Sivu 1/2

Huuhteluventtiili

Lähetetty: 25.3.2004 22:13
Kirjoittaja mikar
Elikkäs kysyisin onko jollakin tietoa/kokemusta polttoaineen paluujärjestelmän huuhteluventtiilistä? Hajoaako useinkin/mitä virkaa sillä on? Ko.osa vaihdettiin Samaraani (-01) Delta-autossa koska "check engine" valo paloi kojelaudassa. On meinaan sen verran arvokas osa ettei viitsisi jatkuvasti vaihdattaa. Samara toimi kuitenkin moitteettomasti vaikka valo paloi kojelaudassa. Valohoitoa ??? :evil:

Lähetetty: 26.3.2004 8:05
Kirjoittaja Jaska HKI
Minulla se meni takuuseen auto on 110HB 16V.Autolla oli ajettu noin 3500km.Hinnasta en tiedä takuun takia.Check Engine valo paloi ja ajoin varovasti korjaamolle.Auto pelasi hyvin.

Lähetetty: 29.3.2004 12:27
Kirjoittaja Kaatamon3
Minulla 110 farkussa kyseinen venttiili meni viime kesänä, kilometrejä oli silloin noin 25 000. Se venttiili säätää kaiketi suodattimen kautta kulkeutuvien huurujen menoa pyttyihin. Sillä ei kaiketi ihmeempää virkaa ole???? Hinta olisi ollut kokonaisuudessaan noin vanha mummon tonni, josta sen pienen osan osuus melkoinen (vaihtoon meni noin viisi minuuttia). Kun oliskin keino lukea ne koodit ja taito tajuta mikä on oleellista ja mikä ei, säästäis rahnaa ja vaivaa.

Huuhteluventtiilin vaihto?

Lähetetty: 17.2.2005 11:23
Kirjoittaja Kopeekka1
Tietääkö joku missä tämä huuhteluventtiili sijaitsee? Minulla on jo jonkun aikaa ollut ongelmia sen kanssa mutta epäilen sähkövikaa koska välillä valo sammuu itsestään. Jos tietäisi missä vehje on ja minkä näköinen pääsisi katsomaan lähemmin....

Lähetetty: 17.2.2005 15:50
Kirjoittaja Jaska HKI
Konehuoneessa auton etuosassa on sellainen musta pönttö (aktiivihiilipönttö),josta lähtee letku tälle venttiilille.Itse venttiili on moottorin kannen luona sellaisessa telineessä.Venttiili on noin tupakka-askin kokoinen ja siihen tulee kylkeen ohjauskaapelit liittimen välityksellä.

Lähetetty: 17.2.2005 18:50
Kirjoittaja Kopeekka1
Kiitos neuvosta! Täytyy vilkaista huomenna kun on vähän enemmän valoa. Sitten seuraa toinen tutkimuskohde - matkalla kotiiin rupesi tulemaan vinkuvaa ääntä siitä katossa olevasta rasiasta joka ilmeisesti liittyy lämmityslaitteeseen - poistui vasta kun otin virrat pois - mutta ääni oli sen verran häiritsevä että jotain sille on ilmeisesti tehtävä. Riittää kylllä tässä automallissa välillä askarteltavaa :wink:

Lähetetty: 17.2.2005 21:27
Kirjoittaja Jaska HKI
Tästähän on ollut taas topiikkia jo aikaisemmin.Kyseessä on lämmityslaitteen termostaatin tuuletin,joka kierrättää ilmaa kattovalaisimen vieressä olevalle termostaattikotelolle.Kojelaudassa olevan lämpötilan säätimen asennoissa täysin kuuma/täysin kylmä tuuletin ei saa jännitettä,joten se on täysin hiljaa.Ensin irroitetaan musta kotelon kansi.Sen jälkeen pienellä ristipäällä irroitetaan tuulettimen kiinnitysruuvit siten,että meisselillä kangottamalla pääsee tiivisteen rakosesta suihkauttamaan jotain voitelevaa spreitä puhaltimen sisälle.Itse ainakin laitoin lukkospreitä ja kitinä lakkasi.

