automaatti lada?
automaatti lada?
turussa pyöris taannoin automaatti lada,jollai mummolla.ja oli kuulemma alkuperänen.onkos sitä laatuskaa saaanut joskus automaattina?en ole koskaan kuullut ite, joten hiukan epäilen kyllä,,,,
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
eh öh
vientii jonnekin kanadaan asennettiin automaattia ja Suomessakin on ollut ainakin postin käytössä väärältäpuolelta ohjattava automaattivaihteinen Combi. Se oli kerran Mobilistissa mainittuna, oli huutokaupattu pilkkahintaan jossain.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
öh
nykyisellään on tarjottu venäjällä Nivoihin perinteisen moottorin yhteyteen ZF:n jotain automaattia, tarttis löytää se lootan mallinumero jostain, vois helpottaa etsintää... 110 ja Samaraan on laitettu jotain japanilaista. mutta se perinteisin aikojen alussa ollut automaatti taisi olla GM:n

Muistan ko. jutun Mobilistissa. Ladaan oli käsittääkseni pantu Opelin automaattilaatikko. Automaatti ei tahtonut sopia yhteen automaattiryypyn kanssa, koska kylmän moottorin suurilla tyhjäkäyntikierroksilla vaihde piti rusauttaa väkisin päälle. Moottorin lämmettyä ja tyhjäkäyntikierrosten laskettua toiminta oli kaiketi moitteetonta.
Pannaanpas nyt vaikka tähän, vaikka asiaa on puitu monen otsikon alla. Löytyi Mobilisti 2/98, jossa oli Postin automaattifarkku.
Yleensäkin kaikkia vähänkin vanhempia automaattivaihteisia autoja pitäisi ennen ajoon lähtöä käyttää tyhjäkäynnillä 1-2 minsaa, että laatikkoöljyt lämpeäisi tarpeeksi ja laatikko toimisi paremmin. Luonnollisesti laatikko kuluisikin vähemmän mikäli sitä ei rasitettaisi hirveästi kylmänä...Kamaz kirjoitti:Automaatti ei tahtonut sopia yhteen automaattiryypyn kanssa, koska kylmän moottorin suurilla tyhjäkäyntikierroksilla vaihde piti rusauttaa väkisin päälle. Moottorin lämmettyä ja tyhjäkäyntikierrosten laskettua toiminta oli kaiketi moitteetonta.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Fiatin automaatti käy takavetoladan koneeseen "heittämällä".
Kyse siis th-180 laatikosta.
Ei mitään järkeä laittaa kaasari autoon ja muutenkin vääntöä saisi olla enemmän kuin ladan koneissa. 1,7i on ehkä ainut mihin kannattaa laittaa. Kannattaako? Tuollasen pikku th:n kunnostus on pirun kallista. Täydellinen huolto maksaa 800-1200€ suomessa..
Niin ja th on 3 vaihteinen ja 3 on suora vaihde. Eipä kulje kovin kovaa ladan pisimmällä 3,9 perälläkään.. Kone huutaa jo 120kmh nopeudessa aika paljon. Eli perävälityksen joutuu laittamaan harvemman, mistä sellaisen löytää.. Ei mistään ladan akseliin.
Eli ei ole kovin mielekäs muutos pelkkä laatikon vaihto, en ainakaan näe monta hyvää syytä.
Kyse siis th-180 laatikosta.
Ei mitään järkeä laittaa kaasari autoon ja muutenkin vääntöä saisi olla enemmän kuin ladan koneissa. 1,7i on ehkä ainut mihin kannattaa laittaa. Kannattaako? Tuollasen pikku th:n kunnostus on pirun kallista. Täydellinen huolto maksaa 800-1200€ suomessa..

Niin ja th on 3 vaihteinen ja 3 on suora vaihde. Eipä kulje kovin kovaa ladan pisimmällä 3,9 perälläkään.. Kone huutaa jo 120kmh nopeudessa aika paljon. Eli perävälityksen joutuu laittamaan harvemman, mistä sellaisen löytää.. Ei mistään ladan akseliin.
Eli ei ole kovin mielekäs muutos pelkkä laatikon vaihto, en ainakaan näe monta hyvää syytä.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129