
Huuhteluventtiili
Huuhteluventtiili
Elikkäs kysyisin onko jollakin tietoa/kokemusta polttoaineen paluujärjestelmän huuhteluventtiilistä? Hajoaako useinkin/mitä virkaa sillä on? Ko.osa vaihdettiin Samaraani (-01) Delta-autossa koska "check engine" valo paloi kojelaudassa. On meinaan sen verran arvokas osa ettei viitsisi jatkuvasti vaihdattaa. Samara toimi kuitenkin moitteettomasti vaikka valo paloi kojelaudassa. Valohoitoa ??? 

Minulla 110 farkussa kyseinen venttiili meni viime kesänä, kilometrejä oli silloin noin 25 000. Se venttiili säätää kaiketi suodattimen kautta kulkeutuvien huurujen menoa pyttyihin. Sillä ei kaiketi ihmeempää virkaa ole???? Hinta olisi ollut kokonaisuudessaan noin vanha mummon tonni, josta sen pienen osan osuus melkoinen (vaihtoon meni noin viisi minuuttia). Kun oliskin keino lukea ne koodit ja taito tajuta mikä on oleellista ja mikä ei, säästäis rahnaa ja vaivaa.
Huuhteluventtiilin vaihto?
Tietääkö joku missä tämä huuhteluventtiili sijaitsee? Minulla on jo jonkun aikaa ollut ongelmia sen kanssa mutta epäilen sähkövikaa koska välillä valo sammuu itsestään. Jos tietäisi missä vehje on ja minkä näköinen pääsisi katsomaan lähemmin....
Kiitos neuvosta! Täytyy vilkaista huomenna kun on vähän enemmän valoa. Sitten seuraa toinen tutkimuskohde - matkalla kotiiin rupesi tulemaan vinkuvaa ääntä siitä katossa olevasta rasiasta joka ilmeisesti liittyy lämmityslaitteeseen - poistui vasta kun otin virrat pois - mutta ääni oli sen verran häiritsevä että jotain sille on ilmeisesti tehtävä. Riittää kylllä tässä automallissa välillä askarteltavaa 

Tästähän on ollut taas topiikkia jo aikaisemmin.Kyseessä on lämmityslaitteen termostaatin tuuletin,joka kierrättää ilmaa kattovalaisimen vieressä olevalle termostaattikotelolle.Kojelaudassa olevan lämpötilan säätimen asennoissa täysin kuuma/täysin kylmä tuuletin ei saa jännitettä,joten se on täysin hiljaa.Ensin irroitetaan musta kotelon kansi.Sen jälkeen pienellä ristipäällä irroitetaan tuulettimen kiinnitysruuvit siten,että meisselillä kangottamalla pääsee tiivisteen rakosesta suihkauttamaan jotain voitelevaa spreitä puhaltimen sisälle.Itse ainakin laitoin lukkospreitä ja kitinä lakkasi.



Nostetaanpas vähän ylöspäin tätäkin. Eli mahtaneeko saada venäjältä tuota kyseistä venttiiliä ja mihin hintaan?
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Itellä ei ole tietoa noista numeroista. Kun tuttu vain kyseli tuollaista.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Käsittääkseni "huuhtelu" venttiilin tarkoituksena on päästää
polttoainetankkiin keräätyneet huurut tietyllä kuormituksella
imuputkistoon.
Tuntuu siltä, että se toimii kun tankki on aika täynnä (kohta
tankkauksen jälkeen) tai kun kesäkuumallla tullaan maantie-
lenkiltä kaupunkiin, ainakin omat viat on ilmaantunut sillai.
Ajoon se ei vaikuta mielestäni mitään.
Alkuperäisen osan numerot ovat:
21103-
1164200-02
Numeroiden alla lukee: YTEC
Toi siis on ollut napakymppi HB 16V -02:ssa
Pietarin autotorilla uusi maksoi muistaakseni 400 ruubelia.
Itse osahan on neliön muotoinen musta mötikkä (n. 5x3 cm)
josta toisesta päästä ulokkeena tulee kaksi ohkasta putkee
rinnakkain, sivulla ovaalin-muotoinen putki jossa sähkö-
liittimet, neliön sivulla on "kisko" josta ko. motikkä on kiinni.
Osa löytyy edestäpäin katsoen moottorin vasemmalta puolelta,
kannen muovisuojuksesta moottorin takapuolella.
Tärisevä paikka, siinäkö vikojen syy ?
Jos haette suurelta kaalimaalta, ostakaa muutama varoiks.
Käväisi tuossa koodi 0443, tiedä milloin palaa.
polttoainetankkiin keräätyneet huurut tietyllä kuormituksella
imuputkistoon.
Tuntuu siltä, että se toimii kun tankki on aika täynnä (kohta
tankkauksen jälkeen) tai kun kesäkuumallla tullaan maantie-
lenkiltä kaupunkiin, ainakin omat viat on ilmaantunut sillai.

Ajoon se ei vaikuta mielestäni mitään.
Alkuperäisen osan numerot ovat:
21103-
1164200-02
Numeroiden alla lukee: YTEC
Toi siis on ollut napakymppi HB 16V -02:ssa
Pietarin autotorilla uusi maksoi muistaakseni 400 ruubelia.
Itse osahan on neliön muotoinen musta mötikkä (n. 5x3 cm)
josta toisesta päästä ulokkeena tulee kaksi ohkasta putkee
rinnakkain, sivulla ovaalin-muotoinen putki jossa sähkö-
liittimet, neliön sivulla on "kisko" josta ko. motikkä on kiinni.
Osa löytyy edestäpäin katsoen moottorin vasemmalta puolelta,
kannen muovisuojuksesta moottorin takapuolella.
Tärisevä paikka, siinäkö vikojen syy ?
Jos haette suurelta kaalimaalta, ostakaa muutama varoiks.
Käväisi tuossa koodi 0443, tiedä milloin palaa.

Joo eli tuo muistaakseni olikohan se kun ajaa maantienopeutta tasaisesti niin se aina tuon venttiilin kautta tuulettaa ne bensiinihöyryt imusarjaan tuolta aktiivihiilisäiliöstä.. Onkos tuo osa sitten vuosimallista riippumatta sama? Ja samarassa/110:ssä sama?
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05