Sielläkö on turhaan ne korimallimerkinnät myös kirjattuna 21073 esimerkiksi?
Mitenhän nuo noin menevät. Combin moottorimerkintä 4 ja 1600SL merkintä myös 4. Ja sedanissa 3. Hämärää, mutta logiikkaahan on vaikea minun mennä arvostelemaan.
Sielläkö on turhaan ne korimallimerkinnät myös kirjattuna 21073 esimerkiksi?
Mitenhän nuo noin menevät. Combin moottorimerkintä 4 ja 1600SL merkintä myös 4. Ja sedanissa 3. Hämärää, mutta logiikkaahan on vaikea minun mennä arvostelemaan.
Juurikin noin.
Nyt en kyllä ihan ymmärtänyt mistä korimallimerkinnöistä sinä höpötät, Korihan on 2107 oli se sitten 1600sl tai 1700i saati joku muu.
Joo, ei siinä viimeisessä numerossa ole mitään varsinaista logiikkaa, ne pitää vaan muistaa esim. 21013=1200 ja 21073=1700 , eli ne pitää vaan opetella..
Mutta mites toi combi? Siinähän tuo 1700i merkitään (korimalli) 2104 (moottori) 4? Niin ainakin minun combissani on? 3 ei siis automaattisesti merkitse 1700i.
Ja sitten raadossa on 21053 ja siinä on tonniviissatanen? Hassuja nuo tyyppikilvet.
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Mutta mites toi combi? Siinähän tuo 1700i merkitään (korimalli) 2104 (moottori) 4? Niin ainakin minun combissani on? 3 ei siis automaattisesti merkitse 1700i.
Ja sitten raadossa on 21053 ja siinä on tonniviissatanen? Hassuja nuo tyyppikilvet.
Jep eli combi korimalliltaan 2104 ja 21044(-40) meinaa että se on 1700i. 21043 on sitten taas 1500 koneella.
Mä olen vähän myöhässä näitten viestien kanssa, mutta tarkennetaan vielä.
mallivuosi vaihtuu aina heinäkuun alusta eli 1.7.1989-30.6.1990
mallikoodissa neljä ekaa numeroa, kuten 2107 on se perusmalli joka yleensä on korinmalli (poikkeus mm Samara Sedan perusmalli 21099 muunnos 210993). Perusmallin jälkeen tuleva viides numero kuvaa muunnosta perusmallista ja kuudes vielä muunnosta muunnoksesta esim UAZ-374106 = 3741 on pakettiauto, 0 perusversio, 6 vientimallli. on muuten olemassa VAZ-210736-40 = 2107 korimalli, 3 muunnos 1,7 koneella, 6 muunnos 2107:sta 1,7 koneella oikeanpuoleisella ohjauksella vientimalli, -40 oikeastaan määrittää sen että on yksipisteruisku (toisaalta 21073-00 tai 210736-00 ei liene koskaaan valmistettukaan)
noi muunnosten merkitykset on usein mallisarjakohtaisia, eli suoraa ei voi verrata, mutta kuten 2104 on 2105:n farmariversio, niin niissä 2105 ja 2104 perusversiot on 1,3 ja 21043 ja 21053 on 1,5 kummastakin diesel on 21045 ja 21055, oikealta ohjattavat yms menee samalla muunnosnumerolla. Mutta koska 2107:n perusversio on 1,5 niin ei voida käyttää samaa muunnosnumerointia.
Variaatiokoodi on usein yhdenmukainen -40 yksipisteruisku, -20 monipisteruisku, mikäli nämä eivät sitten jo kuulu perusmalllin varusteluun. Sitten on paljon kaikkia hienoja varusteista kertovia 2101/2102 versiot -01 kojetaulu 2103, -02 kojetaulu 21011 ja 2104:ssä -03 kojetaulu 2107. Vuodesta 2001 lähtien onkin -00, -01, -02 kotimarkkinoillaan tarkoittanut varustevaihtoehtoa std, norma, lux eli ei kiinteävarustelu, vaan esim norma varustelu saattaa olla eri vuosina eri. Tätä variaatiokoodia ei usein ole kilpeen lyöty ennen 90-lukua.
varustekoodia taas näkee ruiskumalleista lähtien, joka sitten vielä erittelee tarkemmin varustelun poikkeamaa, eli jostain perusversiosta voi olla vielä poikkeavasti varusteltu kuten 21103-01-014 (perusmalli 21103-01-010 eli 110 sedan 1,5i 16v Norma) 014 malli on muuten normavarusteltu, mutta siinä on ilmastointi. vastaavasta autosta 21103-01-130 on vientiauto Euro-3 hiluilla. Nykyään näitä siis riittää vaikka kuinka paljon, vastava auto australiaan voisi olla 211036-01-130.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jooo! Eiköhän siirrytä kovaan ajoon. Lähettävä tänää näyttelee peliä tonne Jojensoyn iltaelämään.
Makasin 2vuorokautta SL ostosten jälkeen. Murha LataRapula. Oston jälkee yällä hemmettilliset vatsakouristukset ja veto hävis. Meinas mennä koulut ja opetukset vähän kuralle. Nyt täytyy olla tarkkaan että käsist lähteny Latailu pysyy näissä.
Mitä muuten toi SL sit meinaa? SuperLarge, SportLata, SuperLarppa vai SusiLaatokka?
Kyseisen laitteen itsekin omistavana, voin sanoa että kyseessä on todellakin S uper L uxus, SL malliahan pääsivät kokoamaan tehtaalla vain absolutistit. Siksi se on parasta laatua ! Kun taas muita malleja kasasivat kaikki duunarit, enemmän tai vähemmän vodka höyryissään... Tämä tosiasian olen jopa itse tarkastanut KGB salaisista arkistoista Moskovassa
Hmm, mistähän mulle on mahtanut jäädä mielikuva, että kirjain on vaihtunu aina kahdeskymmenesjotainpäivä kesäkuuta, eikä noin kuukauden vaihteessa. Pitänee varmaan jatkaa Lada-infon opiskelua..