Sivu 1/4
Jarrut
Lähetetty: 19.9.2007 18:57
Kirjoittaja iigorr
Onko mitenkään järkevää sovittaa ladan etu jarruja myös taakse?
sopiskohan ne mitenkään ,saisko toimimaan?
minkä jarruja ylensä on taakse laitettu kun haluttu levyt? fiatin koko akseli olisi yksi vaihtoehto.
Re: Jarrut
Lähetetty: 19.9.2007 19:13
Kirjoittaja 1800tc
Noilla ladan etu jarruilla on aika vaikea laittaa käsijarrua toimimaan.
Re: Jarrut
Lähetetty: 19.9.2007 19:21
Kirjoittaja iigorr
1800tc kirjoitti:Noilla ladan etu jarruilla on aika vaikea laittaa käsijarrua toimimaan.
ai prkl sehän siin oli.. missäs muissa on käsijarru vaijerilla kun gti golffissa?
Re: Jarrut
Lähetetty: 19.9.2007 19:30
Kirjoittaja Tatu Waloranta
Eikös myös FSO/Polski-Fiatin takajarruja ole Ladoihin laitettu

mutta onko järkeä vaihtaa Ladan (yli)tehokkaita rumpuja huononpiin levyihin

Re: Jarrut
Lähetetty: 19.9.2007 19:33
Kirjoittaja Teemu Kankaanpää
Mitkä ne jarrut on?
Tiedän, mitkä ne on.
Re: Jarrut
Lähetetty: 19.9.2007 20:20
Kirjoittaja Soukka
Kova vois olla iigorin kaltaselle kaverille iskee sinne volvon käyttämä dana 30 perä levyjen kanssa niin toimis paremmin kuin etujarrut, eli jotain pikku kuristinta vaan putkeen.
Re: Jarrut
Lähetetty: 19.9.2007 20:29
Kirjoittaja iigorr
Soukka kirjoitti:Kova vois olla iigorin kaltaselle kaverille iskee sinne volvon käyttämä dana 30 perä levyjen kanssa niin toimis paremmin kuin etujarrut, eli jotain pikku kuristinta vaan putkeen.
samalla vaivalla laittaa sitten hiacen lukollisen akselin..
Re: Jarrut
Lähetetty: 19.9.2007 21:10
Kirjoittaja RussianTUNER
Isompaa etujarrua? Löytyis Tipon etupään hilut edullisesti..
Re: Jarrut
Lähetetty: 19.9.2007 22:10
Kirjoittaja ralli lada
Jos tipossa on samat jarrut kuin temprassa niin ei kyllä mitkään hyvät ole.
enemmin jonkun isomman auton jarruja kannattasi sovitella, kun ei nuo tipon jarrut kuitenkaan sovi suoraan.
Re: Jarrut
Lähetetty: 19.9.2007 22:49
Kirjoittaja rammracing
Moi!
Ei käsijarrun tartte olla vaijjerivälitteinen.se voi olla hyd.jarru niinku meillä ralliautossakin.Ei ne nykyään puutu siihen,ei ainakaan tääl päin
T:A.Rämä RAMM RACING
Re: Jarrut
Lähetetty: 20.9.2007 7:57
Kirjoittaja IlkkaHe
iigorr kirjoitti:1800tc kirjoitti:Noilla ladan etu jarruilla on aika vaikea laittaa käsijarrua toimimaan.
ai prkl sehän siin oli.. missäs muissa on käsijarru vaijerilla kun gti golffissa?
Subaru Leonessa on myös levyjarru kässäri, tosin siinä se on edessä
Niin, ja näitä subbejahan löytyy melko paljon suomestakin.
Ja jos ladaan levyjä taakse laittaa, niin kyllä minusta ainakin ladan omat levyt on oikeen käypänen vaihtoehto sinne?! Se orggis rumpu on vähän semmonen mikä nyt on, mielummin sais olla levyt..
Entäs eteen? Ite olen suunnitellu joitain isompia ja jäähdytettyjä levyjä ja vaikkapa nuita hullun kalliita brembon (vai miten lie ikinä kirjotettiinkaan

