Jarrut
Jarrut
Onko mitenkään järkevää sovittaa ladan etu jarruja myös taakse?
sopiskohan ne mitenkään ,saisko toimimaan?
minkä jarruja ylensä on taakse laitettu kun haluttu levyt? fiatin koko akseli olisi yksi vaihtoehto.
sopiskohan ne mitenkään ,saisko toimimaan?
minkä jarruja ylensä on taakse laitettu kun haluttu levyt? fiatin koko akseli olisi yksi vaihtoehto.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Re: Jarrut
Noilla ladan etu jarruilla on aika vaikea laittaa käsijarrua toimimaan.
lada 2105 -81 2,0 tc turbo ic.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
Re: Jarrut
1800tc kirjoitti:Noilla ladan etu jarruilla on aika vaikea laittaa käsijarrua toimimaan.
ai prkl sehän siin oli.. missäs muissa on käsijarru vaijerilla kun gti golffissa?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
- Tatu Waloranta
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 391
- Liittynyt: 25.4.2006 13:34
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: Jarrut
Eikös myös FSO/Polski-Fiatin takajarruja ole Ladoihin laitettu
mutta onko järkeä vaihtaa Ladan (yli)tehokkaita rumpuja huononpiin levyihin 


Viimeksi muokannut Tatu Waloranta, 20.9.2007 15:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
- Teemu Kankaanpää
- Viestit: 493
- Liittynyt: 12.8.2007 13:36
- Paikkakunta: Imatra
Re: Jarrut
Mitkä ne jarrut on?
Tiedän, mitkä ne on.


Tiedän, mitkä ne on.
Re: Jarrut
Kova vois olla iigorin kaltaselle kaverille iskee sinne volvon käyttämä dana 30 perä levyjen kanssa niin toimis paremmin kuin etujarrut, eli jotain pikku kuristinta vaan putkeen.
Re: Jarrut
samalla vaivalla laittaa sitten hiacen lukollisen akselin..Soukka kirjoitti:Kova vois olla iigorin kaltaselle kaverille iskee sinne volvon käyttämä dana 30 perä levyjen kanssa niin toimis paremmin kuin etujarrut, eli jotain pikku kuristinta vaan putkeen.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Re: Jarrut
Isompaa etujarrua? Löytyis Tipon etupään hilut edullisesti..
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: Jarrut
Jos tipossa on samat jarrut kuin temprassa niin ei kyllä mitkään hyvät ole.
enemmin jonkun isomman auton jarruja kannattasi sovitella, kun ei nuo tipon jarrut kuitenkaan sovi suoraan.
enemmin jonkun isomman auton jarruja kannattasi sovitella, kun ei nuo tipon jarrut kuitenkaan sovi suoraan.
21013 2300tic
- rammracing
- Viestit: 127
- Liittynyt: 9.1.2007 5:00
- Paikkakunta: Valkeala
Re: Jarrut
Moi!
Ei käsijarrun tartte olla vaijjerivälitteinen.se voi olla hyd.jarru niinku meillä ralliautossakin.Ei ne nykyään puutu siihen,ei ainakaan tääl päin
T:A.Rämä RAMM RACING
Ei käsijarrun tartte olla vaijjerivälitteinen.se voi olla hyd.jarru niinku meillä ralliautossakin.Ei ne nykyään puutu siihen,ei ainakaan tääl päin
T:A.Rämä RAMM RACING
A.Rämä RAMM RACING
http://www.rammracing.suntuubi.com/?cat=1
http://www.rammracing.suntuubi.com/?cat=1
Re: Jarrut
iigorr kirjoitti:1800tc kirjoitti:Noilla ladan etu jarruilla on aika vaikea laittaa käsijarrua toimimaan.
ai prkl sehän siin oli.. missäs muissa on käsijarru vaijerilla kun gti golffissa?
Subaru Leonessa on myös levyjarru kässäri, tosin siinä se on edessä

