Jarrut

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Jarrut

Viesti Kirjoittaja iigorr »

Onko mitenkään järkevää sovittaa ladan etu jarruja myös taakse?

sopiskohan ne mitenkään ,saisko toimimaan?

minkä jarruja ylensä on taakse laitettu kun haluttu levyt? fiatin koko akseli olisi yksi vaihtoehto.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
1800tc
Viestit: 114
Liittynyt: 6.1.2006 18:54
Paikkakunta: mikkeli

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

Noilla ladan etu jarruilla on aika vaikea laittaa käsijarrua toimimaan.
lada 2105 -81 2,0 tc turbo ic.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja iigorr »

1800tc kirjoitti:Noilla ladan etu jarruilla on aika vaikea laittaa käsijarrua toimimaan.

ai prkl sehän siin oli.. missäs muissa on käsijarru vaijerilla kun gti golffissa?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
Tatu Waloranta
Lada kerhon jäsen
Viestit: 391
Liittynyt: 25.4.2006 13:34
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja Tatu Waloranta »

Eikös myös FSO/Polski-Fiatin takajarruja ole Ladoihin laitettu :? mutta onko järkeä vaihtaa Ladan (yli)tehokkaita rumpuja huononpiin levyihin :lol:
Viimeksi muokannut Tatu Waloranta, 20.9.2007 15:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Avatar
Teemu Kankaanpää
Viestit: 493
Liittynyt: 12.8.2007 13:36
Paikkakunta: Imatra

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja Teemu Kankaanpää »

Mitkä ne jarrut on? :shock: :shock:
Tiedän, mitkä ne on.
Soukka

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja Soukka »

Kova vois olla iigorin kaltaselle kaverille iskee sinne volvon käyttämä dana 30 perä levyjen kanssa niin toimis paremmin kuin etujarrut, eli jotain pikku kuristinta vaan putkeen.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja iigorr »

Soukka kirjoitti:Kova vois olla iigorin kaltaselle kaverille iskee sinne volvon käyttämä dana 30 perä levyjen kanssa niin toimis paremmin kuin etujarrut, eli jotain pikku kuristinta vaan putkeen.
samalla vaivalla laittaa sitten hiacen lukollisen akselin..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Isompaa etujarrua? Löytyis Tipon etupään hilut edullisesti..
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Jos tipossa on samat jarrut kuin temprassa niin ei kyllä mitkään hyvät ole.
enemmin jonkun isomman auton jarruja kannattasi sovitella, kun ei nuo tipon jarrut kuitenkaan sovi suoraan.
21013 2300tic
Avatar
rammracing
Viestit: 127
Liittynyt: 9.1.2007 5:00
Paikkakunta: Valkeala

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja rammracing »

Moi!
Ei käsijarrun tartte olla vaijjerivälitteinen.se voi olla hyd.jarru niinku meillä ralliautossakin.Ei ne nykyään puutu siihen,ei ainakaan tääl päin
T:A.Rämä RAMM RACING
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

iigorr kirjoitti:
1800tc kirjoitti:Noilla ladan etu jarruilla on aika vaikea laittaa käsijarrua toimimaan.

ai prkl sehän siin oli.. missäs muissa on käsijarru vaijerilla kun gti golffissa?

Subaru Leonessa on myös levyjarru kässäri, tosin siinä se on edessä :lol:

Niin, ja näitä subbejahan löytyy melko paljon suomestakin.


Ja jos ladaan levyjä taakse laittaa, niin kyllä minusta ainakin ladan omat levyt on oikeen käypänen vaihtoehto sinne?! Se orggis rumpu on vähän semmonen mikä nyt on, mielummin sais olla levyt..


Entäs eteen? Ite olen suunnitellu joitain isompia ja jäähdytettyjä levyjä ja vaikkapa nuita hullun kalliita brembon (vai miten lie ikinä kirjotettiinkaan :lol: ) 4mäntä satuloita, mutta mistä levy? niin ja orggis vannetta ei tartte enää saada paikalleen, niitä en kuitenkaan käytä, mutta joku 14-15 tuuman alumiini vanne jollain 30ET:llä pitäis saada kuitenkin kiinni...

Ja jos koko Hiacen taka-akselin ladaan laittaa, niin mitä muuta pitää sille tehdä, kuin iskarin, jousen, tukivarren ja phandard tangon kiinnitykset vääntää?

Minusta nuo yllä mainitut muutokset ei edes ole työläitä, saapahan rakentaa just sellasilla kun haluaa..
Avatar
ElManu
Viestit: 270
Liittynyt: 17.5.2006 14:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja ElManu »

FSO:ssahan on takana levyjarrut ja vaijerilla käsjarru...
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

iigorr kirjoitti:
Soukka kirjoitti:Kova vois olla iigorin kaltaselle kaverille iskee sinne volvon käyttämä dana 30 perä levyjen kanssa niin toimis paremmin kuin etujarrut, eli jotain pikku kuristinta vaan putkeen.
samalla vaivalla laittaa sitten hiacen lukollisen akselin..
Miksi laittaa Hiacen akselin rohjo..? Jos kunnon akselin haluaa ja isot jarrut, niin Volvon 1030 tai 1031 akseli jossa on juuri tuo Danan murikka... Välityksiä löytyy joka lähtöön ja hinnatkin vielä ihan siedettäviä... Mutta laittoi kumman hyvänsä, on se kumminkin kavennettava..

Mikäli pitäytyy Ladan akselissa joka on yllättävän kestävä, helpoin vaihtoehto on juuri jonkun FSO:n tai Fiat 124/125 jne. jarrut jotka menee paikalleen lähes heittämällä..., ainut isompi homma on sorvata vetarin laippaa hieman pienemmäks, jotta fiiun levy sopii siihen.. Kässärin vaijeri onnistuu myös noista kyseisistä malleista...

Toisaalta ei noi Ladan rummut mikään huono vaihtoehto ole..., harvasta autosta löytyy kymppi tuuman jarrurumpuja... Noi Ladan rumpujarrut on muuten alunperin kotoisin Fiat 238 pakusta... :wink:

Nää hommat on kans niin makuja....
Aja millä ajat ja Ladalla loput
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

ralli lada kirjoitti:Jos tipossa on samat jarrut kuin temprassa niin ei kyllä mitkään hyvät ole.
enemmin jonkun isomman auton jarruja kannattasi sovitella, kun ei nuo tipon jarrut kuitenkaan sovi suoraan.
Noissa malleissa [(Tipo, Tempra, Dedra, "Nuova"Delta sekä Alfan 145,146 ja 155), nämähän ovat siis samaan pohjalevyyn sovellettuja rinnakkaismalleja] on sitten kolmea erilaista jarrua edessä.... 240 ja 257mm ja sitten vielä 257mm jäähdytetty... Sitten on vielä olemassa 284mm jäähdytetty levy joka esiintyy ainoastaan Tipo 2,0 16v, Dedra 2,0 Turbo, "Nuova"Delta 2,0 16v ja Alfan 145/146 sekä 155 2,0 litraisissa malleissa...

Ja kokemuksesta tiedän että noilla 284:lla pysähtyy....
Aja millä ajat ja Ladalla loput
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Kyllä Tipo pysähtyy varsin mallikkaasti noilla 257 jäähdytetyillä levyillä.
Samoin pysähtyi 2 litrainen Tempra jossa myöskin jäähdytetyt.

Ainakaan minulla olleista Ladoista ei mikään ole pärjännyt noille jarrutustehossa...
.
Vastaa Viestiin