Lähetetty: 21.2.2005 14:18
Kirjoittaja Kopeekka1
Kiitos tästäkin neuvosta - toistaiseksi on taas ollut hiljaa mutta nyt tiedän siis mitä tehdä jos alkaa uudestaan.

Lähetetty: 25.2.2005 9:36
Kirjoittaja olavi2101
:roll: multa se on vaihdettu 2 kertaa kerran takuuseen ja viime keväänä vaihto maksoi noin 180ecua osan hinta 110ecua mittaus 48ecua loput oli tietysti asennusta . :twisted: Säästöä alkaa tulla kun hankin ajotietokoneen nyt näkee mitä on tarvis. :lol: Katsastuksessa tehtiin OBD testi syksyllä heidäntietokone näytti punaista huuhteluventtiilin kohdalla.Ei kait ollut nollattu Delttaautossa

Lähetetty: 31.12.2005 13:48
Kirjoittaja jta
Nostetaanpas vähän ylöspäin tätäkin. Eli mahtaneeko saada venäjältä tuota kyseistä venttiiliä ja mihin hintaan?

Lähetetty: 31.12.2005 17:52
Kirjoittaja RTJN65
Mikähän ton venttiilin varaosanumero on ja jos siitä vaikka saisi kuvan niin katsotaan.

Lähetetty: 31.12.2005 21:05
Kirjoittaja jta
Itellä ei ole tietoa noista numeroista. Kun tuttu vain kyseli tuollaista.

Lähetetty: 2.1.2006 22:43
Kirjoittaja Ronkoteus
Käsittääkseni "huuhtelu" venttiilin tarkoituksena on päästää
polttoainetankkiin keräätyneet huurut tietyllä kuormituksella
imuputkistoon.

Tuntuu siltä, että se toimii kun tankki on aika täynnä (kohta
tankkauksen jälkeen) tai kun kesäkuumallla tullaan maantie-
lenkiltä kaupunkiin, ainakin omat viat on ilmaantunut sillai. :idea:

Ajoon se ei vaikuta mielestäni mitään.

Alkuperäisen osan numerot ovat:

21103-
1164200-02

Numeroiden alla lukee: YTEC

Toi siis on ollut napakymppi HB 16V -02:ssa

Pietarin autotorilla uusi maksoi muistaakseni 400 ruubelia.

Itse osahan on neliön muotoinen musta mötikkä (n. 5x3 cm)
josta toisesta päästä ulokkeena tulee kaksi ohkasta putkee
rinnakkain, sivulla ovaalin-muotoinen putki jossa sähkö-
liittimet, neliön sivulla on "kisko" josta ko. motikkä on kiinni.

Osa löytyy edestäpäin katsoen moottorin vasemmalta puolelta,
kannen muovisuojuksesta moottorin takapuolella.

Tärisevä paikka, siinäkö vikojen syy ?

Jos haette suurelta kaalimaalta, ostakaa muutama varoiks.
Käväisi tuossa koodi 0443, tiedä milloin palaa. :evil:

Lähetetty: 3.1.2006 20:09
Kirjoittaja jta
Joo eli tuo muistaakseni olikohan se kun ajaa maantienopeutta tasaisesti niin se aina tuon venttiilin kautta tuulettaa ne bensiinihöyryt imusarjaan tuolta aktiivihiilisäiliöstä.. Onkos tuo osa sitten vuosimallista riippumatta sama? Ja samarassa/110:ssä sama?

Lähetetty: 3.1.2006 21:12
Kirjoittaja ,_,/ukka
Eikö tuota voi ohittaa mitenkään? Montako johtoa sinne menee? Piuha irti ja sopiva vastus oikeaan paikkaan, mahtaisiko toimia? Tai siis toimia siten, että CE ei syty vaikka venttiili ei toimiskaan.

,_,/ukka