e46 3-sarja farkusta ohi. Combin mittari näytti n. 200km/h Että kyllä tolla 170hv/225nm takapyörältä riittää... ainaskin ens talveks.
Re: Projekti: Keltainen kostaja!
Lähetetty: 17.10.2007 22:05
Kirjoittaja Samara87/88
perkeles noita isojen poikien juttuja

Re: Projekti: Keltainen kostaja!
Lähetetty: 17.10.2007 22:46
Kirjoittaja larssi21074
Joo´o.
Ihan tyytyväinen oon ollu omaan ladaan vaikka lähes aina oon bemareille ja volvoille jääny. Ei ainakaan minun auton tarvitse kellekään, eikä kenenkään muun autolle mitään kostaa.
Ne muiden autot ovat niitä kostajia. Kostavat omistajilleen "hulppeat" ominaisuutensa kalliilla ylläpitokuluilla.
Minun lada ei kosta kenellekään, ei edes minulle. Päinvastoin se on oikein rauhallinen, mukava, luotettava ja taloudellinen kumppani, toisin kuin nämä kostajat.
Lada kylläkin kostuttaa tyttöjen viuhkoja mutta kostamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, päinvastoin.
Re: Projekti: Keltainen kostaja!
Lähetetty: 17.10.2007 23:39
Kirjoittaja Lerssi
+1 Itellekkin on jo sen verran kasvanut munaa, että voi ajella laakkosella muun liikenteen mukana bemareittein ohiteltavana...eikä purista pätkääkään.
Tosiasiahan on, että ryssäromu on ryssänromu, vaikka siinä olis 300hp
Mutta viilatkaa pojat vaan, se kehittää tekniikan tietämystä mitä parhaiten.
Re: Projekti: Keltainen kostaja!
Lähetetty: 18.10.2007 7:19
Kirjoittaja Lada-Jussi
niin ja sit kun autosta aletaan irrottelee kaikkee mielenkiintoista pisteosaa niin niitä saa lahjottaa mulle. verhoilut kuitenkin tuunataan yms.
Re: Projekti: Keltainen kostaja!
Lähetetty: 21.10.2007 21:34
Kirjoittaja onte
kuvia moottoripukista ja ladasta nykyisessä kunnossa.
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10479
Re: Projekti: Keltainen kostaja!
Lähetetty: 21.10.2007 21:48
Kirjoittaja Teemu Kankaanpää
RuntuHerra kirjoitti:Samara87/88 kirjoitti:pitää kysyä kun ei muut oo ehtiny: kenelle tää kostaa ja miksi?
kenties bemareille?

kyllä bemarit pitää aina ladalla jättää... itse olen jättänyt

tehtaan liukuhihnalla? ylä- vai alamäessä?
Re: Projekti: Keltainen kostaja!
Lähetetty: 22.10.2007 17:38
Kirjoittaja materox
garretin 2 tai 3 pienillä siivillä

Re: Projekti: Keltainen kostaja!
Lähetetty: 23.10.2007 8:52
Kirjoittaja Stefa
Ompas hienoa, että tämäkin topicci pysyi asiassa ensimmäisen viestin ajan!
Kolmos garreteista varmasti löytyy sopiva turbo, noita kun on jos jonkinlaista. Tosin ehkäpä itse kallistuisin hieman modernimpaan ahtimeen. Kuitenkin esimerkiksi pariin sataan kivasti riittäviä GT-sarjalaisia kun saa samoihin hintoihin vanhan kolmosen kanssa. 45 kaasarit ovat vähän overkilli tuohon koneeseen, helposti jää virtausnopeus niin matalaksi että alakierrokset kärsivät. Jos tuplat tahtoo, niin 40, mutta myös yhdelläkin kaasarilla pääsee ihan kivasti liikenteeseen ja saa tehoa kyllä noihin tarkoitusperiin kunhan kone on muuten tehty järkevästi. Vanhoja juttuja kannattanee lukea, kuten faq:kin.
Ja tosiaan teho-painosuhdehan se on mikä jyllää.
Re: Projekti: Keltainen kostaja!
Lähetetty: 23.10.2007 20:24
Kirjoittaja onte
jos jollain olis tiedossa combi nappiksen omistaja joka olisi halukas vaihtaa combin omaan ladaani niin voisi pistää yv viestiä?