Projekti: Keltainen kostaja!

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
onte

Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja onte »

projekti: keltainen kostaja!

lähtökohta: lada 1200l vm. -79

tavoite: istuttaa nappikseen porattu 1600 kone ja turbottaa se.

autosta ei tule jokapäiväinen käyttöauto vaan lähinnä viikonloppu rassi.
turboksi olen ajatellut jotain garretin kolmosta tai nelosta(onko kokeneempien mielestä sopivia?)
ja näin alkuun ainakin tulee tuplakaasarit (weberin 45), ruisku tulee varmaan myöhemmin.
ja siis väriksi tietty keltainen! otsikon mukaan :D

kaikki mahdolliset linkit ja vinkit otetaan avosylin vastaan!
kuviakin laitan kunhan saan vaan aikaseksi.
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

pitää kysyä kun ei muut oo ehtiny: kenelle tää kostaa ja miksi? :lol:

kenties bemareille? :shock:
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
onte

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja onte »

ei bemareille. kaveri on puhunu ostavansa volvo s40 ja tuli sit kännipäiten lyötyä veto että varttimaililla pitäis se kuitata 8)
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

oikein 8)
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
RuntuHerra

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja RuntuHerra »

Samara87/88 kirjoitti:pitää kysyä kun ei muut oo ehtiny: kenelle tää kostaa ja miksi? :lol:

kenties bemareille? :shock:
kyllä bemarit pitää aina ladalla jättää... itse olen jättänyt :lol:
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja miksu »

RuntuHerra kirjoitti:
Samara87/88 kirjoitti:pitää kysyä kun ei muut oo ehtiny: kenelle tää kostaa ja miksi? :lol:

kenties bemareille? :shock:
kyllä bemarit pitää aina ladalla jättää... itse olen jättänyt :lol:
ei noista bemareista ole mihinkää. Tänään ajoin e46 3-sarja farkusta ohi. Combin mittari näytti n. 200km/h Että kyllä tolla 170hv/225nm takapyörältä riittää... ainaskin ens talveks.
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

perkeles noita isojen poikien juttuja :shock:
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Joo´o.
Ihan tyytyväinen oon ollu omaan ladaan vaikka lähes aina oon bemareille ja volvoille jääny. Ei ainakaan minun auton tarvitse kellekään, eikä kenenkään muun autolle mitään kostaa. :shock:
Ne muiden autot ovat niitä kostajia. Kostavat omistajilleen "hulppeat" ominaisuutensa kalliilla ylläpitokuluilla.

Minun lada ei kosta kenellekään, ei edes minulle. Päinvastoin se on oikein rauhallinen, mukava, luotettava ja taloudellinen kumppani, toisin kuin nämä kostajat.

Lada kylläkin kostuttaa tyttöjen viuhkoja mutta kostamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, päinvastoin.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Lerssi

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja Lerssi »

+1 Itellekkin on jo sen verran kasvanut munaa, että voi ajella laakkosella muun liikenteen mukana bemareittein ohiteltavana...eikä purista pätkääkään.
Tosiasiahan on, että ryssäromu on ryssänromu, vaikka siinä olis 300hp :lol:
Mutta viilatkaa pojat vaan, se kehittää tekniikan tietämystä mitä parhaiten.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

niin ja sit kun autosta aletaan irrottelee kaikkee mielenkiintoista pisteosaa niin niitä saa lahjottaa mulle. verhoilut kuitenkin tuunataan yms.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
onte

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja onte »

kuvia moottoripukista ja ladasta nykyisessä kunnossa.

http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10479
Avatar
Teemu Kankaanpää
Viestit: 493
Liittynyt: 12.8.2007 13:36
Paikkakunta: Imatra

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja Teemu Kankaanpää »

RuntuHerra kirjoitti:
Samara87/88 kirjoitti:pitää kysyä kun ei muut oo ehtiny: kenelle tää kostaa ja miksi? :lol:

kenties bemareille? :shock:
kyllä bemarit pitää aina ladalla jättää... itse olen jättänyt :lol:
tehtaan liukuhihnalla? ylä- vai alamäessä?
materox

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja materox »

garretin 2 tai 3 pienillä siivillä 8)
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ompas hienoa, että tämäkin topicci pysyi asiassa ensimmäisen viestin ajan!

Kolmos garreteista varmasti löytyy sopiva turbo, noita kun on jos jonkinlaista. Tosin ehkäpä itse kallistuisin hieman modernimpaan ahtimeen. Kuitenkin esimerkiksi pariin sataan kivasti riittäviä GT-sarjalaisia kun saa samoihin hintoihin vanhan kolmosen kanssa. 45 kaasarit ovat vähän overkilli tuohon koneeseen, helposti jää virtausnopeus niin matalaksi että alakierrokset kärsivät. Jos tuplat tahtoo, niin 40, mutta myös yhdelläkin kaasarilla pääsee ihan kivasti liikenteeseen ja saa tehoa kyllä noihin tarkoitusperiin kunhan kone on muuten tehty järkevästi. Vanhoja juttuja kannattanee lukea, kuten faq:kin.

Ja tosiaan teho-painosuhdehan se on mikä jyllää.
Vauhdin tae - alamäki
onte

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja onte »

jos jollain olis tiedossa combi nappiksen omistaja joka olisi halukas vaihtaa combin omaan ladaani niin voisi pistää yv viestiä?
Vastaa Viestiin