) 4mäntä satuloita, mutta mistä levy? niin ja orggis vannetta ei tartte enää saada paikalleen, niitä en kuitenkaan käytä, mutta joku 14-15 tuuman alumiini vanne jollain 30ET:llä pitäis saada kuitenkin kiinni...
Ja jos koko Hiacen taka-akselin ladaan laittaa, niin mitä muuta pitää sille tehdä, kuin iskarin, jousen, tukivarren ja phandard tangon kiinnitykset vääntää?
Minusta nuo yllä mainitut muutokset ei edes ole työläitä, saapahan rakentaa just sellasilla kun haluaa..
Re: Jarrut
Lähetetty: 20.9.2007 8:10
Kirjoittaja ElManu
FSO:ssahan on takana levyjarrut ja vaijerilla käsjarru...
Re: Jarrut
Lähetetty: 20.9.2007 10:19
Kirjoittaja mickey-69
iigorr kirjoitti:Soukka kirjoitti:Kova vois olla iigorin kaltaselle kaverille iskee sinne volvon käyttämä dana 30 perä levyjen kanssa niin toimis paremmin kuin etujarrut, eli jotain pikku kuristinta vaan putkeen.
samalla vaivalla laittaa sitten hiacen lukollisen akselin..
Miksi laittaa Hiacen akselin rohjo..? Jos kunnon akselin haluaa ja isot jarrut, niin Volvon 1030 tai 1031 akseli jossa on juuri tuo Danan murikka... Välityksiä löytyy joka lähtöön ja hinnatkin vielä ihan siedettäviä... Mutta laittoi kumman hyvänsä, on se kumminkin kavennettava..
Mikäli pitäytyy Ladan akselissa joka on yllättävän kestävä, helpoin vaihtoehto on juuri jonkun FSO:n tai Fiat 124/125 jne. jarrut jotka menee paikalleen lähes heittämällä..., ainut isompi homma on sorvata vetarin laippaa hieman pienemmäks, jotta fiiun levy sopii siihen.. Kässärin vaijeri onnistuu myös noista kyseisistä malleista...
Toisaalta ei noi Ladan rummut mikään huono vaihtoehto ole..., harvasta autosta löytyy kymppi tuuman jarrurumpuja... Noi Ladan rumpujarrut on muuten alunperin kotoisin Fiat 238 pakusta...
Nää hommat on kans niin makuja....
Re: Jarrut
Lähetetty: 20.9.2007 10:41
Kirjoittaja mickey-69
ralli lada kirjoitti:Jos tipossa on samat jarrut kuin temprassa niin ei kyllä mitkään hyvät ole.
enemmin jonkun isomman auton jarruja kannattasi sovitella, kun ei nuo tipon jarrut kuitenkaan sovi suoraan.
Noissa malleissa [(Tipo, Tempra, Dedra, "Nuova"Delta sekä Alfan 145,146 ja 155), nämähän ovat siis samaan pohjalevyyn sovellettuja rinnakkaismalleja] on sitten kolmea erilaista jarrua edessä.... 240 ja 257mm ja sitten vielä 257mm jäähdytetty... Sitten on vielä olemassa 284mm jäähdytetty levy joka esiintyy ainoastaan Tipo 2,0 16v, Dedra 2,0 Turbo, "Nuova"Delta 2,0 16v ja Alfan 145/146 sekä 155 2,0 litraisissa malleissa...
Ja kokemuksesta tiedän että noilla 284:lla pysähtyy....
Re: Jarrut
Lähetetty: 20.9.2007 14:52
Kirjoittaja noose01
Kyllä Tipo pysähtyy varsin mallikkaasti noilla 257 jäähdytetyillä levyillä.
Samoin pysähtyi 2 litrainen Tempra jossa myöskin jäähdytetyt.
Ainakaan minulla olleista Ladoista ei mikään ole pärjännyt noille jarrutustehossa...