Niin, ja näitä subbejahan löytyy melko paljon suomestakin.
Ja jos ladaan levyjä taakse laittaa, niin kyllä minusta ainakin ladan omat levyt on oikeen käypänen vaihtoehto sinne?! Se orggis rumpu on vähän semmonen mikä nyt on, mielummin sais olla levyt..
Entäs eteen? Ite olen suunnitellu joitain isompia ja jäähdytettyjä levyjä ja vaikkapa nuita hullun kalliita brembon (vai miten lie ikinä kirjotettiinkaan

Ja jos koko Hiacen taka-akselin ladaan laittaa, niin mitä muuta pitää sille tehdä, kuin iskarin, jousen, tukivarren ja phandard tangon kiinnitykset vääntää?
Minusta nuo yllä mainitut muutokset ei edes ole työläitä, saapahan rakentaa just sellasilla kun haluaa..
Re: Jarrut
FSO:ssahan on takana levyjarrut ja vaijerilla käsjarru...
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
Re: Jarrut
Miksi laittaa Hiacen akselin rohjo..? Jos kunnon akselin haluaa ja isot jarrut, niin Volvon 1030 tai 1031 akseli jossa on juuri tuo Danan murikka... Välityksiä löytyy joka lähtöön ja hinnatkin vielä ihan siedettäviä... Mutta laittoi kumman hyvänsä, on se kumminkin kavennettava..iigorr kirjoitti:samalla vaivalla laittaa sitten hiacen lukollisen akselin..Soukka kirjoitti:Kova vois olla iigorin kaltaselle kaverille iskee sinne volvon käyttämä dana 30 perä levyjen kanssa niin toimis paremmin kuin etujarrut, eli jotain pikku kuristinta vaan putkeen.
Mikäli pitäytyy Ladan akselissa joka on yllättävän kestävä, helpoin vaihtoehto on juuri jonkun FSO:n tai Fiat 124/125 jne. jarrut jotka menee paikalleen lähes heittämällä..., ainut isompi homma on sorvata vetarin laippaa hieman pienemmäks, jotta fiiun levy sopii siihen.. Kässärin vaijeri onnistuu myös noista kyseisistä malleista...
Toisaalta ei noi Ladan rummut mikään huono vaihtoehto ole..., harvasta autosta löytyy kymppi tuuman jarrurumpuja... Noi Ladan rumpujarrut on muuten alunperin kotoisin Fiat 238 pakusta...

Nää hommat on kans niin makuja....
Aja millä ajat ja Ladalla loput
Re: Jarrut
Noissa malleissa [(Tipo, Tempra, Dedra, "Nuova"Delta sekä Alfan 145,146 ja 155), nämähän ovat siis samaan pohjalevyyn sovellettuja rinnakkaismalleja] on sitten kolmea erilaista jarrua edessä.... 240 ja 257mm ja sitten vielä 257mm jäähdytetty... Sitten on vielä olemassa 284mm jäähdytetty levy joka esiintyy ainoastaan Tipo 2,0 16v, Dedra 2,0 Turbo, "Nuova"Delta 2,0 16v ja Alfan 145/146 sekä 155 2,0 litraisissa malleissa...ralli lada kirjoitti:Jos tipossa on samat jarrut kuin temprassa niin ei kyllä mitkään hyvät ole.
enemmin jonkun isomman auton jarruja kannattasi sovitella, kun ei nuo tipon jarrut kuitenkaan sovi suoraan.
Ja kokemuksesta tiedän että noilla 284:lla pysähtyy....
Aja millä ajat ja Ladalla loput
Re: Jarrut
Kyllä Tipo pysähtyy varsin mallikkaasti noilla 257 jäähdytetyillä levyillä.
Samoin pysähtyi 2 litrainen Tempra jossa myöskin jäähdytetyt.
Ainakaan minulla olleista Ladoista ei mikään ole pärjännyt noille jarrutustehossa...
Samoin pysähtyi 2 litrainen Tempra jossa myöskin jäähdytetyt.
Ainakaan minulla olleista Ladoista ei mikään ole pärjännyt noille jarrutustehossa...
.