Ilmaston lämpenemisen ja autoilun välinen selvä yhteys...
Ilmaston lämpenemisen ja autoilun välinen selvä yhteys...
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: Ilmaston lämpenemisen ja autoilun välinen selvä yhteys...
Tervehdykset toivottelen.
Miltä käyrästö näyttäisi autoilun osalta jos ne jotka käyvät etelänmatkoilla lentäen jättäisivät vastaavan polttoainemäärän autollaan polttamatta täällä kotimaassa. Joku joskus kirjoitteli, että 1:si tällainen lentomatka kuluttaa noi keskimäärin vuoden bensat. Ilmailu saastuttaa kuulemma kaikista eniten ja justiinsa vaarallisimpaan ilmakerrokseen. Kertokaapa ketähän tässä uskoisi näissä saasteasioissa.
Miltä käyrästö näyttäisi autoilun osalta jos ne jotka käyvät etelänmatkoilla lentäen jättäisivät vastaavan polttoainemäärän autollaan polttamatta täällä kotimaassa. Joku joskus kirjoitteli, että 1:si tällainen lentomatka kuluttaa noi keskimäärin vuoden bensat. Ilmailu saastuttaa kuulemma kaikista eniten ja justiinsa vaarallisimpaan ilmakerrokseen. Kertokaapa ketähän tässä uskoisi näissä saasteasioissa.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Re: Ilmaston lämpenemisen ja autoilun välinen selvä yhteys...
Vitsihän tämä tosiaankin oli. Hyvin yleinen tapa saada asialleen uskottavuutta on aloittaa: "Erään tutkimuksen mukaan..."
Minulla onkin tapana kysyä, kuka tuon tutkimuksen on tehnyt ja missä siihen voi tutustua. Harvoin vain siihen saa vastausta.
Minulla onkin tapana kysyä, kuka tuon tutkimuksen on tehnyt ja missä siihen voi tutustua. Harvoin vain siihen saa vastausta.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Ilmaston lämpenemisen ja autoilun välinen selvä yhteys...
Reittikoneet vielä tekevät murhat savuvanat stratoon. Sillä kahtaalainen vaikutus. Toisaalta se vähentää maanpinnalle tulevaa auringon säteilyä. Toisaalta stratosfäärin savuvanat estävät lämmön haihtumista avaruuteen. Suurin vaikutus niillä on kuitenkin yläilmakehän lämpöihin. Näillä on suuri, mutta tukimaton vaikutus straton suihkuvirtauksiin, joilla taas on voimakas vaikutus suursäätiloihin. Suursäätilat ovat maailmanlaajuisten korkea- ja matalapainesysteemien dynamiikkaa. Niistä ei ole kuin kalpea aavistus tutkijoilla satelliittiteknologiasta huolimatta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
-
- Viestit: 150
- Liittynyt: 3.10.2003 23:31
- Paikkakunta: tampere
Re: Ilmaston lämpenemisen ja autoilun välinen selvä yhteys...
Muistakaa kuomat wanha viisaus: Valhe, emävalhe JA tilasto 

Re: Ilmaston lämpenemisen ja autoilun välinen selvä yhteys...
Huomatkaa muuten klassinen säätötekninen juttu tuossa käyrässä. Yleensähän järjestelmän vaste seuraa ohjausta. Eli tässä tapauksessa lämpötila on selvästi ohjaus ja autoilu vaste. Jos autoilu olisi ohjaus, niin tuo olisi tulevaisuuden ennustamista -> mahdotonta. Sitten voisi spekuloida harrastajien käyttäytymistä tuosta: tuossa vasteessa näkyy selvästi, että säätimen vahvistusta on liikaa, tai käytetään PI-säädintä jonka integraattorin outputtia ei ole limitoitu. Noista seuraa tuo ylitys, eli vaste käy ohjauksen yläpuolella. Toisaalta integraattorin puuttumista tukisi taas näkymä, että tuossa jää selvä säätövirhe. Eli vasteen ja ohjauksen erosuure ei mene nollaan. Tosin tuo voi johtua myös liian pitkän integrointiajan käytöstä.
Kuten tuli ilmi, noita voi tulkita
Kuten tuli ilmi, noita voi tulkita

Vauhdin tae - alamäki